jesson

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 27 mars 2010 13:58

  

Susanne och AMC för era kommentarer.


Jag skrev inget igår, för jag tyckte inte att jag hade något roligt att komma med, och jag har bestämt att det här inte ska vara en tycker synd om mig själv-blogg utan en må bra-blogg! Då är det lika bra att inte skriva alls när jag inte är på topp.


Idag regnar det massor här och våren är på väg med stormsteg. Jag sitter och tittar på "Sveriges fulaste hem" på TV, maken har precis varit i Onsala och hämtat sonen. Vad som händer i tonåringens liv i eftermiddag/kväll vet jag inte än, men jag hoppas att han vill vara hemma med mig och äta middag åtminstone.


Darlingen ska hem till Merca och spela "Pling" med ett gäng karlar, så ikväll är det jag som är chef över fjärrkontrollen. Eventuellt kryper jag ihop under en filt i fåtöljen och intensivläser Läckbergs "Predikanten" med lite soft musik i bakgrunden och tänder massa ljus... Hur låter det på en skala? Mysigt, tycker jag!





Av Jessica - 25 mars 2010 17:43

  


för de uppmuntrande orden AMC. =)


Idag har jag varit hos läkaren - nu måste jag få reda på vad det är för fel med min mage! En ny "attack" har drabbat mig, och jag tvingades gå hem från jobbet igår morse... Det känns inte roligt alls, och jag hatar att inte må bra! Jag vill vara på topp, må hundra, och njuta av varje sekund av livet! Jävla mage! Vi skiter i den - nu har jag i alla fall sökt hjälp så får vi se vad det ger.


Jag svängde förbi mataffären på vägen hem efter läkarbesöket och sladdade även in i en butik där jag inhandlade en kameraväska och ett trådlöst tangentbord med tillhörande mus. Det var jag värd! Bennemej! Den gamla kameraväskan hade inte plats för några tillbehör över huvud taget och den gamla trådlösa musen har krånglat som fan på sistone.


Ikväll, efter sonens fotbollsträning, blir det våfflor med familjen. De ska ätas med sylt, vispgrädde och lite vaniljglass. Mmm! Sen blir det "Halv åtta hos mig" och "Sveriges värsta bilförare". Kommer att somna gott i kväll - jag är helt slut efter en pressande dag i vårdens händer...

Av Jessica - 24 mars 2010 06:58

Hände inte något speciellt igår eftersom jag hade dunderhuvudvärk och gick och la mig och sov direkt när jag kom hem från jobbet. Jag spenderade resten av kvällen i sängen och soffan och kände mig helt tömd på energi. Vakuum. Behöver en rejäl energiboost nu, så snälla solen, värmen, våren - KOM!

Av Jessica - 23 mars 2010 06:48

  

för de fin-fina och uppmuntrande kommentarerna, Anna, Malin, Susanne och Mica. Vi får ses snart, Mica, så jag hinner ta lite bilder på barnen, medan de fortfarande är barn. ;O) Blir alldeles varm och glad av era fina ord, allihop, så tack snälla. Tack vare sånt här vågar jag prova igen, ta fler bilder och kan utvecklas i mitt fotograferande.


Regn över Kungsbacka denna tisdag, snön smälter bort så sakteliga och våren kommer närmare och närmare. Känns gott i kroppen, jag är beredd och jag ser fram emot att ställa om klockan till sommartid i helgen. Yeah!



Av Jessica - 22 mars 2010 07:08

  

Mica och Malin T för era kommentarer. Jag är nöjd med gårdagens fotografering och lärde mig massor på dessa timmar. Ska inte gå in på alla detaljer, men skillnaden mellan AF och MF kan vara avgörande. Ett tag trodde jag att kameran gått sönder, innan jag hittade den "lilla knappen". Hrm, skäms nästan för det, men det var ju tur att det var i studiesyfte jag var ute igår och inte på ett once in a lifetime-uppdrag.


Tackar er, kära mammor, som lånade ut era barn till mig - det uppskattas verkligen. Puss & kram!


Jag fattar verkligen varför man måste ha en studio och jobba heltid som fotograf om man ska klara av/hinna med allt, inte bara vid själva fotograferingstillfället. Det är ju mycket runt omkring...


Idag är det måndag, det är vardag igen och våra nya kolleger anländer. Sen blir det fotokurs ikväll och det ser jag verkligen fram emot. Helgen går fort vill jag lova, men snart är det fredag igen! =)



Av Jessica - 21 mars 2010 21:20

 Fina barn


 
 
Fin man

 

Foto: Jessica Rambäck


Sista bilden för dagen hade jag klurat på under tiden jag var ute idag. Resultat: min bild av maken - starka armar och händer, snälla ögon, något ärrad och med vår älskade sons namn intatuerat på underarmen.  Styrka och mjukhet på en gång - det är min "gubbe" det!

Av Jessica - 21 mars 2010 09:17

  

Susanne och mamma för era välkomna kommentarer.


Ja, så var det söndag morgon och helgen har varit bra hittills. Det blev en lugn TV-kväll som planerat i fredags och igår kom alltså Ability hit. Jag mådde illa hela dagen igår, och det var ju inte så trevligt, men han vågade sig hit, vi spelade, komponerade och var nöjda med oss själva  när kvällen kom, trots allt. Och det blev inget värre med illamåendet, som tur var. Men för säkerhets skull hade jag skurat toaletterna ordentligt, ifall ifall...


Blondie och Merca hade föreslagit att vi skulle gå på Black Pearl igår kväll, men jag var inte alls upplagd för det med tanke på hur jag mådde. Vi stannade hemma och tittade på "Körslaget", TV-versionen av "Män som hatar kvinnor" och så avslutade vi med att titta klart på "Luftslottet som sprängdes".


Idag ska jag åka till Lindome och Onsala för att fotografera. Det ska bli jättekul att göra det här! Dagens modeller: en tremånaders bäbis och en ettåring.  Spännande!

Av Jessica - 19 mars 2010 07:07

  

för kommentarerna - jag blir så himla GLAD när jag får feed back. Ja, Cecilia, där hade jag fått till ett klassiskt Rembrandtljus utan att veta att det var just det jag höll på med. Some people have it, others just don't... ;o) Och Susanne, inte konstigt att pojken är snygg, han har ju en tjusig faster att brås på. =)


Idag, liksom igår, är himlen grå, det hänger regnfukt i luften, bilarna blir extra skitiga i trafiken och det är inte att tänka på att brista ut i ett illglatt "himlen-är-blå-å-jag-är-så-jävla-lycklig-glädjetjut"! MÄEN - som vår vän Tony Irving brukar säga - det är fredag och det är ska bli så underbart skönt med helg! Så regna på du, duggregn, skvätt på du eländiga vägbana - fredagskänslan kan ni inte ta ifrån mig! Ha!


Igår flyttades och möblerades det om på kontoret - får väl se om jag hittar in i rätt rum idag. Allting är hejkon-bejkon just nu; skrivbordet är för högt i förhållande till stolen, det var kablar, kartonger och grejer överallt igår när jag gick hem, och på måndag får jag en ny rumskamrat - häpp!


I helgen har vi inget rajtantajtan inplanerat alls. Ikväll sitter vi nog hemma, äter lite goda fredagstacos, tar ett glas vin och tittar på TV i lugn och ro. Imorgon kommer Ability hit - maken och sonen ska på match, så vi kan jamma helt fritt. Det ska bli jättekul, det var så attans längesen vi spelade! Får se om jag hinner/orkar köra ett pass spinning innan i morgon bitti eller inte... Ska passa på att tigga till mig att få ta ett porträtt av Ability också, han behöver en ny profilbild till Facebook och jag behöver träna på att fotografera.


Hey ho, hey ho and off to work I go!





Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards