jesson

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 9 februari 2012 08:00


Du kommer väl ihåg att anmäla ditt intresse
för gåvan PhotoShop-DVD:n "Bättre bilder för blogg och webb"
från Moderskeppet? 

Klicka på bilden för att få veta hur den kan bli din. 

Av Jessica - 9 februari 2012 05:52



Vaknar tidigare och tidigare för varje dag som går... Utan någon klocka som ringer. Började med kvart över fem häromdagen, fem i fem igår och nu tjugo i fem i morse. Men så är jag också monstertrött på kvällarna! Jag har den senaste tiden fått ändrade arbetstider och det tar väl ett tag att ställa om sig antar jag. Man vill ju inte komma försent, så undermedvetet sover jag nog på helspänn för tillfället.  


Idag är det mycket som händer... Bland annat ska jag till läkaren angående min axel och ikväll äntrar vi Elof Lindälvs-restaurangen för att avnjuta Hotell- & restaurangprogrammets treors examensmiddag. Sonen har pratat om det här länge. Det ska bli spännande! :o)

Av Jessica - 8 februari 2012 05:56





Filmen igår var kanon! En riktig måbrafilm. Rolig och romantisk på samma gång och Peter Magnusson är så härligt bortkommen - jag gillar honom skarpt. Rekommenderas! :O)


Av Jessica - 7 februari 2012 05:45




Originalbild lånad från sf.se - sen har jag ju förstås pimpat den lite på mitt eget sätt.


Någonstans i världen, var säkert tuppen uppe före mig, men i morse vaknade jag verkligen svårslaget tidigt. Klarvaken halv fyra! Det är inte så himla roligt, men det är inte så mycket jag kan göra åt det. Månen påverkar min sömn något enormt. Tur att det inte är fullmåne varje natt i alla fall! :O)


Hoppas filmen några kollegor och jag ska gå och se på ikväll är bra, så jag orkar hålla mig vaken. "En gång i Phuket"  ska vi se och först ska vi äta en bit mat på Naam. Det blir nog en trevlig kväll. 


Av Jessica - 6 februari 2012 06:01




Natten har bjudit på några oväntade, mer eller mindre goda karameller. Mest mindre goda, faktiskt. Det är fullmåne på gång. Fast den är ju inte full på riktigt förrän i morgon förstås, men jag undrar om inte den spelat sin roll hur som helst.


Jag har sovit hur oroligt som helst i natt! Vänt och vridit på mig. Varit uppe. Legat och tänkt. Oroat mig över hur trött jag kommer att bli om jag inte får sova ordentligt. Tja, de där sakerna som hör till när man sover dåligt, emellanåt.


Till de goda karamellerna hörde dessa två: att jag fick pratat ett par ord med sonen, som tydligen också hade svårt att sova, och att jag hann förbereda några Wordfeud-drag, som jag ska bränna iväg här nu på morgonen innan jag knatar iväg till jobbet. Ha en härlig måndag everyhopa, det tänker jag ha! :O)

Av Jessica - 5 februari 2012 09:17




Jo, så här ligger det till. Det är nästan pinsamt att berätta, men i december förra året var jag med hos kandy.se och tävlade om Moderskeppets PhotoShop-DVD "Bättre bilder för blogg och webb", och med min fantastiska motivering (jag skulle med tre ord beskriva Susannes blogg): "Jättesnyggochproffisg, personligtroligtcharmig & wildandcrazyinspirationssprudlande! kammade jag hem vinsten. 

Någon tid senare kom DVD:n hem till mig i ett fint paket i brevlådan och jag blev superglad! Blev dock väldigt förvånad när jag kände igen allting som sades och gjordes på DVD:n - och nu kommer förklaringen och det som är det pinsamma med det hela: Jag hade redan DVD:n hemma! Hur kan man glömma det liksom?! Stolpskott!

 

Men för att den ändå ska komma till nytta, och glädja någon annan, har jag bestämt mig för att via bloggen ge bort den ena till den av mina läsare som anser sig behöva den mest. Det enda du behöver göra är att skriva en kommentar till det här inlägget - så att jag får reda på att du vill ha DVD:n och motiverar kort varför just du ska få den. Enkelt va? Du får kommentera en gång om dagen (om du vill, och om du kommer på en bättre motivering allteftersom tiden går) och nästa söndag, den 12 februari, väljer jag ut "vinnaren"! Lycka till!


Du får gärna sprida budskapet, låna bilden här ovan och om du vill och skriva om det på din egen blogg om du har någon, men jag kräver ingenting. Gör bara det du har tid och lust med - livet är redan fullt av så många måsten.

Av Jessica - 4 februari 2012 14:19


Det blev ingen shoppingtur - det får bli en annan dag istället.  




Men i stället blev en timmas promenad i det underbart vackra vintervädret, i alla fall, och kameran den fick följa med. Lite svårt att gå i skogen var det, på grund av de isiga stigarna, men det var väldigt vackert. Solen lyste och snön glittrade som silver. En sagolik vinterdag! Kylan bet lite grand i kinderna som var rejält rosiga när jag kom hem. Helt fantastiskt! Så friskt! Jag är glad att jag gick ut.


 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards