jesson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jessica - 11 oktober 2012 06:06




Iskallt på morgonen och härligt friskt men skönt på dagen. Nattfrost. Sol. Mustiga färger. Det är allt en underbar tid just nu...

Av Jessica - 10 oktober 2012 06:06



Nu är vi inne på sluttampen av fototävlingen med temat höst och nästa vecka börjar jag publicera de fina bilderna som kommit in. Och det är ganska många ska jag säga, så det kommer att finnas en hel del fint att titta på här innan tävlingen slutligen avgörs söndagen den 21 oktober. Har du inte skickat in någon bild ännu, men vill vara med och tävla har du till och med söndag på dig. Välkommen med ditt bidrag.


Idag är det onsdag och i eftermiddag/kväll ser jag fram emot att åka in till Göteborg för att bland annat gå på skrivkursen. Det är något av det roligaste jag gjort, att börja på den här skrivkursen, och jag vill aldrig att den ska ta slut!

Av Jessica - 9 oktober 2012 06:05




Så här vackert är det att bo granne med en golfbana, vilket vi gör. Den största fördelen med det är att landskapet får ligga öppet och se nästan orört ut. Ingen bebyggelse hamnar på golfbanan, utan man bor väldigt nära naturen.


Sen att det ligger en och annan sandbunker och sticker upp lite flaggor här och där får man bortse från. Och när man hör ordet "fååår!" ropas ut syftar det inte till att förklara för dig som intet ont anande kommer förbipasserandes att det finns får på banan, som man kanske skulle kunna tro. Nej, "Fore!" ropas ju ut när det verkar troligt att en golfboll kan träffa andra spelare, åskådare eller förbipasserande. Det finns till och med skyltar med varning för att golfbollar kan komma flygandes uppsatta vid slingan jag springer uppe i Fors.

Det är bra, och man ska vara uppmärksam, för det skulle ju vara hemskt att vara ute och jogga och bli träffad i huvudet av en golfboll som kommer farandes i hundranittio knyck. Vilket ju trots allt ändå är det troligaste, när jag är ute och springer, för jag har alltid musik i mina öron, så jag hör inte om/när de ropar i alla fall. Nåja, de försöker i alla fall, de där golfarna...

Av Jessica - 8 oktober 2012 05:52



Ny vecka efter en härlig helg och det är kolsvart ute. Det regnar inte och det verkar inte som att det blåser heller. Kan nog bli en fin dag idag. Planerna för veckan - förutom jobb - ser ut som följer: redaktionsmöte på Friskis ikväll, NyVana i morgon kväll, skrivkurs på onsdag (yay!), någon form av träning på torsdag och efter en halvdag på jobbet på fredag styr maken och jag kosan mot Malmö för en förhoppningsvis trevlig weekend där. Berättar mer om det senare...

Av Jessica - 7 oktober 2012 19:13




Vilken helg det har varit. Första frosten slog till natten mellan fredag och lördag och jag var ute på en givande liten fotorunda på morgonkvisten igår. Sen satt jag på min kammare och skrev klart veckans skrivuppgift - en miljöbeskrivning. Mycket uppslukande, intressant och roligt.

Jag går gärna in för saker till hundra procent när jag väl gör något och jag höll på att gå vilse och kunde nästan inte hitta ut ur låtsasvärlden jag skapat. Men det gick till slut som tur var och maken och jag kunde fixa till lite kvällsmys med god mat, tända ljus, ett glas rött och TV-häng. Najs. :O)

Så önskade jag mig sovmorgon i morse, men fick nöja mig med att sova till sjusnåret, då jag smög upp, gjorde mig en kopp kaffe och satte igång med ett av dagens uppdrag; att skriva ner mina svar på ett antal frågor gällande spin intervall-passet jag var på i torsdags kväll.

Därefter mejlade jag iväg min miljöbeskrivning till mina kurskamrater, duschade och tog så med mig maken till Kungsmässan där vi handlade till oss själva och mor, som vi också besökte en liten stund.


Hem och tvättade flera maskiner tvätt, tog hand om stryktvätten, bakade en äpplekaka och gav mig sedan ut på en joggingrunda som gick upp till min favoritrunda i skogen uppe i Fors.

Efter dagens andra dusch tog jag tag i matlagningen och för bara en liten stund sedan hängde jag den sista maskinen tvätt för kvällen. Nu är jag nöjd, jag har fått gjort mycket idag och snart ska jag ägna mig en stund åt "Solsidan" som har nypremiär ikväll. För det är jag värd.

Av Jessica - 6 oktober 2012 07:55



Lördagmorgon, dimman ligger som en slöja över nejden, solen skymtar fram och jag känner att jag är ledig i både kropp och knopp! Har precis fått i mig morgonens första kopp kaffe och mår som en prinsessa. Jag är lugn, jag är fin och på ett alldeles ypperligt humör för att ta mig an veckans skrivuppgift som ska mejlas ut till mina kurskamrater senast måndag. Det här ska bli roligt!

Av Jessica - 5 oktober 2012 06:39



Nu har jag fått bilden ovan och ett par till publicerade på Sandö hamns hemsida. När man kommer in på sajten ser man en bild uppe till vänster. Det finns totalt 15 bilder i bildspelet och i vilken ordning de dyker upp avgörs slumpmässigt. 3 av bilderna är mina och jag är så stolt, så stolt. Jag vill ju så gärna dela med mig av mina bilder och är glad för varje ny kanal jag kan hitta för att nå ut. För att se de olika bilderna klickar man på loggan uppe till vänster så laddas en ny bild. Där finns en hel del andra fina bilder också, så kika gärna in på sidan. :o)

Av Jessica - 4 oktober 2012 05:49



Småspringandes tog jag mig mot Vasaplatsen igår kväll efter skrivarkursen. I en lång, mörk, svart nedförsbacke dök det plötsligt upp en tjej bakom mig som frågade om jag ville gå under hennes paraply. Jag blev förvånad och fattade inte vem det var och tackade därför artigt nej till erbjudandet med orden "Tack snälla, men nej det behövs inte alls, jag har ju kapuschong". Tänkte för mig själv att det där var väldigt märkligt, att hon var en knasig men tydligen väldigt snäll tjej, och stressade vidare.

När jag ställt mig på spårvagnshållplatsen såg jag att det ju var den nya tjejen från kursen som erbjudit mig paraplyskydd och ingen knasboll. Men jag sa aldrig till henne att jag inte fattat att det var hon...

Sprang sedan som en tok från spårvagnshållplatsen vid centralen för att hinna med tåget hem och förbannade att den där jädra Kungsbackapendeln alltid måste avgå från spåren längst bort. Det är ju inte första gången man springer för att hinna med den, liksom... Men det gick bra, och det är jag väldigt tacksam för. Hade ingen som helst lust att dra runt i ett regnigt och kvällsstängt Göteborg.

Nu torsdag och nya spännande utmaningar väntar...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Skapa flashcards