jesson

Alla inlägg under januari 2010

Av Jessica - 31 januari 2010 13:56

Ahhh, vilken härlig helg vi har haft! Merca bjöd Blondie, oss och två andra av våra vänner på en Varbergsvistelse. Vi checkade in på Stadshotellet och sedan bjöds vi på ett glas champagne. Mmm. Därefter gick vi ut och gjorde stan - killarna för sig och tjejerna för sig. Vi åt lunch på en mysig restaurang och tog ett glas rödvin. Mitt på blanka dan. Busigt men gott!


Så bytte vi om på våra rum, drog på oss badkläder, -tofflor och -rockar och traskade upp till Asia Spa. Åh, så underbart. Först japansk tvagning och sen en runda i poolen med alla dess olika vattenmassagestationer. Vilken njutning. Vi avslutade med den varma källan och sen kändes hela kroppen underbart avslappnad och skön.


Vi klädde upp oss, samlades på Blondies & Mercas rum för lite vin, snacks, travtittande och prat. Sedan vankades en trerättersmeny med vinpaket i hotellrestaurangen. Jag åt lax! Tro det eller ej, men förrätten bestod av pepparrotscheesecake och varmrökt lax och det var jättegott! Till detta fick vi ett utsökt gott vitt chardonnayvin.


Till varmrätt bjöds det på hjortinnanlår med blomkålskräm och rostade morötter. Jag fick backa på hjorten, för den var alldeles för röd för min smak, men resten var kanon! Inte minst vinet. Åh, som sammet var det. En smekning av gomseglet. Vilken bouquet och vilka smaker.


Desserten bestod av pannacotta och hemmagjord glass och till det fick vi ett fantastiskt Trockenbeerenauslesevin! Den ni. Trots alla ovanstående glas vin hade jag koll på denna tungvrickare!


När vi ätit oss mätta, belåtna och alla var nöjda gick vi ut en sväng på stan och hamnade på Harrys. Det var sådär tycker jag. Alldeles för mycket knepigt folk, och trots att vi hade varandra blir det inte så mycket pratat på ett sånt ställe. Men som helhet var dagen och kvällen helt outstanding och jag är så glad och tacksam för att jag fick uppleva allt detta tillsammans med min käre man och våra vänner. Många glada skratt har det blivit och vi har redan börjat prata om nästa grej vi ska göra tillsammans; det ska bli en resa till Köpenhamn i april är planen.


Nej, nu ska vi fortsätta ha det slappt, skönt och gott. Jag har precis tagit ett varmt avslappnande bad och nu blir det film! Ingen träning idag, bara lugn och ro, lite matlagning och några tända ljus. Härliga söndag!

Av Jessica - 30 januari 2010 09:52

  

Tack för titten och kommentaren, Tjugohelle! =)

  

Lördag morgon, 12 minusgrader, molnfri himmel och solsken! Livet är gott, jag är på ett strålande humör och idag blir det en mysig heldag med några vänner. Tio i elva blir vi hämtade och så bär det iväg. Jag får berätta mer i morgon. ;)







Av Jessica - 29 januari 2010 07:04

Föreställer mig känslan som infinner sig ikväll, när jag sätter på Spotify och rullar igång Frank Sinatra, Paul Potts, Amanda Jenssen, A camp, Coldplay, Nickelback, Depeche Mode, Melody Gardot, Blur och massa annan bra musik. Känner redan doften av den heta fläskfilén som jag ska tillaga medan mannen och sonen är och tränar och jag själv svarar på frågor i Postkodmiljonären, och inväntar Let's dance-starten. Ja, det är fredag igen. Yeah!
 


Igår var det helt sagolikt härligt väder här i Kungsbacka. Lunchpromenaden utfördes på de snöiga gångbanorna i flödande solsken under en klarblå himmel och D-vitaminerna slurpades girigt upp av min vintertrötta hy! Helt suveränt härligt! 


Efter jobbet åkte jag hem och hämtade upp familjen för lite shopping på Kungsmässan. Därefter körde vi sonen till flickvännen i Onsala och avslutade så kvällen i TV-soffan. Det blev inget med min strykning och andra hushållssysslor, jag får ta igen det i eftermiddag. Köra ett superrejs med strykjärnet och dra igång ett par maskiner tvätt innan matlagningen. Japp, det är ikväll det, nu först jobb!

Av Jessica - 28 januari 2010 06:48

  

Igår var Extra och jag på Friskis tillsammans och körde indoor walking. Härligt! Jag träffade en före detta kollega, från Guldfynd där. Vi pratade lite och det verkar som att vi kommer att ses en del framöver, för hon är intresserad av att träna samma saker som jag, spinning, cirkelgym, step, indoor walking etc. Kul!


Ikväll har jag inte bokat in någon träning alls. Hittade inget jag var sugen på att träna,  när jag tittade igår, som inte var fullbokat. Får se hur det blir under dagen. Annars får det bli en hemmakväll med lite tvätt, strykning och fissel.


Jag blev nöjd hos frisören igår, och nu ser jag plötsligt alldeles utmärkt igen - inget hår som hänger ner i ögonen. Känns som hela pannan får sig ett lyft när luggen tunnas ut och kortas av. Bokade en ny tid direkt, så i början av mars är det dags igen för klippning och lite slingor.







Av Jessica - 27 januari 2010 06:41

  

Tackar mor för kommentaren och lovar att ge mig ut på räddningsuppdrag om det behövs. Det talas ju om snö i hela landet idag, och när jag steg upp i morse snöade det ganska kraftigt. Det har dock avtagit lite just nu, men med tanke på hur mycket snö vi har här nere i Kungsbacka kan jag tänka mig hur det ser ut och kommer att bli uppe i skogen i Röshult...


Igår kväll körde jag cirkelgym för första gången på länge. Det var kul och kändes riktigt härligt. Hemma till "Halv åtta hos mig" och sen åt jag god middag som maken lagat - spaghetti med köttfärssås. Funkar fint i dagens matlåda också.


Nu sitter jag och väntar på att åka ut till Vallda. Jag ska klippa mig halv åtta och det ska bli så skönt. Luggen är typ två veckor för lång! Ska bli så gott att slippa den i ögonen.


Till kvällen har jag planerat att träna - jag har fått plats på indoor walking. Visserligen ett baspass, men bättre det än inget... Nä, nu är det dags att åka och fräscha till kalufsen. God onsdag!


Av Jessica - 26 januari 2010 06:48

  

Mica, tack för inlägget, och ja, jag är ju som dålig förlorare i gott sällskap. ;o) Skillnaden är väl att jag älskar att spela ändå. Är nog en liten Dorabella som Extra säger i alla fall.


Tolv kalla minusgrader har vi denna tisdagsmorgon. Hutter och brrr. Igår var det så kallt när jag tog mig till jobbet att jag sprang från bilen i Sjöallén in till kontoret på Storgatan. Ingen lång språngmarsch, men ändå.


Efter jobbet igår hade jag ju tänkt träna, men jag hade huvudvärk så jag åkte hem och tog det lugnt hela kvällen istället. Virade in mig en filt, kröp upp i soffhörnet och tittade på TV. Nya krafter och nya tag idag - det blir nog ett pass cirkelgym ikväll.

Av Jessica - 25 januari 2010 06:52

  

Annette, mamma och Margit - tack för era grattishälsningar! =)


Jag kände mig väldigt firad igår trots att jag valt att inte ha något kalas. Fick massa hälsningar irl, via fb, sms, telefonsamtal och bloggar. Jättetack alla för era hälsningar och för fina presenter! Min käre make ska ha ett stort extratack för den jättegoda middagen!  Det var så lyxigt att ligga och skräpa i soffan - jag tittade på bandy, Sverige-Finland - och höra honom stöka runt i köket medan ljuvliga dofter spred sig i huset.


Senare på kvällen tittade vi på Blåsningen - och hjälp vad vi skrattade när David Helenius var på yoga och inte såg sig själv i spegeln! Så himla kul! En skön avslappnad, mysig födelsedag och från och med nu är jag då en 40+:are. Känns bra, faktiskt.


Nu är det vardag igen och det var riktigt tufft att gå upp i morse. Sängen var så ovanligt varm, skön och lockande. Det är 10 minusgrader och mörkt ute, men det ska väl rätta till sig under dagen, hoppas jag.


Jag hoppade träning igår kväll, Extra gav mig chansen att avboka eftersom hon gjorde det. ;O)  Ikväll har jag dock planerat att träna. Jag har bokat in mig på två olika pass, för jag vet inte vad jag är sugen på. Eventuellt kör jag dubbelt, det beror på dagsformen.

Av Jessica - 24 januari 2010 12:39

  


Idag har jag fått frukost på sängen av min käre make; det är min fyrtioförsta födelsedag. Jösses, så många gånger jag har fyllt år!!! Men som jag alltid säger: hellre fylla år än alternativet. Jag gillar tanken på att åldras bättre än att inte finnas alls!


Igår kväll bjöd vi Extra och Mark på middag och sen spelade vi några omgångar Sjuan, lite Jeopardy och Chicago. En gång tappade jag fattningen och lät min "jag hatar att förlora-sida" visa sig. Det var när jag satt med så gott som varenda jädra ruter som finns i en kortlek på handen, förutom just sjuan. Ni fattar ju... Men det redde upp sig och den omgången kom jag bara näst sist!


Idag är det en mulen söndag, med massa härlig skidsport att titta på på TV:n, så det känns riktigt bra. Jag har bokat in mig på dans afro klockan sex, men jag känner inte alls för att träna just  nu. Det är så skönt att bara vara ledig och skrutta runt inomhus...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards