jesson

Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Stora glasögon och grusspår

Av Jessica - 22 januari 2009 06:46

Torsdag morgon - ikväll ska jag träna! Yee-ha! Nu känner jag inget i vaden längre och det är inte step jag ska köra ikväll utan styrka/medel, så jag är helt övertygad om att det kommer att gå fin-fint! =) Maken har matlagningskurs ikväll och vad sonen ska göra vet jag inte än. Han sover, för han har sovmorgon, men om jag skulle göra en kvalificerad gissning ska han nog umgås med sina kompisar...


Jakten på ljuskronan går vidare. På lunchen igår gick jag runt i stan och kollade i affärer som jag trodde möjligen kunde ha en, men fick inget napp. Den hos mor och far var för fel och dessutom för fin för att det skulle bli någon adoption, så den får ligga kvar i lådan och vänta på någon som kanske behöver den en annan gång.


Det var trevligt att träffa mina föräldrar igår. Det blir inte så ofta tyvärr, men jag uppskattar det väldigt mycket när det väl blir av. De är roliga! =) Det är så härligt att fnissa ihop med mamma. Måste be henne mejla över fotot "Var är mina glasögon"...


Idag har jag en sån där morgon då jag skulle kunna hinna med hur mycket som helst. Ibland räcker tiden knappt till, även om jag går upp samma tid varje morgon, när jag ska jobba. Undrar vad det beror på? Jag gör samma saker; går upp, duschar, borstar tänderna, sminkar mig, hämtar tidningarna, fixar & äter frukost, kollar mejlen etc. Ibland bäddar jag sängen, ibland gör min äkta hälft det, och vissa dagar tömmer jag diskmaskinen innan jag går till jobbet, men i stort har jag mina fasta morgonritualer. En liten fundering bara...


I dag har jag dessutom hunnit sopa av nästan alla golv så här på morgonkvisten. Jag såg i ögonvrån att maken smög in med skorna alldeles innan han åkte till jobbet men tänkte inte speciellt mycket på det. Inte förrän jag trampade i - och därmed upptäckte - en hög grus (torkad lera?) i hallen. Jag avskyr att trampa på "skit" på golvet - har väl känsliga fotsulor eller något. Nå, fram med sopborste och -skyffel, och upp med gruset.


Så grejade jag vidare, men när jag skulle gå in till "dressingroomet" upptäckte jag ett spår av grus hela vägen dit in. Fram med sopsetet igen alltså, och så följde jag efter spåren och eliminerade dem, ett efter ett. Hrm, käre make, du är påkommen; men även förlåten!


Nu rullar min bil strax till min arbetsplats, troligen dock inte utan mig, så det är väl bäst jag masar mig ut i kylan och hänger med. Får se om jag har servo idag eller inte. Den funkade hela dagen igår... Märkligt! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards