jesson

Alla inlägg under mars 2012

Av Jessica - 25 mars 2012 18:25




Har samlat vårtecken i helgen... I fredags såg jag på lunchpromenaden årets första påfågelfjärilar. Idag har jag sett flera och även årets första citronfjäril, getingar, humlor och flugor. Årets första vitspippa har jag också lyckats se och efter min drygt milslånga fotopromenad kom jag hem till en nytvättad uteplats med bord och stolar på plats. Kastade mig i min baden baden och solade ett par timmar. Så himla skönt! Och grillat har vi fått gjort samt gräddat våfflor ute vilka vi avnöjt tillsammans med lite grädde, sylt, galiamelon och färska blåbär. Allt på en gång denna helg känns det som! En riktigt njutarhelg.
 


 

Av Jessica - 24 mars 2012 07:15



Det small till igår rent vädermässigt! Morgonen började med dis, dimma och fukt, men jag hade ju hört på TV att det skulle bli bra väder, så på med tunna vårskor och tunna vårjackan inför cykelturen till jobbet. Liiite kallt var det allt där vid tjugo över sex på morgonen, men det rättade till sig ordentligt under dagen! För wow, vilken dag det blev! Över femton grader, sol och helt underbart vårväder fick vi!


Nu sitter jag här, denna tidiga lördagsmorgon. Tidningen är läst, en första kopp kaffe har inmundigats och dimman hänger mjölkvit och tät utanför mitt fönster. Men jag tror att det blir ännu en fantastisk vårdag idag! Så härligt!





 

Av Jessica - 23 mars 2012 05:52



Igår var det en sagolikt härlig dag här i Kungsbacka. Så skönt att även min tunna jacka åkte av under lunchpromenaden. Allting blir så himla lätt när himlen är blå, solen skiner och vindarna är ljumma. Jag skuttar upp ur sängen på morgonen, kvittrande glad, ställer mig i duschen, sjunger en trudilutt och njuter av att komma igång med dagen. Fast det gör jag ju å andra sidan så gott som varje morgon, oavsett årstid förstås. Men nu går det ännu lättare! Och nu är det dessutom finfredag idag - det gör ju inte saken sämre precis. Have a happy Friday! :O)


Var i Göteborg igår kväll och lyssnade på Patrik Sjöberg och BRIS. Intressant föreläsning och så himla bra att sånt här uppmärksammas. Stackars alla utsatta barn - det skär i mitt hjärta när jag tänker på hur jävligt en del har det. Tur att BRIS finns...


 

Av Jessica - 22 mars 2012 05:54



En sådan bra dag det blev igår! Jag träffade fru M på kvällen och vi gick ut på en härlig långpromenad. Gick och gick och gick. Och pratade förstås. Riktigt, riktigt trevligt. Man borde ha sådana här promenaddejter lite oftare. Istället för att sitta och glo på varann över en kopp kaffe - den kan man ta lite snabbt efteråt istället.

Av Jessica - 21 mars 2012 05:55



Med en himla skön känsla vaknade jag i morse. Jag var så nöjd. Hade precis drömt färdigt en riktigt bra dröm (som jag dock tyvärr inte minns vad den handlade om) och <<dringgg>>, så gick larmet på telefonen igång. Perfekt! Jag är utvilad, jag mår superbra och idag ska det dessutom tydligen bli hur bra väder som helst! Det syns till och med redan på himlen; den lovar vacker vårdag. Ahhh! Kan man få det bättre?
 

Av Jessica - 20 mars 2012 05:29




Jag vaknar klockan fyra på morgonen och är klarvaken... Försöker tålmodigt drömma mig bort igen. Ligger och funderar, tänker att det gör inget om jag somnar om, larmet går igång klockan fem och det är okej att sova tills dess. Men icke!


Kvart i fem stod jag ut till i morse, sen var det bara att hoppa in i duschen och sätta igång den här vårdagjämningstisdagen! Fördelen med att vakna så här tidigt är att till helgen, när vi vrider fram klockan och tappar en timma, då är jag redan inställd och anpassad. Fint va? :o) 

Av Jessica - 19 mars 2012 05:36




Nu är det nära... Snart dags att ställa om till sommartid. Och jag är redo. Ready as I'll ever be. Men först ska vi ta oss igenom den här sista vintertidsveckan som börjar med att bjuda på en riktigt blåsig måndagsmorgon. Har än så länge bara varit ute och hämtat tidningen, men redan då hann jag känna på blåsten. Brrr... Jag lär få ta i ordentligt med tramptagen för att komma framåt med cykeln idag - bra träning! Med lite härlig upptempomusik i öronen ska det nog inte vara några problem! ;o)

Av Jessica - 18 mars 2012 14:22










Gråregniga dagar har sina fördelar... Jag har bakat bullar och kladdkaka och var mycket nära att dra igång även ett surdegsbrödbak, men där hejdade jag mig i sista minuten. Det får bli en annan dag. Badrumsstädning har pågått samtidigt, så nu doftar här både skurmedel och nybakat. Mmm... Vi jobbar bra ihop, min darling och jag. :o)


 

  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards