jesson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Jessica - 31 augusti 2010 16:33

  

Har nyss kommit hem från ett indoor walking-pass på Friskis för vi kom inte så långt med vårt pluggande idag. Fick dock beställt böckerna på Adlibris, så de hoppas vi kommer senast om ett par dagar. Innan dess kan vi inte göra så mycket. Vi tog dock en promenad ner till stan förut och fick våra kursintyg utskrivna, så lite nytta har vi allt gjort.


Nu väntar jag på att köra sonen och hans kompis till fotbollsträningen och sen ska jag ge mig i kast med att laga en god lasagne. Skulle väl tro att jag ger mig ut på en liten kvällspromenad sen också. Bäst att passa på medan vädret är så här härligt. Det kommer med all säkerhet sämre väder framöver, så jag kan sitta inne då, men nu vill jag bara vara ute, ute, ute... 

Av Jessica - 31 augusti 2010 06:54

Det var en helt underbar dag igår. AMC och jag träffades och åt lunch på Trubaduren. Hon berättade om hur härligt hon och hennes familj haft det på semestern på Korsika och det lät verkligen hur bra som helst. Sen gick vi på Kungsmässan, shoppade och fikade. Därefter träffade vi vår lärare på skolan, fick inloggningsuppgifter, gick igenom studiekompassen, kurslitteratur och studiemål. Det här blir toppen, tror jag!


Vädret var så skönt igår också! Mitt emellan sommar och höst. Varmt ena stunden och lite kyligare nästa. Jag tog en kvällspromenad med ljudboken rullandes i öronen och bara njöt. Naturens färger var så mustiga och luften så klar. Helt sagolikt! 


Om ett par timmar kommer AMC hit. Vi ska beställa böcker och börja läsa igenom materialet som vi fick av vår lärare igår. Yippie! Hoppar upp och ner av otålighet och vill verkligen komma igång! Nu ska jag äta frukost och sätta fart här, men hey, jag återkommer.


Av Jessica - 30 augusti 2010 09:06

Solen skiner och det är måndag förmiddag. Jag har tagit mig en skön sovmorgon idag, läst tidningen i lugn och ro, precis kört igång en maskin tvätt och nu ska jag strax plocka fram dammsugaren. Klockan tolv ska AMC och jag träffas och äta lunch, och sen ska vi uträtta lite ärenden innan det är dags att gå till skolan och träffa vår lärare halv fyra. Äntligen! Det ska bli så kul! =)

Av Jessica - 29 augusti 2010 20:47

Igår ordnade vi, Sångerskans vänner, en överraskningsfest åt henne. Medan vi iordningställde ett festtält med massa bord och stolar var hon och Extra i Ullared. Hon fick ett kuvert med pengar från oss alla i present, så hon kunde shoppa loss där nere under tiden vi gjorde klart allting till festen.

Dessa vackra blomsterarrangemang hade Sångerskans mamma gjort.


Strax innan fem kom de hem från Ullared och då stod vi där och tog emot tillsammans med Sångerskans mamma med man. En dusch och lite uppfräschning senare dök en hel drös av hennes släktingar upp och tältet blev fyllt till bristningsgränsen. Festen kunde börja! Oj, vad trevligt vi hade! Knytkalas när det är som bäst. Som en extra överraskning hade vi hyrt en karaokeanläggning, och den gjorde verkligen succé. Bra fest!


Idag hjälptes vi åt att städa undan det sista och bar över festtältet till Mark och Extra. Där blir det 18-årsfiande nästa helg, så det passade ju kanonbra. 

Av Jessica - 28 augusti 2010 10:07


Ja, så var man nyfriserad, något blondare och känslan är obeskrivbart härlig! Även maken är nyklippt och fin nu. Han var och fixade till frisyren igår efter jobbet, så nu är vi i så fint skick som vi bara kan vara. Får se om någon kan ta en bild på oss idag, så ni får se, även om jag föredrar att vara på andra sidan kameran...


Jag har fortsatt med mina promenader. Ibland blir det två promenader per dag. Igår fick kameran hänga med ut på en runda. Då knäppte jag bland annat den här bilden. Visst är det vackert?


   


På eftermiddagen var jag ute och tittade på lite höstkläder, men det fanns ingenting som lockade mig. Det som hängde i butikerna kändes gammalt, så det blev bara ett par nya boots trots att jag verkligen behövde fräscha upp min garderob.  Suck... Jag får gå i mina gamla paltor och hoppas att dessa snyggingar gör jobbet!  

 


 

Idag fyller Sångerskan 40 år! Det vill jag ju uppmärksamma här på min blogg, så grattis goa väninna - hoppas du får en riktigt härlig födelsedag! Välkommen till 40-årsklubben - nu börjar livet!

   




Av Jessica - 26 augusti 2010 08:33

Bjuder på en bild från Smögen i somras. Det var inte längesen, men känns ändå väldigt avlägset just nu...


Efter träningen igår skulle jag softa resten av dagen hade jag bestämt. Men jag satte igång och bakade istället. Det blev både äpplekaka och centerkakor. Tänk att jag tycker att det är så himla roligt att baka... =) Troligen är det doften jag är ute efter. Hembakat doftar sådär tryggt, gott och hemtrevligt. 


På kvällen var sonen och maken i Åsa på match. Själv tog jag en promenad i blåsten och lyssnade på min senaste ljudbok, Mari Jungstedts "Den dubbla tystnaden". Inledde denna morgon med samma aktivitet; ljudbokspromenad. Jag vill liksom gå hela tiden, så jag får lyssna på boken. Känns inte alls bra att sätta sig i soffan med hörlurarna i öronen och sitta där helt overksam och bara lyssna. Vad ska man titta på? I såna lägen är en "riktig" bok mycket bättre. Då är man ju upptagen med att hålla i den och att läsa texten och har inte händerna och alla övriga sinnen lediga till att ta in massa andra intryck. Därför läser jag nu samtidigt Magdalena Graafs "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Den funkar.


Idag ska sonen och jag ge oss ut på lite ärenden innan han börjar skolan. Halv tolv startar hans första lektion för dagen. Innan dess ska vi alltså till banken för att skaffa honom ett Visa-kort och till 3-butiken för att se hur mycket det kostar att få hans iPhone, som han tappat i marken och spräckt glaset på, lagad. Vi ska också shoppa lite och jag ser verkligen fram emot en riktigt mysig förmiddag tillsammans med honom. 


Klockan ett är det så äntligen dags för ett besök hos frisören för min del! Jag ringde i måndags och bokade en tid och är så glad att jag fick komma den här veckan! Åh, det ska bli så skönt att för en stund bli ompysslad, ansad och uppfräschad...


Av Jessica - 25 augusti 2010 21:23


  

Jag gjorde mina inställningar och hoppade glatt upp på min favoritcykel i spinningsalen - längst till höger, näst längst fram - i morse och började trampa runt lite. Var cykeln trasig, månne? Jag vred motståndsrullen ifrån mig så långt jag kunde, vilket innebär inget motstånd alls, men jag tyckte allt att det gick lite trögt i alla fall... Bytte cykel, ställde in sadel och styre och hoppade upp. Men nej, det var inget fel på den första cykeln, det var bara jag som var outhärdligt otränad! Pinsamt! Hur skulle det här sluta?!


Så snart musiken kommit igång, vi börjat värma upp och rullat igång passet kändes allt dock bra och jag inte bara överlevde utan tog mig dessutom i mål tillsammans med de andra morgonpigga motionärerna ungefär en timma senare. Jobbigt, svettigt men oerhört skönt! Yeah! 
P.S Jag ökade t o m motstånd flera gånger under passet... ;o) 

Av Jessica - 25 augusti 2010 06:38

Ännu mer regn, blåst och rusk - ja, nu är det höst. Mysigt! :) Förutom när man hämtar in en tidning som behöver en timma på tork på elementet innan den överhuvudtaget är läsbar...


Jag är inte jättesugen på morgonpromenaden idag utan istället blir det ett tidigt spinnigpass på Friskis. Men först ska jag lägga mig en stund i solariet med ljudboken i öronen. Ahhh... Drömma om sol, sommar och värme. Sånt får man göra när det regnar och är grått ute... Eller? =)



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards