jesson

Alla inlägg under maj 2012

Av Jessica - 25 maj 2012 05:51



Ännu en fredag, en solig sådan, ligger framför oss. Det blir full rulle för vår del även denna helg. Maken och jag inleder helgen med att fira en 35-åring och en 40-åring ikväll och sonen ska ut med klassen och fira att det snart är student. Det är verkligen festernas tid och massa roligt på gång just nu, både för oss och för honom. :-)

Av Jessica - 24 maj 2012 05:49



Vaknar på morgonen, kliver upp ur sängen, gör mig redo för dagen och börjar genast längta till kvällen då jag ska få ge mig ut på min drygt sex och en halv kilometer långa runda. Det är säkert rekommenderat att ta en vilodag emellan, men jag mår så himla bra när jag är ute och går/joggar lätt att jag har svårt att låta bli att göra det. Det doftar underbart gott ute av diverse blommor och grönska, solen är så varm och vinden ljum. Musiken driver på och efteråt, när jag duschat, mår jag fantastiskt bra. Hade jag mått bättre hade jag varit tvillingar...

Av Jessica - 23 maj 2012 05:54



Sommarvärmen består. Solen skiner, himlen är blå och det är helt fantastiskt skönt ute. Redan nu på morgonen är temperaturen uppe på 14°. Underbart! Jag jobbar på ett kontor med luftkonditionering och fram till lunch går jag och småhuttrar - iklädd kofta - inomhus. Efter lunch brukar jag dock gå ut på promenad med några kollegor och då känner vi hur varmt det egentligen är. Tänk att den kom till slut, sommaren... Jag njuter för fullt!

 

Av Jessica - 22 maj 2012 05:49



Stressade hem från jobbet, packade ner kameran i cykelkorgen och begav mig in till Badhusparken så fort jag bara kunde igår. Det var galet mycket folk där, men på något sätt lyckades jag ändå träffa dem som jag ville.


Vädret var varmt och soligt och jag är glad för alla vackert balklädda ungdomars skull. Sen må det vara hänt om det föll en och annan droppe från himlen när de väl var på plats inne på Valand i Göteborg. Här regnade det dock inte på hela kvällen även om åskan gick och molnen hopade sig vid horisonten.


Fixade middag och gav mig ut på min lilla motionsrunda efter att ha kört sonen till fotbollsträningen (maken var på IFK Göteborg - GAIS), hämtade upp honom efteråt, handlade på ICA Maxi, duschade och hämtade därefter maken vid tåget klockan 22. En fullspäckad men bra dag!

Av Jessica - 21 maj 2012 05:42



Efter många timmar vid datorn igår gav jag mig ut på en härlig nästan nio kilometer lång kombinerad promenad- och joggingrunda. Tyvärr hade jag druckit för dåligt med vatten under dagen och det i kombination med den plötsliga sommarvärmen som vi fått gjorde att jag inte njöt riktigt så mycket som jag skulle ha önskat. Inte sprang jag så mycket som jag skulle ha velat heller på grund av att jag var helt kruttorr i munnen - jag längtade hem redan efter fem kilometer. Nåja, jag hoppas på en bättre runda i kväll.





Kvällen igår var hur som helst gjord för att grilla och jag ville inte gå in när det var så dags. Vi är inte bortskämda med utesittarkvällar denna vår så det gäller att passa på vid de tillfällen som ges.



Denna afton är det studentbal på Valand i Göteborg och även om sonen valt att inte gå tror jag att jag ska ta med mig kameran och bege mig till uppsamlingen i Badhusparken vid femsnåret i eftermiddag för att fotografera några av hans kompisar och bara titta på de vackert klädda och uppiffade ungdomarna. Det ser ut att bli en lika vacker dag vädermässigt som tur är.



P.S Du kommer väl ihåg tävlingen om de fina Edbladörhängena?
 

Av Jessica - 20 maj 2012 16:34


Så, då har jag valt och vrakat bland alla bilder från igår, redigerat och lagt upp dem på fotobloggen. Ta gärna en titt. Här kommer några extra bilder som jag tycker passar utmärkt här på den vanliga bloggen. Enjoy!


           



Av Jessica - 20 maj 2012 10:11



Vi hade en härlig dag i Trollhättan igår och följde med brudparet från frisören till festen, hela vägen. Genom förberedelser och upp på stenmurar med hisnande vattenvyer gick färden och trots en och annan mopsig regndroppe lyckades vi hålla oss torra och klarade av fotograferingen utomhus utan problem. 


1198 bilder hanns med totalt under dagen och kvällen så som ni förstår har jag en del att sätta tänderna i idag. Det ska bli roligt att välja ut mina favoritbilder, redigera dem och så småningom leverera dem till brudparet. En liten tjuvkik från igår får ni här ovan.

Av Jessica - 19 maj 2012 06:31



Efter att ha experimenterat lite med kameran igår gav mig ut på en rejäl motionsrunda. Tänkte först nöjt mig med min vanliga tur upp till Forsskogen och hem igen, men jag utökade rundan så att över en mil avverkades in alles. Härligt! Och medan jag promenerade/joggade förbättrades vädret; molnen skingrades och solen kikade fram.


Efter duschning och uppfräschning begav vi oss ut på stan och inhandlade hela sonens outfit till studenten som är den 5 juni. Han hade varit och tittat ut en del tidigare så det gick väldigt smidigt. Han kommer att bli så fin. Återstår bara att boka en klipptid hos frisören, sedan är han redo att kasta sig ut i världen utanför skolans väggar.


Det sköna vädret bestod även efter shoppingturen så det blev både grill och chans att sitta ute på framsidan en stund innan "Let's Dance" och Mark & Extras uppdykande. En lugn, skön, trevlig kväll och en bra avslutning på en bra dag.
 


   


Idag är det bröllop i Trollhättan som står på agendan. Jag ska vara både fotograf och gäst och jag tror och hoppas att det kommer att bli en riktigt härlig dag. 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards