jesson

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 31 maj 2011 22:17



Nu är det strax natti natti... Vi har varit inne hos grannarna en snabbis och tittat på spindeln, som inte var så stor som jag befarade, och när vi gick in till oss igen fick jag syn på den här härliga kvällshimlen.  Ser hoppfullt ut för  morgondagen.

Av Jessica - 31 maj 2011 21:08


 



Här är han - The Turkish Devil! Bilden är tagen av grannen, som stolt (?) delat med sig av fotot på monsterspindeln på Facebook! Är det konstigt att jag går runt och tänker: döda, döda, döööda?!

Av Jessica - 31 maj 2011 18:54



Här va're fina presenter! Från Nickan och Polisen närmare bestämt. En liter turkisk Raki (typ grekernas Ouzo) till samlingen i baren och den här tåliga, läckra växten i kruka att pryda vårt vardagsrumsbord med. Fint så det förslår! Riklig belöning för lite arbete. Vi tackar, niger och bockar så klart! =)

Av Jessica - 31 maj 2011 17:02



Varmt redan i morse när jag cyklade till jobbet. :) Fåglarna kvittrade, och naturen visade upp en sprakande grön och somrig sida! Lovely! Men klockan fyra hade det mulnat på. Nothing lasts forever, except my tulips above!  Bilden har jag kört genom iPhoe-appen Instagram. Kul effekt tycker jag!

Av Jessica - 31 maj 2011 06:54

Foto: fotoakuten.se


Vi bor grannar med en turkisk spindel sen i lördags natt. Hujedamej!

Av Jessica - 31 maj 2011 05:55




Ljuslykta med två hjärtan och texten "Love" står numera inne på vår lilltoa. Så nu kan man sitta därinne och mysa - om man nu vill det - medan man beskådar min otroligt vackra keramik. ;o)


Vill man inte det, får man en ny chans om man tar sig till vårt kontor. Där har jag nämligen också ställt en ny liten ljuslykta. Jeeesus! Ingenting av det jag gjort håller någon högre klass, det mesta är skevt och vint, och en van keramiker skulle förmodligen rynka på näsan, möjligtvis lite medlidsamt lägga huvudet på sned och säga: "Aw, men det är ändå ganska charmigt tycker jag."


Det är dock inte viktigt vad någon annan tycker, jag har inte gjort dessa saker för att vinna konstnärligt erkännande. Men jag vill ändå dela med mig av detta till er, eftersom jag tycker att det fula också måste få finnas i vår värld - det förtjänar också att visas upp. Allt ska vara så himla perfekt och fint. På min blogg finns det plats även för det fula. :)


Så här mysigt kan det bli, trots alla skavanker. Värmeljus bryr sig liksom inte om vad de sätts i - de brinner lika fint oavsett - vilket ju är tur, för tänk om ljusen vägrade brinna för att ljuslyktorna inte var snygga nog! Tur att värmeljus inte har någon intelligens.


 

Av Jessica - 30 maj 2011 21:55




Å, hej, med Jesson hej!


Hej alla barn nu blir det barnprogram,
titta nu på vad Jesson här tar fram:
Några små hjärtan och nu skall ni höra,
vad man med dessa hjärtan kan göra:
Knåpa med sytråd och knytelidäng,
så har vi gjort oss ett hjärtehäng!


 





Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards