jesson

Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 13 december 2011 06:38




Luciamorgon, elva dagar kvar till jul och jag hör hur fint Luciatåget sjunger på TV. Stämningsfullt. Artonåringen sover djupt i sin säng. Inget lussande för mor och far där inte. Jag kan verkligen sakna att ha små barn vid sådana här tillfällen. När sonen var liten kläddes han antingen i tomtedress eller stjärngosseklädsel och så lussades det för mormor, farmor och på dagis/i skolan. Ett firande som inkluderade sång, pepparkakor och lussekatter. Jag skalar en clementin, drömmer vidare om forna dagar, framtida jular och önskar dig en riktigt bra Lucia!

Av Jessica - 12 december 2011 06:07



Yup, så här blev det när julblommorna kom på plats, alle zusammen, på hallbyrån tidigare i helgen. Det blev ingen novemberkaktus eftersom de som fanns i butiken var för små för mitt tycke. Därför slog jag till på en julros istället. Min första någonsin faktiskt. Men jag är mycket nöjd, så nu kanske den svårfångade kaktusen få stå tillbaka för julrosen även framöver...


Några dagar innan blommorna införskaffades plockade jag till mig pyntet som syns på bilden; silverstjärnor, trähjärtan, silverkulor, kanelstänger etc. i blomsteraffären på Kungsmässan. Det är en ren fröjd att gå runt och plocka åt sig dessa dekorationer där. Det finns så mycket att välja på. I det läget blir jag som ett barn i leksaksaffären, som en karl på Clas Ohlsson eller en kalv på grönbete... Aja, du fattar va? ;o) 

Av Jessica - 11 december 2011 16:00



Jodå, Rocky Roaden är gjord för i år. Nu kan julen komma om den vill! :o) Dessutom har jag gjort två för oss nya sorters julgodis; kardemummatryfflar och Baileyskulor. Hur gott låter inte det på en skala? De sistnämnda gömde maken undan innan jag ens hann fotografera dem. (Kanske för att han var rädd att jag skulle sätta i mig dem allihop och bli småberusad så här på blanka söndageftermiddagen?) Men negerbollarna - ja, jag är uppvuxen på 70-talet och då hette de faktiskt så; inget illa ment - väntar jag några dagar med att göra. Jag orkar inte rulla mer nu. Puh!

Av Jessica - 11 december 2011 07:41



Äntligen! Vaknade nu i morse och det var kallt ute! Visserligen bara en ynka liten minusgrad, men ändå. Det verkar vara fortsatt mycket moln på vår himmel, så någon vinterfotografering likt den här ovan lär det inte bli idag, men hey, man får vara glad för det lilla! Idag blir det julmusik & julbak!

Av Jessica - 10 december 2011 16:27




Nu har vi handlat klart, uträttat alla ärenden och hälsat på hos mor. Jag har pyntat och fixat med våra julblommor och nu sitter jag här, så nöjd, och väntar på att det ska bli dags att åka till Fru M och hennes familj. Passar på att bjuda på en bild som jag satt och pillade med lite i Photoshop i morse. Ha nu en riktigt skön lördagkväll!



Av Jessica - 10 december 2011 09:12


Vaknade och steg upp tidigt i morse, en sådär kvart över sju. Hämtade tidningen, startade en maskin tvätt tassade in på kontoret, tände levande ljus och bara satte mig här och njöt av mörkret utanför, lugnet och tystnaden här inne och av att ha hela långa dagen framför mig. Det är livskvalitet på hög nivå!


Vi hade planerat att eventuellt åka med familjen M till Liseberg idag, men vädret är inte riktigt som gjort för det, så det blir ändrade planer. Vi åker hem till dem ikväll istället och bara myser i varandras sällskap. 


Innan dess ska vi hinna med en tur ut till Hjälmeskulla där vi förhoppningsvis ska få tag på en novemberkaktus och några fler hyacinter till oss samt ett hyacintfat till mor. En runda på stan och några ärenden där ska också avverkas och viktigast av allt - idag ska sista igredienserna till julgodiset (åtminstone omgång 1) införskaffas för i morgon SKA här rullas bollar, smältas choklad och hackas nötter så det står härliga till!

Av Jessica - 9 december 2011 16:31


Idag fick jag ett samtal från JM som jag jobbar för vid behov. (Jag hjälper till att fotografera ute hos deras kunder och fixar med hemsidan.) Han ville komma och lämna en julklapp till mig och jag blev verkligen jätteglad! Det var oväntat och därför en ovanligt trevlig överraskning. En stor låda kom han kånkandes med från DennFood AB...




I lådan fanns det bland annat prinskorvar, köttbullar, paté och älgkorv. Inte direkt något som jag kommer att kasta mig över själv, eftersom jag är en riktig matfegis, men resten av familjen kommer säkert att mumsa i sig och njuta av dessa läckerheter. Vilken jättefin julpresent! :O)


Anledningen till att jag lagt in DennFoods logga i detta inlägget är alltså inte för att de "köpt" mig och bett mig göra reklam för dem utan att jag fick denna fina present. Men det finns en anledning till...


Och det är att jag känner ett sådant släktskap med hur själva loggan ser ut. Den känns liksom lite JAG, om du förstår hur jag menar? Nej, det gör du säkert inte, men om jag minns rätt kan det vara jag som är mamma till just den här loggan. Är det som jag tror (och du får gärna rätta mig om jag har fel) handtextade jag den någon gång 1988-1991 då jag som riktigt ung och grön jobbade på ett reklamföretag i Göteborg. Efter reproarbete och hantverksmässigt retuscheringsarbete digitaliserades loggan och därefter skar vi ut den i folie, som monterades på firmabilen... Mmm, those were the days. 


Usch, medan jag skriver det här fullkomligt sliter vinden i allt den kommer åt utanför och regnet piskar mot rutorna. Maken hade kommit från Torslanda till Lunbytunneln efter en och en halv timma i diverse köer och allmänt trafikkaos, Älvsborgsbron var avstängd p g a stormen och han trodde att han hade minst två timmar kvar till han skulle vara hemma, när vi pratades vid för en stund sedan. Och då är det inte 20 mil mellan Göteborg och Kungsbacka - snarare 3! Hu, ruskigt! Men bättre hemma sent till fredagsmyset än aldrig!

Av Jessica - 9 december 2011 06:35






 

Men jösses vilket busväder denna morgon bjuder på! Jag är inte så värst sugen på att gå ut och gå i det här vädret, men visst ska jag göra det ändå. Jag måste ju till jobbet. Och visst kommer det att kännas helt okej när jag väl är där ute, med kapuschongen hårt åtdragen runt huvudet och ljudboken stömmandes i mina öron. Då är jag innesluten i min egen lilla bubbla och livet känns ganska gott. Just nu känns det dock mer lockande att stanna kvar inomhus, det måste jag erkänna. Men att det kommer att bli en bra dag idag det är jag helt övertygad om. Ännu en härlig dag i livet att ta vara på!
 

 



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards