jesson

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Vinn ett roligt spel!

Av Jessica - 10 juni 2012 16:00


Det har blivit dags för en ny tävling här på bloggen och vad passar väl bättre denna regniga och kylslagna junisöndag än att tävla ut ett roligt spel?

 


Ett spel om allt det där man faktiskt borde veta...


Det borde man ju veta! är ett medryckande och underhållande frågespel med över 400 frågor om sånt man faktiskt borde veta. Till skillnad från traditionella frågespel så har man vänt på konceptet helt och delar inte ut poäng för rätt svar – bara minuspoäng för fel svar! Antalet minuspoäng beror på hur enkel frågan är och svarar man fel på en busenkel fråga så straffas man snabbt med massor av elaka minuspoäng.


Var beredd på att bli osäker på även de enklaste av frågor när inte Google eller Wikipedia finns till hands! Ett helknasigt, nervpirrande och kul spel som garanterat kommer bjuda på många hjärnsläpp, skratt och pinsamma svar!


En sak är säker, du lär få höra dig själv säga: "Åh.. det borde man ju veta!"

Perfekt för festen, middagen eller med familj och vänner!

 
 

För att delta och ha chans att vinna gör du så här:



  1. Mejla mig svaret på frågan: ”Förutom att Anette som äger och driver Design-bolaget är utbildad ekonom är hon dessutom utbildad till..." Ja, vaddå? Svaret hittar du här.
    Min mejladress: jesson69@hotmail.com. Skriv även ditt namn och adress i mejlet så jag vet vart jag ska skicka spelet om du vinner. :O)



  2. Kommentera detta inlägg med ”Jag är med och tävlar” samt skriv en motivering varför just du ska vinna spelet. Den roligaste motiveringen vinner!



  3. Kopiera gärna tävlingsbannern och lägg upp den på facebook, twitter, din egen blogg eller i något annat socialt media.


    Tävlingen avslutas den 24 juni och vinnaren presenteras här på bloggen den 25 juni.

 
 
AnetteJ

AnetteJ

10 juni 2012 18:29

" Jag är med och tävlar " med motiveringen :
Ett nytt spel jag jätte gärna vinner
Vid en regnig kväll på campingen vi oss befinner
Skratta och spela spel
Svara rätt är till en viktig fördel och
håll er borta från minuspoäng
Då får man kissa , borsta tänderna och marsch in i säng
Det borde man veta !
Hitta svaren utan att leta
detta spelet många kommer att reta
med svar såsom Kreta , Zeta eller varför inte Hans & Greta !
Naturligtvis lägger jag upp den på bloggen
http://mammajersmyr.bloggplatsen.se/2012/06/10/8062852-tavling/

http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se

 
Agneta

Agneta

11 juni 2012 18:33

Spelet är väldigt kul! Har både det och "Lingon lådvin och långkalsonger" och dottern har "Idiotkunskap" i samma serie.

http://www.agbl.wordpress.com

Jessica

11 juni 2012 19:02

Aha, så har man ett vill man ha de övriga? ;o)

 
Ingen bild

Håkan Wattman

12 juni 2012 09:33

Jag är med och tävlar!

Motivering: Regn och rusk och sjuka barn. Semestern har inte startat på topp, men snart kommer sol och halsflussarna blåser bort.

Något som skulle göra fortsättningen ännu mera givande för hela familjen skulle självkart vara ett nytt spel för att få alla må topp och få njuta av ledigheten som vara i några veckor till.

med vänlig hälsning,

Håkan

 
Ingen bild

Paola

12 juni 2012 09:45

Jag är gärna med och tävlar - har mejlat!

Jag vet att jag nästan ingenting vet,
av allt det där man borde veta.
Var ställen ligger ligger,
och vad ett och annat kan heta.
Vann jag detta eminenta och roliga spel,
Kanske min kunskap kan bli mera hel!
Och vad bra att ha nåt att göra en regnig dag,
Och kanske en solig också – vad vet jag!?

 
Jeanette

Jeanette

12 juni 2012 15:08

Jag är med och tävlar :)

Jag vill vinna för att sätta pappsen på plats lite för han tror han kan allt :P Vore roligt om jag för en gångs skull kan något som inte han gör och sen är han så snabb med att retas så vill kunna retas tillbaka, haha. Hämnden är ljuv, som man säger ;)

http://nettanbutterfly.blogg.se

 
Amanda Andersson

Amanda Andersson

12 juni 2012 15:23

Jag är med, skickat ett mejl också!

Då jag är en hopplös monopolspelare så börjar mina vänner bli trötta på mig nu då jag gång på gång tvingar dem att spela en runda monopol vilket sedan utvecklas till flera. Detta spelet skulle defenitivt göra dem glada då det är något helt nytt och chansen är dessutom ganska stor att vi skulle ha roliga!

http://www.skandalism.devote.se

 
Ingen bild

Hanna

12 juni 2012 17:20

Jag är med och tävlar
De vore toppen roligt med ett nytt spel till regniga sommarkvällar på semester, skratta, umgås med goda vänner och testa sina kundskaper en gång för alltid ;)

 
Ingen bild

Lars

12 juni 2012 21:31

Jag måste bara ha detta spel. Har aldrig kunnat spela ett kunskaps spel med min fru då hon alltid kan svaren på alla frågor vilket jä--a spel det än gäller.
Men om detta spel nu håller vad det lovar så jaaaaa jag kan kanske få ge frugan ett match i ett kunskaps spel

 
Emelina

Emelina

12 juni 2012 23:19

Jag är med och tävlar!
Med motiveringen: Har det senaste året börja plocka upp nyhetstidningen i ett försök att bli mer allmänbildad. Kommer dock fortfarande sist på det veckliga quiz jag går på! Jag kanske kan lära mig litet av det där spelet, så slipper jag med sloket huvud gå och hämta sistapriset igen.

http://judymyfriend.blogspot.com

 
Ingen bild

annsofi

12 juni 2012 23:40

jag vill vara med och vinna spelet kommer att spela det på jobbet sän

 
Ingen bild

Berith W

14 juni 2012 22:17

Jag är med och tävlar :)

Regniga somrar när inget är kul
samt lediga dagar kring jul.
Något roligt man då vill spela
utan på vinden vela o leta.
Därför behöver vi ett
......Det borde man ju veta.
Mail/svar kommer i morgon :)

 
Anneli

Anneli

16 juni 2012 11:50

Jag är med o tävlar men jag har tyvärr ingen bra motivering annat än att jag skulle bli jätteglad om jag vann. Jag har bara barnspel så ett "vuxen"spel skulle vara välkommet.

Ha en fortsatt trevlig helg. Anneli

Har lagt ut inlägget här;

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/2012/06/16/8094476-jag-ar-med-och-tavlar/

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ace Edstrom

Ace Edstrom

16 juni 2012 13:13


Jag är med och tävlar

Syrran min är utildat designer inom kläder/tyger osv och hon fyller snart år och skulle vara skit roligt att ge henne detta spel!

http://picturebox.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Frida

17 juni 2012 20:16

Jag är med och tävlar.
Jag vill vinna så jag kan ge spelet till min mammma.

frida-88@hotmail.com

 
Ingen bild

Mats

19 juni 2012 07:08

Kluriga frågor och många val,
"Det borde man ju veta" ett självklart val.

 
Ingen bild

Annika Nilsson

20 juni 2012 14:45

Jag är med och tävlar!

Släktkalasens gamla faster tråkig och stel,
livas upp med detta roliga sällskapsspel!

Har tipsat på FB!

aneritrea@hotmail.com

 
Ingen bild

Christine Petersson

23 juni 2012 03:52

Jag är gärna med och tävlar!

Jag och sambon tänkte lägga roliga samtalskort på middagsborden på vårt bröllop i sommar. Dessa kort hade varit en jätte rolig idé. Kan nog bli många skratt! =)

Hälsningar Christine
peterssonchristine@hotmail.com

 
Carola L

Carola L

23 juni 2012 06:17

Jag är med och tävlar!
Detta vore perfekt för oss i vårt hus - här spelas alla möjliga spel.
Ibland till tända ljus - och alla hatar att ha fel.
Därför vore detta , spelet för oss det enda rätta!

http://mammamuh.blogg.se

 
Ingen bild

Conny Davidsson

23 juni 2012 09:14

Jag är med och tävlar
Är jag bäst,
vet jag mest,
spelet får avgöra,
jubel från andra man får höra,
svarar jag fel,
jag som trodde jag visste en hel del,
kunskapstest,
familjefest,
drottning eller kung,
gammal eller ung,
svara mest rätt,
och man blir nr ett.

 
care69

care69

23 juni 2012 10:02

Jag är gärna med!
Finns inget roligare än att spela sällskapsspel, perfekt att ha vid myskväll med familjen eller vid tjejträffen eller oj, oj, oj vid släktträffen. Vi är ett gäng "Besserwissers" som säkert skulle få både en och annan knäpp på näsan med hjälp av detta spel. Håller tummar och tår...
Har mailat och länkat.
http://care69.blogspot.se/2012/06/25-juni-vinn-fragespel.html

http://care69.blogspot.se

 
Ingen bild

Camilla Sandmark

23 juni 2012 13:46

Hej!
Jag är med och tävlar och har mailat!

Anledningen till att jag vill vinna..
Är att jag är en vetgirig kvinna..
Men det som jag inte redan vet..
Är ju sånt som gör att jag går bet..
När vi diskuterar något härhemma..
Så då hamnar jag i ett dilemma..
Om jag inte det rätta svaret har..
Så saken är ju uppenbar..
Jag behöver detta spel för att lära mer om det jag inte redan vet
Och jag behöver det av ren själviskhet..
För att stå med skägget i brevlådan är inget för mig..
Men att någon annan kommer att göra det är helt okej!

 
Ingen bild

Camilla Sandmark

23 juni 2012 14:07

Hej igen!
Har provat mailat flera gånger men det går inte fram... :(
Har provat skriva din adress på flera olika sätt men det går inte....Fast jag kan ju det rätta svaret!!!!!!
Typiskt...
Hoppas på tur ändå!

Jessica

23 juni 2012 15:34

jesson69@hotmail.com funkar inte, alltså?
Skicka mig ditt svar på facebook istället, om du har det.
:O)

 
Ingen bild

Per Hallberg

24 juni 2012 21:44

Jag är med och tävlar.

Här finns mången svår fråga att klara
funderar på om man skall våga svara
sitter där i minnet letande
och kanske gissar man, mot bättre vetande
då blir det ju dessvärre minus bara!

 
Ingen bild

Gerdan

24 juni 2012 21:47

Jag är med och tävlar

Motivering:
Sommaren är så kort
många dagar regnar bort
men visst kan man ha roligt
även om det ej är soligt
frågespelet blir perfekt
när vi samlar vår släkt
dom tror att jag fattar noll
och på ingenting har koll
men nu ska dom få på moppen
särskilt min kusin, den stroppen
för nu ska jag plugga på
svar på allt ska jag ha då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards