jesson

Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 31 december 2011 08:12




Vaknade till en härligt frostig lördagsmorgon. Naturen bjöd på en femminusgradersöverraskning denna årets sista dag och jag måste säga att jag GILLAR det! Det kommer att bli en vacker dag idag och förutsättningarna för att man verkligen ska se några av fyrverkerierna på natthimlen vid tolvslaget är därmed också goda.


Och gott är det också att det känns som att den värsta smärtan i nacken verkar ha gett med sig. Den har istället spridit ut sig och ger nu mer jämna plågor; verkar ha runnit ner och smetat ut sig som ett slags träningsvärk över axlarna och dessutom har jag en lätt huvudvärk idag, men det är inte så konstigt med tanke på hur spänd jag varit i hela den regionen de senaste dagarna. Det känns fantastiskt bra just nu faktiskt! Wee-hoo! Vilken lättnad! Jag har bestämt mig; kroppen får följa med in i 2012 och slipper bli tippenmat. Nu ska jag på allvar ta tag i förberedelserna för ikväll då vi ska ha gäster. 








Sonen och hans kompisar har gått all in i år och köpt tokdyr hummer inför kvällen. De handlade allt och var hemma hos en av killarna och lagade mat hela dagen igår. Duktiga killar! Hörde något om hummersoppa, dubbelmarinerad fläskfilé och någon Baileysdessert... Här är ingenting gjort mer än genomgånget i huvudet, så idag ska här handlas, lagas mat, fixas och donas. Roligt! Min meny avslöjar jag inte här, den får bli en överraskning för gästerna! :)

Av Jessica - 30 december 2011 07:15




... nackspärr kureras efter bästa förmåga. Aj, aj - ajje!  


Glada tillrop, kryapådighälsningar, blomsterbud, chokladaskar, Wordfeudinvites - jesson69 - och annat smått och gott som kan förgylla en krymplings dag mottages därför tacksamt denna fredag. Anyone? 


Funderar på att slänga den här strejkande kroppen på tippen tillsammans med granen efter nyår. Vad tror du om det, huh? Bra ide va?

Av Jessica - 29 december 2011 06:42



Snart dags att kasta ut julen känner jag, men tomtarna och granen har nog ändå faktiskt möjlighet att överleva helgen här också. Men sen är det definitivt adjöss och good bye till nästa år! Tänk att man kan tröttna så fort. Finns det någon nu för tiden som står ut med att ha sina julsaker framme ända till tjugondag Knut? 

Av Jessica - 28 december 2011 05:00




Gick tydligen och la mig för tidigt igår - nu kan jag inte sova. Det är många tankar som snurrar runt i huvudet så här dags på dygnet. Tankar på träning till exempel. Jag vill verkligen komma igång med den igen och nu har jag tänkt så här: hur farligt kan det egentligen vara för axeln med spinning? Jag måste prova helt enkelt! Och nej käre sjukgymnast, jag tänker då inte sitta på sadeln och bara trampa med. Här ska köras i position ett, två OCH tre om här ska köras överhuvudtaget. Jag är sååå sugen! Det finns ett spin bas-pass på Friskis i kväll och ett i morgon...

Av Jessica - 27 december 2011 06:11


Slutjulat för det här året. Nu är det fyra dagars jobb som väntar innan det är dags för nyårsfirandet och det ska bli skönt med lite vardag igen. Framförallt ska det bli skönt att slippa all julmat. Inte för att jag äter så värst mycket av den, men jag börjar ändå bli trött på att se den i vårt kylskåp. Jag vill ha vanlig mat!


Den här veckan kantas för övrigt av en del viktiga möten och beslut som ska fattas angående framtiden. Ska bli spännande att se vad det kan ge...

Av Jessica - 26 december 2011 15:57



Vi tog en promenad tidigare i eftermiddags, men även om det var behövligt och skönt att komma ut och röra på sig var det inte jätteroligt när det duggade småspik större delen av rundan. Fast desto mysigare att komma in efteråt förstås.


Frank Sinatra sjunger för mig, flera Wordfeudmatcher pågår i min telefon och boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" ligger och väntar på att jag ska läsa vidare, så jag tror att jag ska krypa upp i fåtöljen och ägna en stund åt den och mina matcher nu.

Av Jessica - 26 december 2011 08:49




Kvällen i Anneberg var mycket trevlig. God mat, fina och goda godisar (de flesta hembakta), trevligt sällskap och roligt julklappsspel. Riktigt bra klappar var det i år också, och som vanligt några paket som alla slogs extra mycket om. Insatsen i år var tre paket vardera, á 100 kronor, och vi var nio personer som spelade, så det fanns en hel del man kunde lägga vantarna på om man hade tur.

Av Jessica - 25 december 2011 16:29




Det lönar sig att gå igenom kamerans menyer emellanåt. Nu när jag skulle läsa på om externa blixtar ramlade jag på den inbyggda stjärnfiltereffekten, vilken kan varieras på flera olika sätt direkt i kameran. Roligt! Jag som skulle köpa lösa filter... Nu behöver jag ju inte det. Toppen! Visst är det en fin effekt, även om jag brett på ordentligt just här i denna experimentanimering? God kväll, nu beger vi oss snart till Anneberg där vi ska leka och umgås.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards