Hemma från Malmö igen. Mycket nöjd med en del saker, mindre nöjd med andra. Även om jag i grunden är en positiv människa och oftast ser något bra med det mesta har jag alltså lite galla att spy idag...
Jag nappade på det här fina erbjudandet från en medlemsklubb jag är med i för någon månad sedan:
"Du och ditt sällskap bor bekvämt i ett Superior dubbelrum för två. Rummen är rymliga och härligt ljusa. Här finns sittgrupp och generös arbetsyta, minibar och LCD-TV med Entertainment center. I erbjudandet ingår även sen utcheckning, stor frukostbuffé, morgonrock, tofflor, välkomstdrink och choklad på rummet."
Jag har bokat annat via dem tidigare, varit kalasnöjd och jag tror absolut inte att det är deras fel att vi är missnöjda, för på hotellets egen hemsida står det så här:
"Våra superiorrum är utrustade för bästa komfort med t ex TV, telefon, dusch eller bad och toalett. Superiorrummen är i regel större, har för det mesta en separat sittgrupp och bättre läge/utsikt än våra standardrum. I priset ingår frukostbuffé och trådlöst internet."
När vi checkat in i fredags och kom upp på rummet kände vi genast att det inte riktigt var vad vi hade förväntat oss... Jag tror hotellet nedgraderat oss på eget initiativ. Var var sittgruppen, den lite bättre utsikten - som hotellet självt lockat med - välkomstdrinken och chokladen? Jag tycker att de från hotellets sida målat upp en rätt bra bild av vad vi kunde förvänta oss och ändå kände jag mig lite illa till mods när jag skulle "klaga". Det här är dock vad vi fick:
Jag pratade hur som helst med en kvinna i receptionen och efterlyste för det första välkomstdrinken och chokladen. Det är ju det där lilla extra som gör det, eller hur?
Och när jag frågade om vi verkligen hamnat i rätt rumstyp svarade hon att det hade vi. "Men jag har för mig att jag läste om en sittgrupp bland annat?", sa jag. Då fick jag frågan var jag läst om det och jag svarade att jag trodde att det var på deras egen hemsida, men visst, sa jag, jag kan ha missuppfattat det hela...? Ja, enligt henne bodde vi i ett superiorrum och då undrade jag för mig själv hur litet ett vanligt standardrum är hos dem och hur taskig utsikt man har från ett sådant?! Jag fick väl lita på henne, var ju inte där för att bråka, men ett visst missnöje infann sig genast. Och det låg liksom där och gnagde hela helgen...
När vi parkerat bilen hade de i alla fall upp till rummet levererat lite bubbel och choklad som smakade mycket bra och vi har varit supernöjda med frukostbuffén och sovkomforten. Absolut inget att klaga på där alltså... Vi har gjort det bästa möjliga av helgen, så vissa bra minnen fick följa med ner i resväskan idag när vi packade ihop oss och gjorde oss klara för hemfärd. Jag ska berätta med om det bra senare, jag ska bara kräkas klart först.
Idag när vi checkade ut och fick frågan från en annan receptionist om vi var nöjda med vår vistelse svarade jag sanningsenligt "Sådär, faktiskt" och så drog jag upp igen vad vi inte varit riktigt nöjda med. Men vi har i alla fall sovit gott, avslutade mitt positiva jag med. "Jaja, sa hon, men vi får tacka för den här gången i alla fall." Rätt dåligt sätt att bemöta ett klagomål från en gäst tycker jag, vad tycker du?
AnetteJ
15 oktober 2012 09:18
fy så besviken jag hade varit !!! Vilket kasst bemötande på ditt klagomål o usel marknadsföring !!!
Hoppas utställningen kompenserade upp er hotellvistelse !
kram
http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se
Jessica
15 oktober 2012 09:24
Ärendet är inte avslutat än...
:O)