jesson

Alla inlägg under juni 2011

Av Jessica - 30 juni 2011 06:55


 

Igår blev det en shoppingdejt med Sångerskan på ICA Maxi. Båda två kom hem med det vi skulle plus varsin sådan här stor, fin fredslilja. För bara femtio spänn! Ut på balkongen direkt med den när jag kom hem, och jag blev riktigt nöjd måste jag säga!

Av Jessica - 30 juni 2011 06:08



Ledig halva dagen... Jag har jobbat in lite tid för att kunna vara ledig efter lunch idag. En kär väninnas mamma gick bort för en tid sedan och idag är det hennes begravning. Jag fick frågan om jag kunde tänka mig att fotografera innan själva begravningen; kista, blommor etc och självklart hjälper jag till med det. De anhöriga har nog med sig själva en dag som denna.


Troligtvis blir det lite jobbfotografering åt JM och Mark efter det, men jag ska verkligen försöka snika till mig en timma eller två i den sköna solen idag också - när jag nu ändå tagit ledigt. Jag behöver soool! 


På tal om fotografering blev brudparet som jag var och fotograferade vid Varbergs kurort för ett tag sedan nöjda med sina bilder, och jag ska lägga upp dem på min fotoblogg så snart jag bara hinner - håll utkik! =)


En nyopererad make fick jag hem igår eftermiddag - snälla svägerskan och svågern körde honom tur och retur till Halmstad (tack för det) och själva ingreppet verkar ha gått bra. Nu är det några veckors konvalescenstid som gäller och sen ska han förhoppningsvis fungera som vanligt igen - lagom till semestern... =)

Av Jessica - 29 juni 2011 06:31




Lunchdejten igår var trevlig. AMC och jag åt på favoritstället Garlic och tjattrade massor som vanligt. En timma går dock tyvärr vansinnigt fort...


På eftermiddagen hörde Gobbanna av sig och ville flytta fram vår promenaddejt några dagar, så då cyklade jag till Kungsmässan istället. Hämtade mediciner åt mor, shoppade ett par leggings, beställde ett par flip-flops på Johanssons skor - kommer förhoppningsvis på fredag - hälsade på mor en snabbis och sen cyklade jag hem, svidade om och tog en kvällspromenad med kameran runt halsen. En underbart skön kväll var det.


Väl hemma igen tog jag hand om en del "växtplock", vattnade blommorna, strök senaste dagarnas stryktvätt och sen åkte maken och jag till ICA och handlade lite grand. Halv elva störtade jag i säng! Det blir långa dagar när man stiger upp vid halv, kvart i fem på morgonen...

Av Jessica - 28 juni 2011 06:11




En fantastiskt fin morgon är det här i Kungsbacka idag! Solen skiner och det kommer att bli en helt underbar dag. Om jag hade varit ledig idag skulle jag åkt till havet, parkerat mig på en klippa med filt, brassestol, Storytel i öronen, kaffe, vattenflaska och matsäck. Nu är jag ju inte ledig, men det blir säkert en bra dag ändå.


Till att börja med blir det utbildning - fram till lunch åtminstone - sen ska AMC och jag luncha ihop och till kvällen blir det långpromenad med Gobbanna. Känns som att det är evigheter sedan jag träffade båda två, så det ska bli riktigt, riktigt trevligt! Livet är gott!


Sonen ska iväg och jobba idag. Äntligen! Han har visserligen förmodligen sitt livs sista sommarlov, vilket han deklarerade häromveckan, och att sommarjobba då stod inte högst upp på önskelistan, men nu har han hunnit bli rastlös, så det blir skönt för honom att få komma ut, göra nytta och tjäna lite pengar.

Av Jessica - 27 juni 2011 20:03




Sur som en citron skulle jag lika gärna ha kunnat vara mot precis allt och alla hela dagen lång idag, men faktum är att det inte har varit någon större fara med mitt humör - trots att det är tredje dagen utan Oliver Twist idag! 


Nja, frågar ni gubben min, säger han säkert annorlunda, men förutom när det gäller honom har det faktiskt gått okej att behärska temperamentet. Tur att han älskar mig precis som jag är med alla mina fel och brister! ;o) 


Av Jessica - 27 juni 2011 06:43



Måndag morgon, jag är duschad och klar, tvättmaskinen brummar, diskmaskinen har jag tömt, morgonpromenaden är avklarad och snart ska jag cykla iväg till jobbet. Det ser ut att bli en hyfsat fin dag idag.


Blev förvånad när det inte var nyheter vid sextiden i morse, men det är väl sommartider för dem på nyhetsredaktionerna. Jag brukar ju klä mig lite efter vad som sägs i väderrapporteringen - idag får jag chansa.

Av Jessica - 26 juni 2011 19:43




Gav mig ut på en härlig kvällsrunda här för ett tag sen, promenerade nästan åtta kilometer och när jag kom hem hade darlingen maten färdig på grillen. Det är en underbar sommarkväll och jag har läst i tidningen att en värmebölja är på ingående nu i veckan. Härligt med sol och bad för alla som börjat sina semestrar nu...

Av Jessica - 26 juni 2011 16:08

     



Darlingen köpte en bit äpplekaka till kaffet inne på Botaniska, slängde en liten smula av kakan på marken och sen hade vi både småfåglar och kajor runt vårt bord resten av fikastunden.  Här en kavat liten gråsparv, som helt sonika vandrade fram till kakan och lät sig väl smaka.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards