jesson

Alla inlägg under juli 2012

Av Jessica - 16 juli 2012 10:11



Jodå, jag åkte mycket riktigt in till Göteborg igår. Tog pendeln in till centralen och därefter vagnen ut till Linnéplatsen. Strosade runt i Slottsskogen, fotograferade och hade det allmänt bra. Promenerade sedan till Trädgårdsföreningen via Haga upp på Avenyn och lite runtomkring i stan och väntade på att klockan skulle bli fem.

Jag hade nämligen även fått ett annat mål, för medan jag väntade på pendeln i Kungsbacka hörde en kollega av sig och undrade om jag skulle följa med på Melissa Horn och Anna Ternheim på Trädgårdsföreningen på kvällen. Jag tackade självklart ja, eftersom jag aldrig varit galen i Melissa och inte trodde att jag hade någon aning om vem Anna var. Det skulle bli en helt ny erfarenhet, tänkte jag. Nu skulle Melissa få sälja in sig själv till mig, ta mig med storm och vinna över mig på sin sida. Men det hände inte...

Konserten skulle börja klockan sju och då inledde Teitur, om inte jag är helt felunderrättad. Sådär tyckte jag... Vi väntade in Anna och när hon gjorde entré kände jag inte igen en enda låt förutom Shoreline, som jag faktiskt hört på radion och gillat. Men det var ju ingen direkt publikvänlig spelning. Rätt tråkig faktiskt. Passar nog bättre på skiva - sämre live. Här kommer dock Shoreline. Den är fin. 



Innan klockan slagit tio frös vi så mycket att vi trots att Melissa inte äntrat scenen än bestämde oss för att promenera bort till pendeln och ge oss av hemåt. Så sorry Melissa, du fick inte någon chans att övertyga mig igår heller. Och inte ett endaste ord i dagens pappersversion av G-P om dig - de hade bara skrivit om Anna... Här får du dock lite cred. :o)

Av Jessica - 15 juli 2012 09:03




Vaknade upp till en helt underbar söndagsmorgon; solen skiner och himlen är blå. Vill göra något. Har kört igång diskmaskinen och en maskin tvätt som jag ska hänga så småningom, men jag är riktigt sugen på att hitta på något idag. Familjen är dock sjuk, så det lär nog bli en ensamaktivitet i så fall...


Sonen har varit förkyld, haft ont i halsen, varit hes och hänging i flera dagar, själv har jag haft lite skav i halsen till och från under ett par dagar, men det har absolut inte varit någon fara med mig. Maken däremot är inte alls på hugget idag. Han har rejält ont i halsen, har svårt att svälja och jag tror att jag ska skicka upp både son och make till sjukhuset idag för att de ska ta halsprov. Usch, inte trevligt...


Själv kanske jag tar en sväng in till Slottsskogen med kameran för att försöka fotografera ungefär som maken gjorde förra året. Skogens konung, here I come?! Eller trädgårdsföreningen kanske. De har en rosutställning om inte jag minns fel. Får se vad det blir. Men hemma hos sjuklingarna stannar jag nog dock inte - det är bättre de får sova och kurera sig i lugn och ro.

Av Jessica - 14 juli 2012 10:30



Nu ska jag ge mig ut på för mig okänd mark och komma med ett sminktips. Den här bloggen innehåller ju sällan dagens outfit och jag påstår mig inte veta så himla mycket om smink heller - det är liksom inte den typen av blogg jag har - men här kommer hur som helst ett litet tips från mig. 


Ganska ofta får jag frågor om mina ögonfransar. Folk kan ha träffat mig några gånger och plötsligt kommer frågor eller kommentarer som: "Använder du lösögonfransar?", "Böjer du dina fransar med ögonfranstång?", "Använder du fransnäring?", "Vilken mascara använder du?" eller "Herre Gud, vilka långa ögonfransar du har!" Så här kommer lite svar till dig som glömt vad jag svarat eller inte vågat fråga än. ;o)

Jag har aldrig använt lösögonfransar, har aldrig gjort en fransförlängning och jag göder inte mina fransar med någon "specialkost" utan jag har faktiskt begåvats med naturligt långa ögonfransar. Det syns dock inte så mycket om jag inte har mascara, för de är mörkare intill ögat och solblekt ljusare i topparna. Jag har aldrig varit i närheten av en franstång (förutom när jag suttit nära mamma när jag var yngre och hon sminkade sig då). Jag har helt enkelt bara haft tur.

När det gäller mascara spelar det ingen större roll vilken jag använder, men jag har dock fastnat för Max Factors 2000 calorie mascara. Den ger precis rätt mängd färg och ger bra volym tycker jag. Den flagnar eller smular inte och den funkar både till vardags, fest och även när man tränar. Jag behöver aldrig sminka av mig innan jag ska motionera, den sitter bra och jag kommer aldrig hem med ett "utsmetad mascara-tvättbjörnsutseende".

Och när jag ändå är igång och berättar "sanningen om" är det väl lika bra att ta med naglarna också. För dem får jag också en del frågor om faktiskt. Men inte heller där förekommer något "fusk". Jag har aldrig gjort en nagleförlängning och det enda jag gör är att klippa och fila dem och försöka hålla dem så jämnlånga som möjligt. Om en nagel går av klipper jag ner de andra också. Det ger ett mer vårdat intryck oavsett om jag för tillfället har långa eller korta naglar.






Av Jessica - 13 juli 2012 12:41



Direkt när jag stängt, låst och larmat på på jobbet begav jag mig till Kungsmässan och shoppade blommor till mig själv. Jag glömde ju av det igår så idag är jag dubbelt värd dem, eller hur? Äntligen!


Av Jessica - 13 juli 2012 05:35


Ni vet ju vad jag tycker om fredagar. Om att vakna på fredagsmorgonen och mentalt göra sig redo för veckans sista dag på  jobbet. Ni vet också när jag tycker att den stundande ledigheten är som allra bäst. Det är ju nu. Precis innan. Då man har allting framför sig.


Och idag är det inte bara fredag - eller jo, det är väl klart att det är, det är fredag hela dagen - men jag menar det är inte vilken fredag som helst. Det är sista fredagen innan min semester börjar, så känslan är extra mäktig idag. Lägg där till att jag kompar ut redan vid lunch idag, så förstår ni att det är nära nu...


Av Jessica - 12 juli 2012 05:54





Supereffektiva Jessica har varit igång och kört en maskin tvätt som hon precis hängt. Och klockan är inte ens sex på morgonen... Detta trots att hon igår lackade ur på det i hennes tycke dåliga samarbetet  när det gäller just tvättkorgen i det Rambäckska hemmet. Då lät det när hon precis hängt en maskin: "nu tvättar inte jag mer denna vecka, men på måndag förväntar jag mig att tvättkorgen ska vara tom - hur ni fixar det är inte min sak, men JAG tvättar åtminstone inte mer just nu. Hyr in någon, lej bort jobbet eller gör det själva, bara ni löser det!" (Nag, nag, nag...)

Fast den lille autopiloten som bor i henne hade nog inte hört det för efter en snabb kik på klockan efter duschen i morse konstaterades att det lätt skulle hinnas med att köras och hängas en maskin fintvätt innan jobbet och då laddar den jädra idioten till autopilot maskinen och kör igång den! Jag säger då det, inte ens alla delar av mig själv lyssnar och tar mig på allvar när jag ryter ifrån och säger upp mig från hushållssysslorna (vilket händer då och då) så hur ska då familjen kunna ta mina "hot" på allvar?!

Autopiloten får nog köpa en bukett blommor till sitt "värdskepp" i eftermiddag, eller vad säger ni?

Av Jessica - 11 juli 2012 21:40



Visst gillar jag min lilla "psalmbok" (twelve south bookbook) för min iPhone, men den är brun och inte så somrig. Nu vill jag ha färg! Bubbelgumsrosa. Jaaa, igen! Jag ä l s k a r rosa och hoppas att jag kommer att bli nöjd med det nya fodralet från idiwa.se. Jag blir åtminstone superdupermegaglad när jag tittar på bilderna!


Jag som i stort sett slutat med handväska (p g a min onda axel) tycker att den här typen av fodral är toppensmart. Man bär det lätt i handen och det är inte ett alternativ just nu för mig att återgå till separat mobilförvaring OCH plånbok. Allt i ett är min melodi.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards