jesson

Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 23 januari 2012 05:49


 



God måndagmorgon!
 

Bloggen har helt obemärkt passerat sin treårsdag, vilken inföll den 4 januari. Tänk att jag suttit här så gott som varenda morgon sedan den där januaridagen 2009, då bloggen föddes. Och tänk att ni, kära läsare, varit med och gett min blogg den stjärnstatus den numera har! :O)


Några av er har varit med ända sedan dag ett, andra har tillkommit. Vissa hälsar på här varje dag, en del mer sporadiskt eller tillfälligt. Några kommenterar mina inlägg andra bara läser dem. Oavsett vilken kategori du som läser det här just nu tillhör ska du veta att jag är erhört glad och tacksam för att just du finns och för att du finner det intressant nog att komma hit och ta del av stort som smått som händer i mitt liv och omkring mig. Ett stort fång blomster är du värd! Minst sagt!


Du vet väl att det är helt okej att höra av sig till mig om det är något speciellt du vill att jag ska skriva om, göra eller ta upp här på bloggen. Du når mig lättast genom att kommentera något av mina inlägg, men det går självklart lika bra att skicka ett mejl till mig: jesson69@hotmail.com. Välkommen med dina tips och förslag på hur jag kan göra den här bloggen ännu bättre och mer intressant för just dig!

Av Jessica - 23 januari 2012 05:45




En lekfull person i min närhet tillverkade den här i lördags kväll. Underbart! Tack för spontaniteten, glädjen och alla skratt du bjuder på!  

Av Jessica - 22 januari 2012 12:29





Maken och jag har nyss varit ute på en härlig vinterpromenad och bland annat gick vi förbi kulturhuset/biblioteket som numera faktiskt även har söndagsöppet. Bra initiativ tycker jag, även om vi inte hade något ärende dit idag. Det kryllade hur som helst av monster utanför och jag tyckte de var så söta att jag var tvungen att ta lite bilder. Visst är de gulliga?


Efter promenaden bestämde jag mig för att försöka lindra ett begynnande halsont med en kopp te, laddad med lite honung. Jag gillar egentligen inte te, har aldrig gjort, men har alltid varit lite avundsjuk på dem som gör det. Det låter så mysigt att ta en rykande het kopp te...


 


Jag är lite förvånad. Jag tyckte faktiskt om det idag och har nu nästan tömt den här koppen. :o) Det är aldrig för sent att ändra sig och att vänja sig med andra ord, det handlar bara om att stå på sig och inte ge upp. 



Av Jessica - 22 januari 2012 09:06




Det kom visserligen snö igår, som sagt var, men det var inte så mycket. Gräset sticker fortfarande upp här och där genom det tunna snötäcket, himlen är grå denna söndagsmorgon och även om jag gillar även det passar jag här på att bjuda på en riktigt härlig sommarbild istället. Mmm...

  

Av Jessica - 21 januari 2012 16:43




Av Jessica - 21 januari 2012 16:03


Av Jessica - 21 januari 2012 08:43














Satte mig här vid datorn för en stund sedan, med en kopp kaffe upphällt i en Filippa K-mugg bredvid mig. Nu skulle jag äntligen beställa en present till mig själv. Jag fick nämligen via jobbet ett presentkort på Delicard i julklapp och jag var nästan säker på vad jag skulle beställa ur sortimentet. Antingen en kockkniv eller en Höganässkål... Men när jag väl kom in på sajten fick jag till min stora glädje se att jag även kunde välja de här snygga muggarna; Filippa K! Lycka! Det blir ju perfekt! 


Och när jag ändå var igång ropade jag hit maken som även han fått ett Delicard i julklapp. Valet föll, visserligen med lite påverkan från mig, på en helårsprenumeration av tidningen Mat & Vänner. Så nästa vecka dricker jag mitt kaffe ur spetsmönstrade muggar och i början av februari dimper första numret av tidningen ner i brevlådan. Glädje! :O) 

Av Jessica - 20 januari 2012 06:11





Känns skönt att det är fredag idag även om jag inte jobbat häcken av mig den här veckan precis! Ser ändå fram emot att få sjunka ner i soffan vid åttasnåret ikväll efter en fredagsmysig middag med levande ljus och ett glas rött. Ahhh. Och så säger maken att jag ska äta mina tabletter idag eftersom jag fortfarande inte känner mig helt hundra. Men icke sa Nicke! Uh-uh. Nope, inte idag! Då får jag ju inte dricka något vin! Såe...näpp, den gubben går inte! 

  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards