jesson

Alla inlägg under november 2010

Av Jessica - 30 november 2010 07:23

Brrrr...

Nu är det kallt, riktigt kallt. Men min vana trogen har jag ändå varit ute och gått morgonpromenaden både igår och idag. Bara man klär sig rätt så funkar det. I morse var det underbart stjärnklart och snön gnistrade vackert i gatubelysningens sken.


Hoppas att vi inte åker till skolan förgäves idag, vilket vi gjorde igår. När vi kom in till Göteborg nåddes vi nämligen av beskedet att vår lärare var sjuk. Mig och AMC spelade det nog ingen större roll, vi har ju inte så långt hem, men HA reser hela vägen från Lidköping och det måste ju kännas riktigt surt att komma så långväga ifrån och sedan få reda på att det inte blir någon lektion...


Jag passade på att boka in mig på ett spinningpass igår eftermiddag. Riktigt härligt var det att få trampa loss, svettas och bli andfådd. Jag har saknat min träning, och nu när skolan snart är slut ska jag försöka komma igång med den igen - det är ju så roligt. Och nyttigt. 

Av Jessica - 28 november 2010 18:47

Fredagens överraskningsfirande för Nickan som fyllde 45 blev kanon! Vi var tjugofem personer som samlats för att tillsammans avnjuta en middag på Esters och fira henne. Det var verkligen supertrevligt. Nickan visste visserligen att hon skulle till Esters men hon hade ingen aning om vilka mer som skulle komma. Facebook är fantastiskt bra att ha när man vill samla ihop många utan att det ska ringas, hyssjas, pusslas och smusslas... Bra där, Polisen! 


Idag har maken och jag varit på "julmarknaden" i Kungsbacka innerstad. Det är inte så mycket bevänt med marknaden tycker jag, men på något sätt hör det liksom till att ha varit på torget denna skyltsöndag. Och så gick vi in till Bröderna Nilsson och löste ut våra supergoda men snuskigt dyra pepparkakor från Göteborgs Pepparkaksbageri. Julen är räddad! =)


Jag har varit och hjälpt mamma ett par timmar i eftermiddag också och när jag kom hem blev jag så himla glad. Maken hade redan fixat söndagsmiddagen - senapsrullad skinkstek med senapssås, kokt potatis samt lättkokt broccoli och blomkål. Fin man jag har... =)


Innan kvällen är slut ska vi dessutom lyxa till det lite extra med adventsmys. Det kan nog inte bli en bättre advent än så här, för stämningen är helt perfekt; det har faktiskt snöat i eftermiddag, det är riktig vinter och det är ju något vi inte är så bortskämda med här på västkusten i vanliga fall. Hoppas du också haft en skön första advent...



  

Av Jessica - 26 november 2010 18:17


Det var en trevlig shoppingdag idag. Inte farligt med folk på Kungsmässan, allt löpte på smidigt och det var mysigt att fika med AMC, som just nu förmodligen sitter hemma och leker med sin nya Nokia N8...


Mamma blev nöjd med adventsljusstakarna som jag med omsorg valt ut åt henne. Turligt nog hade de exakt två stycken kvar i butiken och det var ju precis så många jag behövde. Med ett ex i kartong och ett skyltex återvände jag nöjd och stolt till mor och ställde upp ljusstakarna i fönstren. Det blev verkligen jättefint! =)


Har hittat ett par snygga Goretexkängor som jag var tvungen att plåta i affären idag. Kan det verkligen vara möjligt att ett par skor kan vara varma, vattentäta, nätta OCH snygga?! I så fall är inte prislappen helt galen, men det känns ju om man skulle slå till så här i jullklappstider. Hoppas det blir REA på dem och att min storlek då finns kvar...


  


Nu ska här förberedas för lite party, party. Om en timma är det "förfestdags". Håll koll på Idol åt mig är ni snälla, själv får jag nöja mig med reprisen.

Av Jessica - 26 november 2010 10:24

Man blir fullkomligt bombarderad med reklam så här en månad innan jul. Hör folk prata om julklappar hit och dit och börjar ju så smått fundera på vad man själv önskar sig. Här är ett par saker som skulle kunna stå på min önskelista i år...

(Oops, wacomräda? Eh, det gick nog lite fort det där...)


Igår gjorde jag färdigt min tidskriftslayout och jag är ganska nöjd faktiskt. Men om jag känner MA rätt finns det alltid något man kan förbättra, så på måndag när vi ska göra en första genomgång lär punkterna på åtgärder rada upp sig. Slutpresentation på onsdag. Men idag blir jag således ledig, eftersom jag i nuläget tror att jag är klar. ;o)


Detta står på min agenda idag:

  • Träffa AMC på Kungsmässan och fika
  • Shoppa till mig/familjen/mamma
  • Hälsa på mamma
  • Fest! (Jag berättar mer senare...)
Av Jessica - 25 november 2010 07:51


Denna vecka har vi i skolan bland annat redovisat vår handgjorda affisch på temat De sju dödssynderna. Jag har ju tidigare här på bloggen visat AMC:s och mitt alster.  När vi presenterat våra grupparbeten jobbade vi vidare med temat och gjorde var sin digital variant och här är min egen version. Extra dekorerad enbart för bloggen, men ändå...



Idag blir det till att jobba med en tidskriftslayout för MA som ska presenteras på måndag. Den ska handla om riddare på Heden och det vi ska göra är två uppslag med text om 9000 tecken, mellanrubriker, rubrik, byline, bildtexter och fyra bilder. Vi fick tack och lov en hel del hjälp med att komma igång av PJ igår så nu är det bara att jobba vidare.

Av Jessica - 24 november 2010 07:21

Igår var maken och jag iväg och shoppade efter skola och jobb. Var sitt par riktigt varma sköna vantar stod på önskelistan. Det blev ett köp och med hem i påsen från affären slank visst även en jacka till mig ner. Hoppsan, som det kan bli ibland! =) En varm, skön och härlig en är det hur som helst och jag är så jätteglad för den. Jag älskar jackor och har redan en hel del av den varan, särskilt om man frågar maken, men inte just en sån här! Skor och jackor kan jag aldrig få nog av... Den nya jackan är dock inte vit utan ta-daaa, just det - svart! =)


Morgonens promenad kan inte ha gjort någon som helst nytta om man ser det ur motionssynvikel, för jösses vad halt det var ute! Jag började gå som vanligt, men när jag kom ner mot gångtunneln som leder under järnvägen mot Signeskulle fann jag det bäst att gå upp till gamla Göteborgsvägen, förbi gamla Folktandvården och sen tog jag kortast möjliga väg hem runt sjukhuset. Det gick inte fort kan jag säga, så största behållningen förutom att det var skönt att vara ute var väl att jag fick lyssnat lite på ljudboken.


Idag blir det heldag med PJ i skolan. Mer InDesign, Photoshop och Illustrator med andra ord. :) Lunch på stan blir det också, och om inte på Deli 123 i saluhallen Briggen skulle jag tippa på La Petit Café alternativt Café Cello. Vi brukar liksom hamna där. Det är nära från skolan och bra mat.

Av Jessica - 23 november 2010 06:26


       
Vaknade vid tre i natt och kunde bara inte somna om! Snön yrde och det blåste snålt utanför fönstret, jag kände mig ganska pigg och jag började tänka på än det ena än det andra.


Halv fem gav jag mig ut i snö(o)vädret, välklädd och lycklig över flingorna som likt silver föll från himlen. Då var det medvind... Vid stationen blåste det riktigt snålt och strax därefter ändrade jag riktning - måste ju hemåt igen. I kraftig motvind gick jag med böjt huvud men ändå lyckades snö leta sig in i mina ögon. Riktigt hård snö! Den stack som små nålar i ögonen och kinderna blev alldeles röda och ömma. Det var skönt att komma hem igen kan jag säga, men nu så här i efterhand är jag ändå glad att jag varit ute och gått min lilla runda.

Foto: Lars Rambäck - Januari 2010


Bilden ovan visar inte hur det ser ut här i Kungsbacka idag - vi har fått mycket mer snö. Men jag rotade runt bland gamla foton här på datorn nu i morse och hittade den, tänkte på klass 2-varningen som utfärdats och hoppas att vi ska slippa se något liknande här idag. AMC kör idag, med sin stora, trygga Saab och jag är så tacksam för det. Gillar inte riktigt att ge mig ut och köra när det snöar, blåser och alla - inte bara jag - är lite ovana vid vinterväglaget.

Av Jessica - 22 november 2010 20:15


...och så behöver jag ju träna på att fixa i Photoshop, så då blev det ett litet Stefankollage så här på kvällskvisten...

  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards