jesson

Alla inlägg under juni 2012

Av Jessica - 21 juni 2012 05:44




I veckan har det dykt upp en ny figur på stenen vid Tölö tvärled i höjd med kyrkan och jag har självklart dokumenterat. :-) Det har varit tomt där en längre tid och jag är så glad att det hänt något nytt. Jag gillar ju att någon smyger dit, pyntar och gör fint. Tror det är fler än jag som lägger märke till detta och uppskattar det. Jag har skrivit om den här platsen och fotograferat diverse figurer (framförallt grodor) som suttit på stenen i tidigare inlägg - bland annat härhär och här, om du vill läsa/titta. 


Nu vill jag önska er en riktigt härlig torsdag. En torsdag som börjat solig och vacker här i Kungsbacka denna härliga morgon. Det blir nog en fantastisk dag idag! Sköt om er!

Av Jessica - 20 juni 2012 06:11



Mitt i veckan, morgon, vackert väder och här har redan hunnits med att produceras sånghäfte till fredagens midsommarfirande. Tänk att jag alltid får äran att välja snapsvisor/sånger och fixa häften till sånt här. Jag tycker ju att det är så roligt förstås, och det är väl det folk vet... Då blir det ju också sånger jag kan, som jag tycker är roliga och som passar min röst allra bäst. ;o) Och så förstås några gamla riktiga klassiker som svägerskan, Sångerskan och jag alltid brukar vilja sjunga lite senare på kvällskvisten - på makens begäran eller inte... Ja, midsommar är inte långt borta nu. Ska bli kul! :O)


Men först blir det mamma-/barntid efter jobbet idag. Det är dock inte sonen och jag som ska umgås, utan det är mamma, Bror och jag som ska träffas. Vi ska ut på äventyr igen - till tandläkaren i Mölndal. Det gick ju bra sist, så det ska nog gå fint även i eftermiddag. 

Av Jessica - 19 juni 2012 05:17



Du som följt mig ett tag minns säkert att jag varit värd på Friskis & Svettis här i Kungsbacka tidigare. Jag älskade verkligen det; att stå där vid dörren, ta emot glada och förväntansfulla motionärer, hälsa dem välkomna till passet, svara på frågor, sköta musiken efter instruktörens önskemål och vara en del av den här härliga föreningen. Men så bestämde jag mig för att sluta efter några år - jag tyckte jag hade gjort mitt. Jag blev "vanlig" motionär igen och trivdes alldeles utmärkt med det. Fast jag saknade det ofta ska jag säga.


Så blev det ju som det blev med min axel här förra året, och träning på Friskis har varit väldigt sällsynt för min del åtminstone hela detta året, även om jag försökte köra på som vanligt i början och inte bry mig om att axeln protesterande.


Jag har verkligen saknat alla härliga medmotionärer, alla roliga pass och hela grejen med Friskis. Även om jag fortfarande inte är bra (:o( )och jag därmed inte kommer att kunna komma igång med min träning ordentligt där än på ett tag har jag nu tagit på mig ett nytt uppdrag för föreningen som jag tror kommer att bli himla roligt. Mer kommer som sagt senare... :o)

Av Jessica - 18 juni 2012 05:28



En härlig söndag var det igår. Kändes som en lång dag och jag hann med mycket; sova ut, handla, hälsa på mamma, motionera enligt ovan, laga middag, tvätta och dessutom slappa och läsa en del.


Dagens bästa var att jag inte kände mig riktigt nöjd efter min raska 45-minuterspromenad utan att jag var "tvungen" att ge mig ut på en joggingrunda också. Promenaden fick bli uppvärmningen så att säga...


De där extra joggingkilometrarna var precis vad jag behövde och nu vet jag att med lite träning kommer jag att kunna springa riktigt långt så småningom. Att jogga tre kilometer i sträck fanns inte ens på min världskarta för en och en halv månad sedan, men redan nu har jag alltså kommit så här långt med mig själv. Känns fantastiskt bra och jag ser fram emot många rundor till framöver. Hoppas komma lite längre, lite snabbare allteftersom.


Jag har tagit hem en spellista på Spotify som heter "Ultimate traininglist by knulfie". Där finns många bra låtar som hjälper till där ute i spåret. Bland annat LOKs "Lok står när de andra faller" Marilyn Mansons "The beautiful people" och Linkin Parks "One step closer". Älskar "shut up"-partiet i den sistnämnda. 

Av Jessica - 17 juni 2012 10:10






Dagen igår bjöd på olika väder i flera olika omgångar. Först var det soligt och skönt, sen regnade det, blev grått och rått, därefter några timmars sol som följdes av ett rejält regn. Ja, så höll det på. Dubbelregnbågen ovan dök upp på kvällskvisten. Det är något alldeles speciellt med detta fenomen tycker jag. Visst är det vackert? 

Av Jessica - 16 juni 2012 20:44




Idag har jag haft en kreativ dag. Jag har hämtat massa inspiration, laddat hem mängder av actions, diverse andra freebies och en del typsnitt på nätet samt fått massvis av bra idéer. Jag har som ett resultat av energiboosten det gav bland annat tillverkat de här etiketterna från scratch (förutom sammetsbanden), med hjälp av ritbrädan handtextat massa ord som jag tänker göra photoshoppenslar av och trixat med hel del annat smått och gott i Photoshop. Jag känner mig nöjd med att ha fått skapa en hel dag. Så roligt! 


Inspirationskällor: Designer Digitals | Pugly Pixel | Florabellablog | Maybemej m fl.


Av Jessica - 16 juni 2012 08:08




Förväntningarna var höga och engagemanget stort - det skulle bli en härlig fotbollskväll! Stämningen var dock tyvärr en annan några timmar senare, men det spelade ingen roll, det var kul så länge det varade för Sveriges del. Och som Engelsmannen sa är fotboll som allra bäst innan avspark. Det ligger allt en hel del i det...


Jag är glad och tyckte vi hade en bra kväll ändå. Det var trevligt att promenera ner till stan, sitta på Esters bland massa andra fotbollsentusiaster, maten var god - när vi väl fick in den... Och jag har vunnit ändå, fick jag just reda på nu i morse, fast i ett helt annat sammanhang. Ett presentkort på 500 kr på Whiteaway! Kul!


Det är roligt att vara med och tävla och på tal om det så kommer du väl ihåg att du här hos mig har chans att vinna ett roligt spel från Designbolaget. Det enda du behöver göra är att svara rätt på en fråga och sedan motivera varför just du ska vinna. Den bland er som svarar rätt som har den roligaste motiveringen vinner alltså! Klicka här för att komma till tävlingen.

Av Jessica - 15 juni 2012 06:01


  



Trippelgubbe i jordgubbslådan jag köpte igår - jag har aldrig sett något liknande, har du?



Fredag idag. Känns bra. Och ikväll ska vi och några vänner till Restaurang Ester där vi bokat bord med plats vid TV:n. Sverige-Englandmatchen ikväll blir extra spännande att se då vi i sällskapet har med oss en engelsman som visserligen har bott här i Sverige i evigheters evigheter, men ändå... Det blir nog roligt.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards