jesson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jessica - 13 augusti 2012 19:00


 


Jorå, s'att det gick ju bra å spralla loss i morse, kaxa mig och säga att jag var utvilad och klar för ett helt års arbete. Pyttsan! Jag ÄR så trött! Så trött, så trött... Som en urvriden trasa. Som en kropp utan skelett. Som en kopp kaffe utan kaffe. Eller som en...som en....ja-a, jag vet inte vad. Och mina ögon är fulla av grus - vem va're som kasta?! Bäst att ge sig ut på en kvällspromenad annars somnar jag vilken sekund som helst! Gäsp! Jag skulle nog behöva lite semester...?



Av Jessica - 13 augusti 2012 05:16



Livbojen som sommarsemesterns långa, härliga, sammanhängande ledighet utgör, är nu färdiganvänd och tillbakahängd och idag är det åter till vardagen som gäller. Och jag tror faktiskt att jag ska kunna hålla mig flytande fram till nästa år på de här sommarminnena.

Jag tycker att vi fått till en riktigt bra semester även i år och det gjorde ju inte saken sämre att den kunde avslutas med några dagar vid havet med allt vad det innebär. Sol, hav och bad, det är finfint bränsle för ett människosinne det, så det har jag tankat upp med nu.

Trodde knappt det var möjligt efter alla dessa veckor utan väckningslarm, men jag vaknade faktiskt helt av mig själv i morse, innan klockan ringde, så jag får nog anse mig utvilad och färdigsemestrad. Nu rockar vi igång den här arbetsveckan - back to life, back to reality...




P.S I morgon kväll drar NyVana igång! Du som bor i Kungsbackatrakten, du kommer väl?

Av Jessica - 12 augusti 2012 18:49



Fotograferingen tidigare idag kändes hur bra som helst och det var otroligt vackert ute vid Tjolöholms slott. Det visste jag i och för sig redan sedan innan, men när jag hade kameran med mig såg jag allt på ett annat, nytt sätt. Det var fantastiskt fint väder också och såväl "modellerna" som jag själv och min käre make, som agerade fotoassistent och manövrerade reflexskärmen idag, var bra varma efteråt. Puh!

Maken och jag hade dock varit förutseende och ställt upp våra brassestolar vid bryggan och rullat ut vår filt redan innan fotosessionen började så vi kunde genast hoppa i det underbart sköna havet och svalka av oss efteråt och därefter bara sitta och njuta i solgasset, fika och ha det gott tills vi blev för varma och var tvungna att bada igen. En superhärlig söndag, verkligen!
 

Av Jessica - 12 augusti 2012 08:51



Vi tog oss en dag i Göteborg igen igår, maken och jag. Strosade runt vid Operan där TV4 höll till och filmade, gick längs kajen i hamnen, kikade på Ostindiefararen Götheborg och fick se ett brudpar och alla deras gäster äntra en ångbåt som skulle ta dem ut på en förmodat trevlig tur till havs med middag ombord. Vilken fin dag de valde, brudparet - de fick det säkert alldeles underbart. Själva tog vi en Götheborgs-öl sittandes i solen med utsikt över hamnen och det glittrande vattnet, åt en bit mat på Hotell Rubinens soliga uteservering på Avenyn, gick runt en stund i stan och tog därefter tåget hem igen. En skön dag i stan.


Idag blir det mer fotografering - närmare bestämt en syskonfotografering på Tjolöholm. Det ser jag fram emot. Vädret är bra, och jag är glad att vi prickade in den här dagen, då när vi bokade denna fotografering för länge sedan. Jag brukar ha tur när jag är ute och fotograferar bröllop och annat.


Jag har tänkt att maken och jag ska packa med oss en picknick-korg och stanna där ute vid havet en stund efter fotograferingen för att bättra på våra något klena solbrännor så här sista lediga dagen innan vi börjar jobba igen. Låter väl som ett härligt upplägg denna vackra söndag och som en bra uppladdning inför herrarnas OS-final i handbollen i eftermiddag? Det ska bli spännande!

Av Jessica - 11 augusti 2012 10:59


Strax efter klockan åtta satte jag igång Spotify i hörlurarna och körde igång Funbeat, träningsappen som jag brukar använda mig av. Glad i hågen började jag värma upp genom att gå raskt men kom inte så långt innan Spotify började bråka. Musiken hackade och tystnade helt innan jag kommit 100 meter ens. Igång igen med appen och så gick jag 200 meter till med musiken hackandes i mina öron innan den dog helt igen. Irriterande!

Väl uppe vid busshållplatsen, där jag brukar börja jogga, körde jag igång Spotify igen men kom inte särskilt långt innan musiken än en gång tysnade. Ok, tänkte jag, jag får köra passet utan musik, det är inte mer att göra, jag orkar inte hålla på att fippla med det, då tappar jag tempo hela tiden.

När jag så beräknade att Funbeat skulle säga att första kilometern av passet var avverkad hörde jag inte heller ett ljud från röstcoacken "Malin". Alright, jag får väl köra utan att mäta sträckan också då, tänkte jag, men när jag kommit en bit längre upp i Fors bestämde jag mig för att jag skulle mäta resterande del av rundan i alla fall, så fick jag väl göra en uppskattning av resten, jag vet ju att det rör sig om 6,7 km totalt.

Men kolla ovan hur bra hjälp jag fick - NOT! Ena kilometern verkar ha gått normalt men när hon sa att en kilometer avverkats på c:a 5 och en annan på 3 minuter, fattade jag ju att något var väldigt galet. Jag är inte riktigt där med min löpning ännu... 

Nu blir det till att byta träningsapp, men det känns tråkigt, för jag har ju en del träningsrundor bakom mig och många pass inlagda på Funbeat. Men så länge Spotify börjar bete sig normalt igen ska jag nog överleva detta också. Vilken är den bästa träningsappen tycker du? Förslag tages tacksamt emot. Den måste ha en automatisk koppling till en hemsida på nätet...

Näpp, nu blir det en stunds ljudbokslyssnande i solen på baksidan. Jag har jag ju motionerat (joggat c:a 6 kilometer) och tänker inte låta muppapparna förstöra mig dag! :o) Tjingeling!



Av Jessica - 10 augusti 2012 17:52



Här har febril aktivitet pågått sedan jag gjorde mitt förra inlägg idag angående vår underbara vistelse på slottet. Jag bokade vårt boende där (och i Stockholm) via Destly och är som ni redan säkert förstått väldigt nöjd med allt.

Och Destly var nöjda med mina bilder, så nu har jag fått en ny samarbetspartner och äran att leverera bilder som de kan använda. Yee-haw! Fantastiskt roligt! Jag är jätteglad och superstolt, faktiskt!

Av Jessica - 10 augusti 2012 10:35


Idag bjuder jag på bilder från Örenäs slott, Ålabodarna och Malmö. Titta och njut!


 







Av Jessica - 9 augusti 2012 09:11



Vi hade det helt sagolikt, underbart och härligt på Örenäs slott på älsklingens födelsedag. Jag har många bilder från dagen och kvällen där som jag ska visa er senare. Tills dess får ni här se lite av vad maken sysselsatte sig med under vår vistelse där.

Idag finns det chans att kunna snika till sig lite solbränna här i Kungsbacka. Himlen är klarblå, solen skiner och vi har fortfarande semester. Aaahhhh - lovely!
 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards