jesson

Alla inlägg under maj 2012

Av Jessica - 31 maj 2012 20:00


  


Nu är det nära... Imorgon får vi veta vem som vann tävlingen om örhängena här ovan och alltså blir mottagare av det rara paketet som de söta tjejerna på Butik Gläntan här så glatt visar upp. Carfeully wrapped just for you.:O) Trion är även juryn som utser vinnaren. Spännande!




Om du har missat att vara med och tävla och vill vara med finns det fortfarande en möjlighet nu ikväll, men efter midnatt är det för sent. Så skynda, skynda!


Av Jessica - 31 maj 2012 05:42



Hemlisarnas och tisslandet & tasslandets tid är äntligen förbi på jobbet. Skönt! Jag tycker det är roligt när man planerar sånt här, men är livrädd för att försäga mig... Igår "kidnappade" vi nämligen junibruden och tog med oss henne ut på Esters grillbuffé efter en stunds tjattrande hemma hos MO. En riktigt trevlig tillställning. Maten lämnade en del övrigt att önska vad mig anbelangar, förstås, men på det hela taget var det en rolig och lyckad afton.

Av Jessica - 30 maj 2012 05:47



Direkt efter middagen igår cyklade jag bort till Kungsmässan och gjorde diverse ärenden. Köpte ett par nya joggingskor bland annat. De hjälpte mig att öka tempot ytterligare något när jag gav mig ut i spåret lite senare på kvällen. De var riktigt, riktigt sköna och jag behövde verkligen ett par nya jogging-/promenadskor, så det inköpet var jag värd.  Idag blir det vilodag, men imorgon hoppas jag på att få ge mig ut igen.

Av Jessica - 29 maj 2012 05:32



Vaknade vid fyratiden i morse av ett smattrande regn mot sovrumsfönstret. Trodde inte jag skulle kunna somna om, men det gjorde jag. Och sov som en stock ända till klockan ringde. Skönt!


Har en dålig axeldag idag, liksom igår. Nu är akupunkturbehandlingen över sedan förra veckan och jag ska få övningar från sjukgymnasten i morgon, men jag känner mig inte bra ännu, så jag vet inte hur det här ska gå... Det känns riktigt illa just nu. :O(


Nu börjar det dra ihop sig. Tävlingen om de fina Edbladörhängena som du kan vinna här avslutas snart. Du har till och med torsdag på dig att vara med och tävla - lycka till!

Av Jessica - 28 maj 2012 05:50



 
 



Jag har haft en vilohelg från träning, det har helt enkelt inte hunnits med, så nu är jag riktigt, riktigt sugen på att sätta lite press på kroppen igen. Det ska bli skönt att ge sig ut i spåret ikväll. Jag ska inte göra som killen på bilderna ovan - parkour är nog inte riktigt min grej - men visst ser det coolt ut? 


Dagen igår rundades av med middag tillsammans med familjen på Harrys uteservering i flödande kvällssol. Magiskt! Man vill liksom inte gå in och framför allt inte gå och lägga sig när det är så här sköna kvällar... Ahhh!
 


 

Av Jessica - 27 maj 2012 22:22



Dagen idag har varit helt underbar. En riktigt härlig mors dag, fylld av allt som jag vill ha. Förutom avsaknandet av kaffe på sängen då, men är man morgonpigg får man skylla sig själv, eller hur? 

Av Jessica - 27 maj 2012 10:09


Ja, så här ser det ut hemma hos oss, på våra uteplatser i år.
Rött tema även i år på baksidan.


Den vita Lisan i svart kruka står nu på den svarta pallen, vilken vi målade om igår; den hade inte torkat när jag tog dessa bilder.



Och på framsidan ser det rosa temat ut så här:



Av Jessica - 26 maj 2012 17:31



Idag har vi varit på Hjälmeskulla handelsträdgård och Plantagen iklädda stora spenderarbyxorna. Jag har planterat så svetten lackat i sommarvärmen! Men så blev det bra också och vi är så nöjda. Temat blev som vanligt rött på baksidan och på framsidan gick jag loss på rosa. Visar lite bilder i morgon, för kvällens middagsgäster, Herr och fru M, kommer klockan sex. Skynda, skynda!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards