jesson

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 21 februari 2012 05:56



Snövitt igår morse öfsadröp idag. Nu är det på gång - Kondrup pratade häromdagen om att det snart kan vara dags för vår i våra trakter - men än är vi inte framme. För vår på riktigt innebär enligt SMHI att dygnsmedeltemperaturen ska vara stigande och över noll grader i minst sju dygn i följd efter den 15 februari. Tidsmässigt är vi ju rätt ute, men vi har lite kvar då det gäller temperaturerna...

Av Jessica - 20 februari 2012 05:49




är jag idag, för jag ska till Friskis efter jobbet och köra ett spinningpass - det ska bli så himla skönt! Som jag längtar efter att få komma igång med träningen på allvar igen. Jag vill köra minst 2-3 gånger i veckan, blandad träning; step, jympa, indoor walking, cirkelgym och spinning exempelvis. 


Vet fortfarande inte vad som är fel med min axel och vad jag kan/ska göra (och inte) för att undvika att få ont. Läkartiden jag hade för ett tag sedan blev ombokad, men nu ska jag dit i veckan. Får se vad det kan ge. Vill må bra! Nu!

Av Jessica - 19 februari 2012 18:16




Det har varit en härlig söndag! Jag har sovit länge - och sedan faktiskt lite till - jobbat med nyhetsbrevet till makens jobb, tvättat massor, handlat, hälsat på mor, promenerat i det härliga vädret och nu har jag suttit här en stund, pillat med lite bilder och lyssnat på Kent på Spotify... Mmm. Lovely!  Ikväll blir det en riktig TV-kväll. Hoppas "Kontoret" är bättre än det var förra veckan. Jag vill så gärna att det ska vara bra, jag har liksom de förväntningarna. 

Av Jessica - 18 februari 2012 17:35




Kunde inte låta bli att lyssna på kvällens bidrag i Melodifestivalen på förhand... Inte många låtar finner sin väg rakt in i mitt hjärta på första lyssningen men jag gillade Carolina Wallin Pèrez, Molly Sandén och Andreas Johnson. Ranelid däremot, need I say more...?! Hjärtat är och förblir tvärstängt!

Av Jessica - 18 februari 2012 07:51





En regnig lördagsmorgon är det vi har vaknat till och dagen idag ska ägnas åt fru M:s och Krigs flytt. Bäst att äta rejält med gröt till frukost så man är stark och orkar mycket. Precis som om jag någonsin skulle äta gröt...?!  

Av Jessica - 17 februari 2012 06:05



Vid tiotiden igår kväll kom samtalet som vi väntat på. Sonen var framme på hotellet i Tignes och resan hade gått bra. Puh, vilken lättnad! Nu är han där han ska vara och de sex veckornas praktik kan börja! Jag intalar mig att 41 dagar går snabbt, så snart är han hemma hos oss igen. :o)


Idag ska det tydligen bli riktigt fint väder här på västkusten, plus att det är fredag! Dumlekolor är inhandlade och makens älskade ostbågar likaså. En rask lunchpromenad i det utlovade solljuset känns väldigt lockande och jag har mejkat pastellrosa ögonskugga dagen till ära. Kan det bli mycket bättre? 

Av Jessica - 16 februari 2012 06:07




Foto: Daniel Rambäck
 

Det är inte dags riktigt än, men om några timmar hoppar vi in i bilen, hela familjen, och styr kosan mot Landvetter.  Där ska sonen och en klasskamrat hoppa på ett plan till Amsterdam, Holland, för att sedan byta plan till Geneve, Schweiz. I Geneve blir de hämtade och åker sista biten i bil till hotellet i Tignes, Frankrike, där de ska praktisera i sex veckor! Vilket äventyr! Men oj, för oss blir det tomt!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards