jesson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 31 oktober 2009 15:02



Foto: Jessica Rambäck


Så här vackert är det på gångvägen mellan kulturhuset Fyren och Kungsbacka innerstad just nu. Maken och jag klev upp ur sängen i morse, klädde på oss ordentligt med kläder och tog en långpromenad. Kameran fick följa med som synes och trots det ganska kalla landskapet glöder det i höstlöven här och där, vilket skänker lite värme.

 

Efter promenaden skulle vi äta brunch och då fick vi trevligt sällskap av AMC som kom förbi med smörbullar och mazariner, till darlingens stora lycka. Vi drack kaffe, pratade och hade det mysigt. Sängkläderna hängde ute på vädring på baksidan, och tvättmaskinen gjorde nytta samtidigt som vi softade och hade det gott i köket. När AMC åkt hängde jag tvätt och bäddade rent i sängarna och maken åkte för att städa och tvätta bilen. Vi har alltså både gjort nytta och haft det lugnt och skönt idag.

 

Nu sitter jag och väntar på inspiration för att ta mig in i badrummet. Dags att duscha och fräscha till sig lite, nu när alla måsten och motionen är avklarad för dagen. Ska väl fixa lite middag sen också, men för övrigt återstår bara skoj - ikväll blir det Halloweenfest!


 

  

Av Jessica - 30 oktober 2009 18:49

  

This lily and a few more just like it are standing on the side board, to the right of me, smelling wonderfully!

Foto: Jessica Rambäck


Fredag kväll och vackra liljor sprider sin väldoft i vårt hem. Det är så ljuvligt!

Nu ska jag tända ljus, fixa tacos och snart kommer "La Familia" hem från träningen. Gästerna uteblir förmodligen tyvärr, men det ska nog bli en trevlig kväll ändå, för sonen och hans kompis ska vara här och äta med oss. Då mår ett litet mammahjärta gott...

Av Jessica - 30 oktober 2009 06:52

Jätteglad  

Freedaag! Yay! Det är allt en himla go känsla på fredagmorgnar. Jag går upp lika tidigt som måndag till torsdag och jag  ska göra mina åtta timmar på jobbet som vanligt, men ändå, det är något magiskt över fredagar i alla fall. För i kväll kan jag vara uppe längre än vanligt, ofta innebär också fredagkvällar för vår del umgänge med vänner och dessutom behöver jag inte ställa någon klocka inför morgondagen. Så enkelt är det - däri sitter magin!


Efter jobbet igår var vi och tittade på tapeter, blev ovänner hela lilla familjen och åkte hem utan att ha kommit ett enda steg närmare vad vi vill göra här hemma! Till saken hör att vi inte kunde få låna hem några tapetprover, för av trettio kataloger fanns bara två inne, och vi skulle behöva titta hemma i fyra stycken. Kan ju inte stå i butiken och färgmatcha med övrigt som vi redan har hemma, det är en omöjlighet. Jag blev stressad och irriterad, maken avsade sig allt ansvar och sonen tyckte att det mesta var pensionärstapeter. Jag måste kontakta målaren idag, och få honom att vänta några dagar, om det inte är så att vi får tag i katalogerna idag, för i så fall kan vi bestämma oss ikväll eller i morgon för vilka tapeter vi vill ha...


Ikväll ska sonen och maken på fotbollsträning; måndagar och fredagar är det träning nu över vintern. Det innebär att jag blir ensam om att fixa fredagsmiddagar framöver, men i sällskap av Paul Potts, Melody Gardot, Cold Play, Amanda Jenssen och andra superbra artister på Spotify ska jag nog klara mig fram till vårsäsongen!


Senare i kväll, vid halv åtta, åtta,  har vi bjudit in våra grannar på en drink och lite spel. Det ska bli trevligt. Vi har inte umgåtts med dem alls tidigare så det ska bli kul!


Av Jessica - 29 oktober 2009 07:05

pussmun  

Uppskattar kommentaren som vanligt, mor, och tycker att det ligger något i det du säger. Jag låter reklamen ligga kvar tills vidare.  


På Restaurang Karlsson hade vi en kanonkväll igår. Det var trevlig och engagerad personal, god och vällagad mat som serverades på bästa sätt och vinerna till var ypperliga. Vi hade en väldigt gemytlig kväll och jag kan verkligen rekommendera ett besök på restaurangen. Topp!


Den rosa himlen som uppenbarade sig över Kungsbacka igår är dold bakom gråvita dimmoln idag. Inget väder jag hoppar jämfota av glädje över, men hey, det är väder och det är det som bjuds idag, så det är bara att gilla läget. Medan vi väntar på att det ska bli vackert väder igen kan jag bjuda på den här bilden:


  

Foto: Jessica Rambäck

 

Någon mer än jag som blir sugen på en höstpromenad? Sparka runt de nedfallna löven, känna några trevande solstrålar mot kinden, andas in den klara, kalla luften och njuta av alla härliga färger och dofter?!


Idag blir det en del innejobb på förmiddagen och sen åker mina kollegor och jag till Frölunda Torg på studiebesök. Ska bli kul att se hur det ser ut där nu för tiden, och även spännande att se vad den här eftermiddagen kan ge.


Till kvällen har jag sen i måndags försökt få någon annan värd på Friskis att hoppa in för mig på ryggpasset. Jag är inte helt frisk från förkylningen, så att träna är uteslutet. Ingen har dock hört av sig, men jag hoppas få napp under dagen, eftersom jag mejlat ut igen nu på morgonen att jag behöver hjälp. Håller tummarna!


Ikväll eller allra senast i morgon måste vi försöka ta oss till färg- & tapetbutiken. Sonens rum, köket och hallen ska tapetseras om på måndag och vi har inte ens börjat titta på tapeter än.  Hantverkarna kommer på måndag morgon halv åtta, åtta, så då gäller det att de vet vilka tapeter som ska upp! Vi kommer att få leva med ett upp- och nervänt kök under några dagar, och sonen får väl sova i soffan i vardagsrummet, men det får gå. Det är ju bara tillfälligt, och förhoppningsvis blir det bra och fint efteråt.

Av Jessica - 28 oktober 2009 07:15

pussmun   

Föräldrarna, Mor och Susanne - tack för era kommentarer. Jag trodde inte själv heller att det var "den" Bengt Sändh, men efter att han kollat hans sida på fotosidan blev jag övertygad.


Angående reklamen på bloggen så vet jag faktiskt inte varför det plötsligt har blivit så. När bloggen hette bloggagratis, och jag startade den, var det ju för att slippa ha reklam på den som jag valde bloggagratis. Men så blev det bloggplatsen och då gäller tydligen inte detta längre. Jag kan ju alltid sms:a till dem och betala 20 kr för att slippa ha reklam, men bryr mig faktiskt inte om det just nu. Jag tycker inte att det stör så mycket, vad säger ni som läser bloggen? Ska jag avsäga mig reklamen? 


Igår, när jag var hemma från jobbet och hade riktigt tråkigt gjorde jag en sökning på mitt namn - för-& efternamn och fick 630 träffar. På Eniros supersök blev det 2 träffar + 156 träffar. Alla träffar gäller inte mig, ser jag när jag kollar igenom vad det är, men man lämnar sina spår här och där ute i cyberrymden, kan man konstatera. Anledningen till att jag gjorde sökningen var för att en av mina kollegor gjort en nyhetssökning på Kungsbacka som vanligt, förrförra veckan och då hade min blogg kommit upp som nummer två på blogglistan... Kul!


För en stund sedan såg det ut så här i Kungsbacka:


















Foto: Lars Rambäck


Vacker himmel, vackert ljus - idag blir det ännu en strålande, vacker dag och bäst av allt: jag mår bättre idag och ska till jobbet! =) Inga rinnande ögon eller ömma bihålor. Yippie!


Ikväll ska jag, mina närmsta kollegor och vår försäljningschef ut på middag. Vi ska till nya Restaurang Karlsson här i Kungsbacka. Jag har gjort en specialbeställning av killarna på restaurangen så jag slipper beställa in något jag ändå inte kommer att äta. Ska bli väldigt trevligt!

Av Jessica - 27 oktober 2009 14:54

   
Foto & bildkollage: Jessica Rambäck

 

Tidigare i år hittade jag till fotosidan.se som är en sajt där fotografer - såväl proffs som amatörer - samlas, lägger ut bilder i album, bildkritikpooler m.m Jag har varit så modig att jag vågat lägga upp några bilder i kategorin "Mjukstart". En del konstuktiva kommentarer har jag fått på några av mina hittills 15 uppladdade bilder och igår såg jag en rolig och uppmuntrande kommentar som jag fått från Bengt Sändh! Det var kul tycker jag. Det finns massa fina bilder av jätteduktiga fotografer att titta på på www.fotosidan.se så jag kan verkligen rekommendera ett besök!

Kolla gärna in vad Bengt Sändh skrivit till mig här: http://www.fotosidan.se/pools/view/15/1861966.htm 



Av Jessica - 27 oktober 2009 08:19


I natt har jag haft det riktigt jobbigt och sovit dåligt. Är snorig och öm i bihålorna, munhålan och ögonen rinner. Blir inget jobb idag med andra ord. Känns rent ut sagt för jävligt - jag har ju redan varit hemma från jobbet förra veckan!  Kan inte jobba och inte träna - det känns sådär, kan jag säga. 


En positiv sak med dagen är i alla fall att det ser ut att bli riktigt soligt och fint. Det glädjer mig, och även om jag håller mig här inne, ser jag hur fint det är ute och känner mig glad i hjärtat.


pussmun  

Håller med AMC - Crea diem! Jag ska bara komma på vad jag kan göra för att skapa mig själv en riktigt bra dag idag, trots allt.




Av Jessica - 26 oktober 2009 06:59


Igår kväll kunde jag inte somna! Jag är en av de där som faktiskt påverkas av att vi ställer tillbaks klockan till "normal" tid vintertid. För mig funkar sommartid allra bäst - den stämmer mer med min kropps rytm helt enkelt. Nu igår var jag ju uppe "alldeles för länge", och när jag väl kom i säng - nya klockan tjugotvå,gamla tjugotre - hade mitt sömntåg redan gått för längesen! Det var bara att ligga vaken, vrida, vända mig, tänka, och gå upp en sväng då och då. Först runt klockan två somnade jag äntligen. 


pussmun


Fina komplimanger, mor, tack så mycket - tur att jag har dig! =)


Igår morse vaknade jag med halsont, och nu har jag fasen åkt på en förkylning! Är inte jättetät, men det är så irriterat i näsa och munhåla samt att det skaver rejält i halsen. Magen förra veckan, nu förkylning alltså. Inte så kul, men det är ju sånt som händer. Det är bara att bryta ihop och komma tillbaka, helt enkelt.


  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards