jesson

Alla inlägg under juli 2012

Av Jessica - 19 juli 2012 08:02


 


Jag trodde att jag skulle ha världens träningsvärk idag, men jag tog tydligen i alldeles för dåligt på gymmet igår. Förutom när det gäller axeln då, för den känner jag av, fast jag bara körde några små övningar med lätta hantlar. Nästa gång får jag lägga på tyngre vikter och köra fler reps på alla maskiner men hoppa över axlarna helt och hållet.


Idag regnar det här i Kungsbacka igen men jag tar det med ro. Det är skönt att ligga i sängen, läsa tidningen och höra regnet droppa utanför. Det är riktigt avkopplande faktiskt. Vi fick en fantastisk dag/kväll vädermässigt igår och idag har jag lovat att hjälpa mor så då passar det ju bra att det regnar. Då missar jag inga sol- och badtimmar.

Av Jessica - 18 juli 2012 14:30


Joggade bort till Friskis förut, körde en timma i gymmet med trevligt sällskap och plockade efteråt med mig ett exemplar hem av det nya medlemsbladet som precis kommit ut. 


Minns du, för en tid sedan skrev jag om ett nytt uppdrag på Friskis? Det var det här jag menade. Jag är alltså med i redaktionen och ser nu fram emot många roliga och förhoppningsvis olika uppdrag framöver. 



Det står förstås massa annat i detta det första numret och för dig som är intresserad kan du nu hämta ditt eget exemplar på Friskis & Svettis, Kabelgatan i Kungsbacka. Trevlig läsning!

Av Jessica - 18 juli 2012 10:56


I brevlådan igår låg det ett brev till mig från Svenska Postkodlotteriet. "Äntligen", tänkte jag, "äntligen ska jag vinna massa pengar. Pengar att spendera ogenerat, pengar att spara, pengar att leka med, pengar att använda vist, pengar att bada i - som Joakim von Anka. Härligt! Äntligen på grön kvist! Ekonomiskt oberoende..." Mmmm, smakade på orden, njöt och var "nästan miljonär" för en stund. Det sprack dock i samma ögonblick som jag öppnat kuvertet och läst vad det stod i följebrevet:



   

Nåja, det är ju alltid något, jag tackar och tar emot och öppnar upp mitt sinne för fler gåvor från oväntat håll. Jag är på rätt frekvens känns det som, så endera ögonblicket smäller det nog till. ;o)

Av Jessica - 18 juli 2012 08:53



Verkar som att vinden har mojnat något jämfört med igår. Mellan molnen finns det ljusblå, lockande och underbara små luckor och "Come out, come out, where ever you are", säger vi därmed till solen. Kanske kan det bli en stund i solstolen på baksidan idag om jag har tur. Jag har ställt i ordning allt där för riktigt soliga och varma dagar, så nu är det bara att vänta...


Och medan jag väntar passar jag på att sova länge (åtminstone somna om efter att ha vaknat på tok för tidigt), läsa, slappa, motionera och bara njuta av ledigheten. Jag skulle nog kunna vara ledig jämt, tror jag. Det är så skönt att inte behöva ha några tider att passa och bara göra det jag känner för, när jag känner för det.


Massa energi laddar jag på mig, det finns ingenting som tar min energi just nu, allt gå lekande lätt. Har visserligen tvättat och låtit dammsugaren komma ut ur sitt städskåp varje dag sen i torsdags, men det är roligt att få det fint och härligt rent och jag gör det så gärna nu när jag inte har någon tidsbrist what so ever.


Å på tal om att komma ut: idag ska inneträningsskorna få komma ut ur klädkammaren för första gången på väldigt länge. Berättar mer om det sedan...

Av Jessica - 17 juli 2012 17:06


Det här är jag värd på min semester. Lyxigt och skönt!


Testar att blogga från nya bloggappen för första gången. Det funkar riktigt fint. Å nu när jag har bloggen i mobilen och jag dessutom skaffat mig Foap-appen ska jag börja använda mobilkameran lite oftare. Och då får jag ju tillfälle att använda Instagram-appen på telefonen lite mer också. Vill du följa mig på Instagram sök upp jesson69, så hoppas jag kunna dela med mig av en del bilder även där framöver alltså.  

Av Jessica - 17 juli 2012 10:49





Sonen har all anledning att se glad ut idag. Kvart i åtta var det samling på Inlag. Hans första match i årets Gothia Cup, eftersom han på grund av halsontet inte fick vara med på matchen igår. Jag åkte ner till Åsa och fotograferade en stund och hann med att se slutet av första samt andra halvlek i matchen mot det tyska lag som förlorade sin match igår med 8-0. Deras nederlag idag blev ännu större; 16-0 vann våra Tölökillar med. Och jodå, sonen gjorde mål. :o)


Av Jessica - 17 juli 2012 06:42




Av någon anledning får jag ibland (inte varje dag, konstigt nog) till min mejl "Horoskop för dagen" med ämnet "Dagens Ditt Horoskop" - jo så tokigt heter det faktiskt - en facebookgrej upptäckte jag nu, när jag läste lite noggrannare.


Jag vet inte hur eller när jag aktiverat detta på mitt facebook-konto, men jag läser väldigt sällan horoskop eftersom jag tycker att de är så allmänna och knappast kan stämma så de här mejlen brukar jag kasta olästa. Men idag var jag öppen för förslag. Kanske kunde det stå något om vad jag skulle hitta på för att få ut det mesta av min dag idag, t ex: "åk söderut så hittar du den bästa rekreationen", eller "anledningen till att du vaknat tidigt idag och sedan haft svårt att somna om är att du ska ge dig ut på ett äventyr idag"... Nåt sånt hade ju varit spännande.


Men att jag skulle bli erbjuden en avundsvärd postition i min kyrka (som jag besöker högst sällan) och dessutom lämna över min position till de gamla Gröna Ögonen för att tjäna några större långsiktiga kakpoäng (?!) kändes verkligen inte särskilt allmänt, inte speciellt troligt och som hämtat från en helt annan verklighet. Det blir till att avregistrera sig från dessa utskick direkt. Dumheter!

Av Jessica - 16 juli 2012 13:44




Vill du också ha en sådan här fin bloggalmanacka från personligalmanacka.se? Hämta en här


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards