jesson

Alla inlägg under juni 2012

Av Jessica - 13 juni 2012 05:48



Inget märkvärdigt alls, men den här knappt centimetern för långa luggen jag har håller på att göra mig galen! Tänk att man kan vara så känslig, men det känns verkligen som att jag har lugg i hela ansiktet! Som att jag är värsta vilden och att Robinson Crusoe är välvårdad i jämförelse. Så ja, det kommer att vara värt varenda en av de där hundrafemtio kronorna att bli av med några millimeter hår ur ögonen i eftermiddag.


Vad roligt att det är så många som är med och tävlar om Det borde man ju veta-spelet! Men än finns det tid kvar för roliga motiveringar och rätta svar. Tävlingen håller på till och med den 24 juni - lycka till!

Av Jessica - 12 juni 2012 05:32



Eller en avstängningsknapp på tv:n för den delen... För fy fasen vad tråkig matchen var igår! Eller nej, det kanske inte jag är rätt person att bedöma, för efter tio minuter tröttnade jag och gick därifrån. Kvar satt maken i sin Sverige-tröja, -hatt och Mark...


Jag hade annat, roligare att syssla med. Som att testa lite olika pennor inför uppdraget jag fått av "Junibruden" att texta placeringskort till hennes bröllopsfest och att pilla med studenttackkort till exempel. Sånt går ju jag igång på. ;O) 

Av Jessica - 11 juni 2012 19:28


 

Av Jessica - 11 juni 2012 05:52


Måndag och en ny vecka på jobbet väntar. Nacken är ganska bra nu. Förutom när jag böjer huvudet framåt eller bakåt känner jag inte så mycket och det är ju positivt. Ja, det var verkligen en nackspärr som hette duga jag åkte på här förra veckan... Puh!


Besök hos mor står för övrigt på dagens agenda och därefter ser jag fram emot matchen på TV. Ja, faktiskt - när det gäller landskamper är till och med jag intresserad av att titta på fotboll. Men om det är en tråkig match - om ingenting, absolut ingenting händer eller om Sverige ligger under med låt säga 3 mål - ja då tappar jag lätt intresset och går gärna iväg från TV-soffan. Låt oss hoppas att så inte blir fallet i kväll. Go Sweden!

Av Jessica - 10 juni 2012 16:00


Det har blivit dags för en ny tävling här på bloggen och vad passar väl bättre denna regniga och kylslagna junisöndag än att tävla ut ett roligt spel?

 


Ett spel om allt det där man faktiskt borde veta...


Det borde man ju veta! är ett medryckande och underhållande frågespel med över 400 frågor om sånt man faktiskt borde veta. Till skillnad från traditionella frågespel så har man vänt på konceptet helt och delar inte ut poäng för rätt svar – bara minuspoäng för fel svar! Antalet minuspoäng beror på hur enkel frågan är och svarar man fel på en busenkel fråga så straffas man snabbt med massor av elaka minuspoäng.


Var beredd på att bli osäker på även de enklaste av frågor när inte Google eller Wikipedia finns till hands! Ett helknasigt, nervpirrande och kul spel som garanterat kommer bjuda på många hjärnsläpp, skratt och pinsamma svar!


En sak är säker, du lär få höra dig själv säga: "Åh.. det borde man ju veta!"

Perfekt för festen, middagen eller med familj och vänner!

 
 

För att delta och ha chans att vinna gör du så här:



  1. Mejla mig svaret på frågan: ”Förutom att Anette som äger och driver Design-bolaget är utbildad ekonom är hon dessutom utbildad till..." Ja, vaddå? Svaret hittar du här.
    Min mejladress: jesson69@hotmail.com. Skriv även ditt namn och adress i mejlet så jag vet vart jag ska skicka spelet om du vinner. :O)



  2. Kommentera detta inlägg med ”Jag är med och tävlar” samt skriv en motivering varför just du ska vinna spelet. Den roligaste motiveringen vinner!



  3. Kopiera gärna tävlingsbannern och lägg upp den på facebook, twitter, din egen blogg eller i något annat socialt media.


    Tävlingen avslutas den 24 juni och vinnaren presenteras här på bloggen den 25 juni.

Av Jessica - 10 juni 2012 08:35



Igår morse regnade det och var riktigt ruskväder. Lite senare sprack det upp och då var maken och tittade på när Tölös A-lag spelade match. Själv tog jag en runda i innerstaden; gick runt i butikerna, pratade med folk, tittade, fotade, småshoppade och hade det allmänt bra. Gjorde några riktigt bra fynd tycker jag; bland annat en fisk som ville flytta in på lilltoa och en "örtlåda" till köket.


   


Egentligen skulle jag varit hemma och ordnat för tjejkväll, men jag ställde in evenemanget då flera stycken fått förhinder och inte kunde komma. Lite skönt faktiskt, det har varit väldigt hektiskt på sällskapsfronten den senaste tiden. Igår fick jag tid att bara vara...


På kvällen regnade det åter och vi bestämde oss för att ha en riktig filmfrossa så vi åkte ner till stan och hyrde oss tre filmer som vi tittade på. Riktigt mysigt faktiskt. 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards