jesson

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 30 september 2011 06:55

 

Kvällen igår var trevlig. Den började med att vi åt mat bestämd av sonen själv. För hans och "tjejkompisens" (?) del innebar det blodig oxfilé - maken och jag sejfade med väl genomstekt fläskfilé - potatisgratäng och rödvinssås samt ett glas rött.


Därefter kom killkompisarna och invaderade köket. Med sig hade de förutom Törsta hjälpen-attiraljer egenfiskade och -tillagade krabbor samt chokladpudding spetsad med whiskey och strohrom... Den blev dock inte mer än provsmakad, kan jag försäkra er.


   

Av Jessica - 29 september 2011 17:02



blev precis som vanligt inte uppäten. Men det är inte att äta den som är själva grejen; det är just att få den! Sonen sa nyss att när han flyttat hemifrån kommer han att göra sig en godismacka själv på födelsedagen - det hör liksom till när man fyller år. En tradition är en tradition, även om den är dålig... ;o)

Av Jessica - 29 september 2011 06:24



Hyssch... I dag fyller han arton, vår älskade unge, och vi ska alldeles strax smyga in till honom med lite specialfrukost. :)

Av Jessica - 28 september 2011 21:15


Svampar kan vara roliga(?!), goda och/eller farliga. Själv är jag lite trasig just nu. 


En må bra-blogg får även den ibland handla om saker som inte är så bra.(Det har jag bestämt. Eftersom det här är min blogg och eftersom tillvaron inte alltid är rosaskimrande...)


Idag har jag varit och träffat en sjukgymnast med anledning av min krånglande axel. Någon träning på Friskis blir det inte tal om än på ett tag, det står nu klart... :o( 


Sjukgymnasten kunde inte på rak arm avgöra om mina besvär härrör från en skada på fjärde nervroten eller på en inflammerad slemsäck. Jahåpp - säger mig inte så mycket vilket som, men jag ska tillbaka till honom på måndag, och tills dess satte han en nål i axeln på mig.


En säkert tio centimeter lång nål (som inte sitter kvar - jag lovar) men som penetrerade mitt skinn, joxades runt med och vid några tillfällen även träffade "mitt i prick" där inne i axeln. Ajje! Och jo-o, jag är SÄKER på att hela jädra nålen var inne! 


Näpp, nu ska jag Wordfeuda och glömma världen och knasaxeln för ett tag! Tjingeling & god natt!

Av Jessica - 28 september 2011 06:37



Helt hopplös kväll igår då 3 låg nere och det inte gick att använda telefonen under större delen av kvällen. Inget Wordfeud förrän i samband med sänggåendet alltså. Tillfällig, högst ofrivillig avgiftning! Får det gå till så här? Vem kan ställas till svars?! 

Av Jessica - 27 september 2011 21:37




Att folk åker till Danmark för att köpa öl och sprit har man ju hört talas om. Men att åka dit för att få tag på sin favorit-Läkerol känns lite överkurs. Men faktum är att när en kollega i slutet av förra veckan sa att hon skulle åka färjan mellan Göteborg och Fredrikshavn i helgen såg jag min chans! Jag bad henne gå in i butiken ombord och handla med sig några askar till oss. Total glädje! (Vad vi gör när dessa askar är slut återstår att se.)


Jag har varit i kontakt med Leaf och det verkar inte som att den här varianten kommer till Sverige. Inte i brådrasket i alla fall... Ska vi starta ett facebook-uppror så att de lanseras? Join the cause. :O)

Av Jessica - 27 september 2011 06:58




Fint väder på gång idag, imorgon och hela veckan, sa maken när han lyssnat på väderprognosen här nu i morse. Låter trevligt!


Däremot var det inget trevligt väder alls igår kväll, då vi tänkt ge oss av till utgrävningen. Regnet stod som spön i backen, så vi missade helt enkel detta historiska ögonblick... Aja, så'nt är livet ibland.


Ha en underbar tisdag! =)

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards