jesson

Alla inlägg under juni 2012

Av Jessica - 8 juni 2012 16:30



Alldeles bubbelgumsrosa och lockande läckert tycker jag att det här Mavala-lacket som jag kommer att använda mycket i sommar är. Vilket är ditt bästa hålla humöret uppe-tips så här i väntan på att sommaren ska explodera på riktigt? 

Av Jessica - 8 juni 2012 05:26



Lite förbättring på nackspärrsfronten märks denna fredagsmorgon - yippie! Plötsligt känns det inte som att axlar, skulderblad och huvud sitter ihop i en enda smärtande och svårmanövrerad enhet längre utan att de faktiskt kan komma att fungera var för sig igen så småningom. Jag behöver visserligen fortfarande ha med mig axlarna i vridningen om jag ska titta åt sidorna och att knycka med nacken för att lite snyggt slänga med luggen kommer inte på fråga men jag är betydligt bättre än igår. Lovely!

Av Jessica - 7 juni 2012 08:09












 


Igår morse när jag vaknade var jag säker på att det hänt en olycka, fast jag inte kom ihåg det. Jag kunde nämligen inte lyfta huvudet från kudden utan att det smärtade enormt. När jag vaknat till ordentligt insåg jag att det inte var allvarligt, utan att det "bara" handlade om nackspärr. Kvitto på att jag varit uppskruvad och spänd inför studentfirandet antagligen... 

 
Jag borde ha legat kvar i sängen, men tog mig ändå ner till stan där det firades nationaldag samt var invigning av det nya torget. Det känns liksom som att det är min skyldighet som kungsbackabo att ta mig ner till stan när det ordnas evenemang där.
 
Vi var dock inte ensamma där, maken, Mark och jag utan väldigt mycket folk hade tagit sig ner till centrum. Jag är stolt över kungsbackaborna som visade sitt engagemang och faktiskt kom när det nu faktiskt hände något på stan. Hoppas klagandets tid är över och att vi gör något vettigt av den här uppfräschade samlingsplatsen. Jag ser gärna ett likande firande nästa år.
 

Idag är jag fortfarande kass i nacken och jag är hemma från jobbet. Blir en dag som jag till största delen förmodligen tillbringar i sängen. När jag hittar ett bra läge där känns det nämligen inte att jag har ont och det är ju skönt att det går att hitta sådana lägen - annars hade det här varit outhärdligt!

 
 
Av Jessica - 6 juni 2012 10:10




Så var studentfirandet över för vår del. Det blev en härlig dag. Klockan sju i går morse körde vi ut sonen till Onsala där det vankades champagnefrukost hos en klasskompis. Vi återsåg honom många timmar senare, vid utsläppet på skolan. Vilken glädje! Så blev det någon timmas flakåkning och därefter hade vi mottagning hemma. 


Beställt av studenten var att det skulle bjudas på sallad med melon och jordgubbar och gärna kyckling, men sen fick vi freestyla bäst vi ville, så vi la till lite av varje och jag tror att alla gäster kunde hitta något som de gillade att äta.


Bäst mottagande fick dock den gudomliga Nutellasemifreddon som en arbetskamrat tipsade mig om när jag berättade hur förtjust sonen är i Nutella. Här kommer receptet - enkelt men gott:

       

Av Jessica - 5 juni 2012 21:07




Innan champagnefrukosten i morse



Efter utsläppet





Under firandet hemma

Av Jessica - 5 juni 2012 03:49


 


Jag kan inte sova... Så här i fullmånetider kan jag ha lite svårt för det även i vanliga fall, men idag tar sonen studenten och det har varit mycket fram till nu för att förbereda det. Himlen ser oroväckande molntung ut och jag håller alla tummar och tår jag har för att det åtminstone inte ska regna vid utspringet klockan två och när han ska åka flak ihop med klassen... Hoppas, hoppas. Nu ska jag försöka vila lite till innan det är dags att ta tag i den här dagen på allvar.

Av Jessica - 4 juni 2012 05:31




Gårdagen blev inte så storslagen som jag hade hoppats. Planen var att göra så mycket som möjligt fast i ett lugnt och metodiskt tempo, så att det inte skulle kännas som att jag gjort något speciellt, men det sket sig kan man säga. 


Maken och jag åkte dock först till IKEA och sen lämnade jag av honom på Hamravallen. Jag skulle därefter ta tag i än det ena, än det andra och dessutom såg jag fram emot min motionsrunda, som skulle bli ett slags belöning för allt jag uträttat under dagen. Men tjena, så himla mycket fick jag inte gjort...


Fick dunderhuvudvärk som inte ville ge med sig trots att jag tog huvudvärkstabletter och sov några timmar. Aja, det var den dagen det - jag får väl räkna de timmarna som en insättning på toffelkontot - idag är det en ny dag och det verkar som att huvudvärken är borta. Bara att köra på igen med andra ord! :O)

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards