jesson

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 4 februari 2012 07:50



Glad som en lärka & pigg som en mört! Sjutton minusgrader ute och jag är tacksam att jag inte måste ut och gå denna morgon. Ingenting blommar utomhus just nu, så det är tur att man har lite härliga sommarbilder att vila ögonen på.

Härligt med en ledig lördag är det hur som helst! Maken och sonen ska iväg på fotbollsträning (utomhus - brrr) lite senare, men för övrigt har vi inga planer för idag. Kanske en tur till IKEA och förhoppningsvis Scandinavian Photo kan komma på tal...? Jag behöver (läs: vill ha) lite fototillbehör!!! Vi får väl se hur det blir med den saken. :o)
 

    

Av Jessica - 3 februari 2012 05:57




Så var det fredag igen, det är smällkallt ute och jag ska börja jobba redan klockan sju idag. NP för mig som är morgonpigg och redan har varit uppe en timma. :) Jag tror att det kommer att bli en alldeles fantastisk dag idag! Men det är ändå underbart att veta att det snart är helg och att det då finns tid att vara lite ledig. Hoppas på en helg med härligt väder så att jag kan vara ute mycket och gärna fotografera en del. Längtar ut...

Av Jessica - 2 februari 2012 06:05



Några fantastiskt vackra vinterdagar har vi haft här hos oss nu på sistone, och det verkar som att solen tänker fortsätta skina över vår lilla stad även idag. :O) Inget snökaos här, efter vad jag kunde höra på vädret nu i morse, men värre ska det tydligen bli på ostkusten. Brrr... Jag har det bra här i min lilla "morgonbubbla" och är nöjd med att det är kallt och med den lilla snö som ligger. Behöver inte mer, det räcker bra som det är. 
 

Av Jessica - 1 februari 2012 21:15




Makens farmors syster Signe, 92 år, har vi idag tagit ett sista farväl av i Älvsåkers kyrka. Hennes ord "Är det sant att jag lever?" och pillimariska "Jag hör det jag vill höra" ringer i mina öron och hennes oftast glada humör livar upp mig när jag tänker på henne. Det är så jag minns henne, det är så jag ska fortsätta minnas henne. :o) Men det är alltid jobbigt med begravningar. Musiken, alla vackra blommor, alla känslor hos de efterlevande, alla tankar och hela situationen... Må du vila i frid, Signe.

Av Jessica - 1 februari 2012 06:37



Trots att det är tokkallt ute denna årets första februarimorgon ser jag fram emot att dra på mig tjockjackan, stoppa hörlurarna i öronen och lyssna till ljudboken "Någonstans inom oss" av Kajsa Ingemarsson medan jag promenerar till jobbet. Det där är nästan min allra bästa stund på dagen... Tidigt på morgonen med en spännande bok i öronen. Hur mysigt som helst. Jag glömmer tid och rum, bara traskar på och vill höra mer.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards