jesson

Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 31 januari 2012 06:11



Stämningsfullt på sideboarden  


Besöket hos tandläkaren igår gick bra. Röntgen, undersökning, lite skrap och fluorskölj - sen var det klart! En bra start på en dag som fortsatte minst lika bra. Vädret var magiskt vackert, om än ganska kyligt. Det bet rejält i kinderna under dagens tre promenader ska jag säga. Mysigt då att ha den här dansande elden hemma att vila blicken på. :O)

Av Jessica - 30 januari 2012 06:13




Helgen är över och så även friden för Karius och Baktus del, om de nu råkat flytta in i min mun sen sist. Jag har inget märkt, men å andra sidan är de illbattingarna så yttepyttesmå att det är omöjligt att upptäcka dem själv. Idag står hur som helst ett besök hos tandläkaren överst på agendan och det ska bli skönt att få en koll på munhälsan. För övrigt är allt som vanligt... :O) 

Av Jessica - 29 januari 2012 14:16




Kvällen igår blev lyckad. Vi blev några fler än jag först räknat med, men det gick fint ändå. Finns det hjärterum finns det stjärterum sägs det ju och det skriver jag under på! Det finns kaka kvar så vi får väl hoppas att någon kommer förbi på en kopp kaffe under dagen/kvällen. :O)
 




Nu ska jag strax ta en promenad till Apoteket och därefter bege mig hem till min lilla mamma för lite småprat och hjälp med ditt och datt. Ha en skön fortsättning på söndagen, kära läsare.    

Av Jessica - 28 januari 2012 06:30


...eller grenen är brun men bären är röda.

Vaknade tio över fem i morse och det är fortfarande så tidigt att jag kommer att kunna smyga tillbaka ner i sängen och sova en stund till med gott samvete om jag vill. Kroppen är faktiskt lite trött. Men hjärnan är redan igång, vet inte om jag kan stänga av. Har så här på morgonkvisten funderat ut vad jag ska bjuda gästerna som kommer ikväll på och skrivit shoppinglista inför dagens inköpsrunda. Lika bra och sätta igång, eller...?

Av Jessica - 27 januari 2012 06:12




Någonstans där under snön ligger de nerbäddade och väntar på att få knoppas - får vi hoppas...


Gick lite tidigare från jobbet igår för att hinna till frisören klockan fyra. Köpte en hamburgare med mig på vägen som jag åt upp medan jag gick - hate that, really - men det visade sig senare vara ett av dagens smartaste drag... 


Pratade om ditt och datt med frissan, som vanligt, och nämnde bland annat att röda inslag i hårfärgen aldrig har varit jag, inte är jag och aldrig kommer att vara jag. Även om det är snyggt på andra... Ja, ni fattar vad jag menar va?


Väl införstådd med detta gör hon så två olika ljusa toner av slingor som dock inte riktigt beter sig som förväntat. En tredje ton blandas in mitt i alltihop och när håret väl är tvättat och jag sitter vid spegeln ser jag ett klart kopparrött skimmer över håret... Va fan?!!! 


Det blev något bättre när håret torkat, men varje gång jag får syn på mig själv i en spegel nu letar jag efter eld i håret. En eld som genast måste släckas om den upptäcks! Jag ska höra av mig till henne om ett par dagar om jag inte är nöjd. Men för övrigt då, är jag nöjd? Nja, jag sa att jag ville klippa av mellan 5 och 10 centimeter på längden, lirkade för att hon skulle gå med på 7, men det blev bara blygsamma 5. Nåja, nu är det genomklippt och lite uppfräschat i alla fall och jag är fjortonhundra fattigare...


Kvart i sju var vi klara och då var det bara att hoppa in i bilen och styra kosan direkt mot Göteborg och Lisebergsteatern. Tur att jag åt innan som sagt var... 


Magnus föreställning var rolig! En föreställning på 2 x 45 minuter där han på ett humoristiskt sätt berättar om olika iakttagelser han gjort och gör angående det där med att åldras med allt vad det innebär av krämpor och begränsningar. Magnus är 70 och jag är 43, så vi har lite olika ingångsvinklar, men även om jag inte känner igen mig själv i allt han säger kan jag lätt relatera till folk i hans ålder i min omgivning och skratta igenkännande. ;o) Klart värd att ses, hans Morsning & goodbye, alltså.



Av Jessica - 26 januari 2012 06:05


Igår fick jag ett sms om att min kära iPhone var klar hos verkstaden och att jag kunde komma och hämta ut den. Men jag fick inte tillbaka min gamla telefon utan en flong ny istället. En likadan förstås, så det är inte senaste modellen, men jag är jättenöjd ändå! Härligt! Äntligen! Nu är allt i sin ordning igen, hoppas jag, och jag ser fram emot långa härliga promenader med min telefon i sällskap - jag försökte dokumentera en mil sent i somras/tidigt i höstas, men telefonen orkade inte riktigt - och jag ser fram emot att lyssna på ljudbok "hela vägen" till jobbet. Livet är gott och spännande och jag är så kvittrande glad!




Magnusbilden är lånad från Lisebergs hemsida - jag har pimpat den lite, å fotat biljetterna förstås
 

På tal om spännande: idag händer det grejer! Först ska jag till frissan och skaffa mig en anständig färg och frisyr. Jag har letat ny frisör ett tag och nu hoppas jag att jag hittat rätt och att jag blir nöjd. Sedan blir det till att tillsammans med maken snabbt ta sig in till Göteborg och Lisebergsteatern där det är genrep på Magnus Härenstams "Morsning & goodbye". Ska bli så himla trevligt!

Av Jessica - 25 januari 2012 06:45


 


Telefonsamtal, grattiskommentarer, mejl, sms, mängder av facebookhälsningar, Wf-gratulationer, blomsterbud, upptappat bad, ett glas vin på badkarskanten, lyxmiddag och biljetter till ett genrep i morgon kväll fortsatte dagen igår med. Kan ju nästan tro jag fyllde jämnt... :O) En riktig toppendag fick jag hur som helst. Tack alla! :)

Av Jessica - 24 januari 2012 06:18



Jag måste vara en mardröm att bjuda på frukost på sängen! Det kan inte vara en lätt uppgift. Speciellt inte om man är morgontrött. Eller åtminstone har för vana att vakna först när klockan ringer - och larmet är satt för att man precis ska hinna med det man ska och måste på morgonen. Om man dessutom gärna ligger kvar och snoozar en stund i sängen måste det vara ett helvete. Men ibland händer det... 


Mitt larm är satt på 05:20 varje vardagsmorgon, men det är sällan jag vaknar av det. Jag är oftast uppe och i duschen redan innan det. I morse vaknade jag kvart i fem och strax därefter hörde jag hur maken så obemärkt som möjligt försökte hasa sig upp ur sängen, ta sig ut i köket och börja mixtra med kaffemaskinen och fixa frukost. Tidningen hade inte ens kommit, så okristligt tidigt var det, men frukost på sängen det fick jag efter att ha tvingat mig själv att ligga kvar och fejksova. Med levande ljus och hela kitet! Det är lycka det! Vilken härlig start på denna tisdag.
 


  


I helgen hann jag med att sitta och titta på och greja en del med mina bilder. Framför allt hann jag leka med lite olika effekter och det är så himla roligt tycker jag. Det finns så otroligt mycket man kan göra och vilken halvkass bild som helst kan få sig ett lyft. I love Photoshop! Bilden i förra inlägget är originalet...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards