jesson

Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 8 december 2011 06:18



Nu börjar det bli dags för alla härliga julblommor. Ljuvligt. Jag älskar doften av hyacint! Mitt julblomsterstilleben på hallbyrån börjar så smått ta form; där står nu en outslagen hyacint, en outslagen amaryllis och snart ska där även finnas antingen en novemberkaktus eller eventuellt en julros. Vi var på Hjälmeskulla igår kväll och tittade, men de hade inte fått in några novemberkaktusar än. Vi var lite för tidiga, för i natt skulle det tydligen komma en leverans. Får bli en tur dit igen i helgen. Vilka är dina favoritjulblommor?

Av Jessica - 7 december 2011 21:20


I eftermiddags åkte maken och jag till fb interiör då mina favorit-Yankee Candle tealights (Clean cotton) var slut. Fatta vilken tur! De lämnar 25% rabatt på hela Yankee Candle-sortimentet året ut. Så löp & köp! :o)

Förutom mina hett eftertraktade tealights köpte jag även ett Soft blanket-ljus och även några Fluffy towels tealights som jag ska testa. Soft blanket-ljuset står här bredvid mig och sprider sin väldoft just nu. Maken slog till han också, ett Clean cotton-ljus fick följa med ner i påsen, så imorgon doftar det extra gott på hans kontor!

Av Jessica - 7 december 2011 06:20




...och lite andra roliga effektfilter. Jag tycker visserligen att jag fått till strålarna ganska fint - med hjälp av lång exponeringstid och ett stativ - på bilden här ovan men med ett eller annat stjärnfilter skulle det nog blivit ännu fräckare!  :O)


Vad med står på min önskelista i år, tro? Förutom massa fotoprylar? Snö skulle suttit fint till jul. Och extra ledighet. Julen infaller ju lite dumt i år. Ska man bli långledig måste man ta en himla massa dagars semester och det är något jag inte har eftersom jag bytt jobb i år... Jaja, det sägs att man inte kan få allt här i världen. Men jag undrar; varför inte?!

Av Jessica - 6 december 2011 06:02




Tack och lov att det var punktering på mitt bakdäck igår, annars hade jag nog kört ihjäl mig! Ja, för oj vad halt det var ute igår! Jag tänkte inte ens på att det kunde vara det när jag gick iväg till jobbet, men efter bara en liten stund märkte jag hur fötterna gled iväg under mig och resten av promenaden fick därför utföras med ena foten på gräset och den andra på asfalten. We're talking Bambi på hal is...


Om jag cyklat hade jag nog trampat på lika fort som vanligt - vilket jag dock såg att andra cyklister inte gjorde igår - och det hade kunnat sluta riktigt illa. Går det verkligen så fort när jag cyklar, kanske du undrar nu, och ja, det är faktiskt så att jag har väldigt svårt att hålla nere tempot när jag väl satt mig på sadeln. Maken brukar fråga lite skämtsamt när jag varit ute och cyklat: "Hur många tävlingscyklister har du kört om idag?" ;o)

Av Jessica - 5 december 2011 06:00




Det blev inget julgodisbak igår, men vi handlade hem ingredienserna så nu kan jag ta det när helst jag får lust. Istället för bakning blev det shopping med familjen på Frölunda Torg och Kungsmässan. Värt hur mycket som helst, för det är inte varje dag som sonen är med oss ute på stan nu för tiden.


När vi kom hem från stan slängde jag en kik på cykeln och blev väldigt förvånad när det än en gång var punktering på bakdäcket. Mitt nya bakdäck! Jag köpte ju både ny slang och ett helt nytt däck för bara ett par veckor sedan, eftersom det då var punktering och eftersom det som satt på var slitet. Nu är det dags igen alltså.


Men det blir till att använda apostlahästarna för att ta mig till och från jobbet tills jag får fixat ett nytt däck. Med ljudbok i öronen. Inte mig emot egentligen, men jag undrar så vad det är som händer med däcken. Sabotage? Ja, antingen är det någon som går och skär sönder dem för mig (men vem är så taskig?) eller också har jag börjat köra något så våldsamt över stockar, stenar och trottoarkanter att däcken helt enkelt inte pallar trycket. Vad tror du?

Av Jessica - 4 december 2011 09:01




För ett år sedan såg det ut så här längs Kungsbackaån. Då hade första snön redan fallit i mitten av oktober. Det är lite svårt när gräset lyser grönt och plusgraderna är många att få rätt känsla för att göra julgodis, vilket jag planerat in att jag skulle göra idag... Vi får se hur det blir med den saken.

Av Jessica - 3 december 2011 14:40



De avslutande punkterna i föregående inlägg innebar att jag inte var helt lycklig över att jag skulle äntra denna lilla båt från 1881 och befinna mig på den i över tre timmar. Jag är nämligen rädd för att åka båt! Framför allt när det är dåligt väder! Det hade regnat och blåst här i våra trakter i flera dagar och igår morse var inget undantag. Helt ärligt var jag skitorolig för den här båtresan.


Men som genom ett trollslag förändrades vädret. Molnen drog bort, regnet upphörde, solen kikade fram, havet låg ganska stilla och jag gjorde det; gick ombord på S:t Erik och hade riktigt, riktigt trevligt! Var till och med uppe på däck och hämtade luft vid ett tillfälle och njöt av hur vackert det var på väg ut till Styrsö. Jag skulle lätt göra denna båtresa igen, dagtid. Med kamera...

Av Jessica - 2 december 2011 06:19



 


Att stå och göra sig i ordning för fest klockan sex på morgonen hör inte till vanligheterna för min del. Men idag har här lockats och tuperats hår och målats ögonskuggor i olika grå nyanser. En eyeliner har till och med kommit på plats på övre ögonlocken samt mascara på både de övre och undre fransarna, minsann. Här ska nämligen inte cyklas till jobbet idag - jag blir hämtad av en jobbarkompis - så idag kan jag unna mig lite extra, då ögonen inte rinner på grund av vinddraget, vilket brukar innebära att hälften av sminket är borta när jag väl är på plats på jobbet.


Idag ska chefen och jag in till Göteborg för att möta upp med tryckeriet, som bjuder oss på julbord. En lunchöl är planerad (det kan jag behöva) och sedan kliver vi ombord på en båt som är en bra bit över hundra år gammal för en tretimmarskryssning i Göteborgs inre skärgård...


   

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards