jesson

Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 31 maj 2009 20:05


Igår eftermiddag åkte maken och jag ut till havet en timma. Satt på bryggan med fötterna i det kalla, salta, gröna vattnet. Solen gassade och det var underbart. Jag älskar att vara vid havet!


Sen åkte vi hem, fräschade till oss och cyklade hem till Blondie och hennes make. Vi blev bjudna på fantastiskt goda grillspett, läcker sallad, såser & röror samt rödvin. Vi fick se bilder från Budapest och så spelade vi ett par omgångar Chicago. En härligt avslappnad kväll. Vi bestämde att vi ska komma dit lite tidigare och hjälpa till nästa lördag, då de har bjudit oss och massa andra på fest. Kul!


Idag vaknade jag klockan åtta, av mig själv, inte av doften av nybryggt kaffe, rykandes på en bricka med liljekonvaljer och presenter. Nej, sonen var inte hemma och maken var trött. Jag steg upp och satte på en maskin tvätt, fixade mig en kopp kaffe själv och satt en stund här vid datorn och myste i min ensamhet. Mysigt.


Vid tiotiden åkte jag ut till Hanhals holme och la mig på en klippa i solen. Det var så gott som helt vindstilla där ute idag, och det blev riktigt varmt emellanåt. Inte så varmt att jag vågade mig ner i vattnet dock. Jag hörde allt andra som tjoandes och modigt klev eller hoppade ner i vattnet, men ingen stannade i och verkligen badade. Det var snabbdoppens dag idag!


Klockan halv ett var jag hemma igen, nöjd efter denna stund vid vattnet, och gjorde mig i ordning. Åkte till Kungsmässan och handlade tårta och bullar samt en bukett blommor till min lilla mamma. Min bror och jag hade bestämt att vi skulle ses hemma hos mamma klockan två.


Jag hämtade upp sonen hos Dockan och så följde även han med upp till mamma och pappa. Vi stannade ett par timmar och det var riktigt skönt att sitta ute på verandan, lyssna på fåglar och dricka kaffe. Maken hjälpte till att köra flyttlass åt sin syster med familj.

När vi kommit hem var det nästan dags för middag, men jag snek till mig en stund på framsidan, under markisen, med lite tidningar och en bok. Ah, så gott. Vilket underbart väder vi har haft denna helgen! Sen grillade darlingen kött, jag fixade sallad och så hade vi klyftpotatis till det samt lite goda grillsåser. Mmmm, underbar mors dagsmiddag.


Jag fick en fin present också - Chanels Chance. Åh, den doftar så gott, den parfymen. Jag har dock kvar en del i min "gamla" flaska, så jag funderar på om jag ska börja bli snuskigt slösaktig med den gamla flaskan, eller om jag ska dofta ut en ny parfym och byta... Får sova på saken.


Nu ska jag gå ut och suga i mig kvällens sista solstrålar med boken i min hand. Sen ska jag kolla på lite bilder som jag tagit idag. God söndagskväll everyhopa - ses i morgon!



Av Jessica - 30 maj 2009 12:25



Igår var en magisk dag! Jag jobbade först fram till lunch, sen åkte vi in till Porthällagymnasiet och väntade på vår lilla studentska. Solen gassade och skolgården var full av släkt och vänner till alla studenter. Perfekt väder, som jag skrev i tidigare inlägg.


När första klassen kom utstörtandes genom dörrarna och vrålade ut sin sin glädje över att det äntligen var slut började jag störtlipa! Jag kommer så väl ihåg känslan. Alla var så fina! Jag kände inte ens någon i den klassen, men det hjälps inte - är man lättrörd så är man.


Makens systerdotter kom ut som klass nummer två, så vi behövde inte höra studentsången spelas så många gånger, även om orkestern spelade fint, utan vi kunde dra oss längre ut på skolgården ganska snart. Sen åkte jag med in till Göteborg, där klassen hade hyrt partypaddan en timma.


Vi som inte åkte Paddan satte oss på en uteservering och tog en fika medan vi väntade på att de skulle komma tillbaka. En fantastisk stund ute på stan hade vi. Så mycket folk, så god stämning och så vackert väder!


När studenterna raglat (?!) iland åkte vi hem till Kungsbacka och här hemma väntade gästerna redan. Presentöppning, fotografering, god mat i massor och trevlig stämning följde och därefter åkte systerdottern in till Göteborg för att fortsätta fira med sina klasskompisar på Gamleport. Vilken dag och vilken kväll hon fick, den lilla ängeln! Jag är så glad för hennes skull.


Lägger ut lite bilder på Facebook från den här fina dagen, så tror jag ni som hittar dit och tittar förstår vad jag menar.


Idag är det lördag. Ännu en underbart solig härlig dag! Maken och jag cyklade till affären i morse och handlade färska frallor, massa apelsiner och lite fräscha grönsaker. Åt frukost med sonen och Dockan i solen på baksidan. Färskpressad apelsinjuice i solens sken, kan livet bli mer perfekt än så? Åh, vad gott!


Nu ska jag göra lite hushållsarbete, sen ska jag sitta i solen en stund till och bara njuta. Ikväll ska sonen och Dockan vara hemma hos henne. Maken och jag ska hem till Blondie och hennes man och äta middag. De har säkert massa roligt att berätta om när de var i Budapest förra helgen. Hoppas de har lite bilder att visa också.

Av Jessica - 29 maj 2009 06:49


Vilken underbar fredagsmorgon! Himlen är blå, solen skiner och träden vajar stillsamt i vinden. Perfekt dag! Vilken tur hon har, makens systerdotter, som tar studenten idag! =) Yippie yay!


Fotokursen igår kändes kanon! Vi fick en uppgift till nästa gång och jag började fotografera direkt när jag kommit hem. Ska fortsätta idag på studentkalaset. Alla gäster kan räkna med ett objektiv uppstucket i ansiktet alltså! XD Behold & beware!

Av Jessica - 28 maj 2009 17:53


Sitter och väntar på att det ska bli dags att åka till fotokursen! Woohoo, det ska bli så kul! Under tiden sitter jag och beundrar mina "gamla" bilder. Just nu tycker jag att de är bra, att de ser vackra ut, och jag är nöjd med många av dem. Passar på och njuter av det helt enkelt.


Risken är att kursen gör mig mer kritisk till det jag tidigare gjort, så då är det lika bra att klappa mig själv på axeln nu, innan jag blir proffsfotograf på riktigt. Men förhoppningen är faktiskt just att jag ska bli mer kritisk till det jag tidigare gjort, så jag lär mig och utvecklar mitt fotograferande.


Bjuder här på ett litet fotokollage av tidigare bilder. Så får vi jämföra om några veckor hur mina bilder ser ut då. Spännande!


Den vackra hunden på bilden heter Atlas och ägs av ett par av våra kompisar. Ain't he a beauty? :)

Av Jessica - 28 maj 2009 07:00




Tack Lollo, för kommentarerna! Gott att du hittat tillbaks till min blogg! =)


Torsdag morgon, solen skiner och vinden blåser. Efter jobbet ska jag hem och fixa lite mat sen är det fotokurs som gäller! Yeah! Äntligen! Det ska bli så roligt att få tips och idéer på hur jag kan lära mig att ta bättre bilder. Jag ser verkligen fram emot det här!


Igår var jag hemma hos mina föräldrar på kvällen. Det är alltid så gott att prata med lilla mamma. Det dröjer inte så länge förrän vi ses nästa gång nu, för på söndag är det mors dag, så då blir det fika och umgänge igen.


När jag kom hem igår kväll stod TV:n på och det var Champions League som gällde. Xtravaganzas make och dotter var här och tittade på matchen. Jag gick in och la mig och läste lite istället. Somnade ganska snabbt. Härligt!


Jag fattar inte tjusningen med fotboll på TV! Jo, kanske Sverige i en landskamp, när jag tänker efter. Jag ser faktiskt fram emot Sverige-Danmark-matchen den 6 juni! Sen klart, om sonen skulle bli framgångsrik fotbollsspelare och figurera på TV klart jag skulle titta, men då har jag ju en personlig anledning.


Nu finns det anledning att avsluta här, kamma till håret, dra på sig jackan och hoppa in i bilen; en ny arbetsdag ska ta sin början. Tjing!





Av Jessica - 27 maj 2009 06:53

 



Tack för kommentarerna, AMC och Susanne, jag känner att ni tänker på, och lider med mig. Det känns trots allt mycket bättre nu. Ska dock inte gå på step på väldigt, väldigt länge, hade vilodag igår och ska ej heller träna någonting ikväll. Ikväll ska jag istället hem till mina föräldrar. =)


När jag vaknade till tidigt i morse lät det som att det var världens oväder ute. Jag hörde hur det blåste och var säker på att det var riktigt regnruskigt ute. Men när jag väl steg upp såg jag att det var ganska fint väder. Det är i och för sig blåsigt, och värre ska det tydligen bli, men något regn ska vi inte behöva drabbas av idag.


Ju längre jag lyssnade på väderleksrapporten desto gladare blev jag, för till helgen finns det chans till värmebölja - upp mot 30 grader tyckte jag mig höra! Wow! Hallo, min son, fira mors dag på stranden, kanske?!


Av Jessica - 26 maj 2009 06:31


Sovit gott i natt, men jag vaknade ganska tidigt. Låg kvar och vilade till klockan var tjugo i sex, sen var det lika bra att gå upp - ingen idé att försöka somna om så dags på morgonen.


Nu sitter jag här med dagens första kopp kaffe, utanför skiner solen och det ser ut att bli ännu en härlig dag. Hörde på TV-vädret att det är regn på väg in över västkusten, så i morgon får man nog stå över att gå ut barbent i tygskor och utan jacka. Men det är då, idag ser jag fram emot en härlig, solig tisdag.


Ikväll vet jag tyvärr inte om det kan bli någon träning, för jag har fortfarande ont i vaden sedan gårdagens step-pass. Det var ju för tråkigt att skadan inte var läkt, och att jag inte kände det förrän det var för sent. =(


Av Jessica - 25 maj 2009 20:38


Idag började sommarschemat på Friskis och jag ville testa step för första gången sen jag fick en bristning i vadmuskeln. Jag har inte känt av skadan på väldigt länge nu, så jag var övertygad om att det skulle gå bra.


Sådär gick det, kan jag säga. Mot slutet av passet kände jag att det började göra ont, tyvärr. Lika bra att inse att det inte blir step på ett tag till. Får hoppas att jag kan köra igång med det igen till hösten. Tills dess får jag träna vanlig jympa, spinning och cirkelgym.


Nu till något roligare - vilken fantastiskt solig och vacker dag vi har haft idag! Helt ljuvligt. Och några som nog njuter extra mycket av det är alla Kungsbacka-studenter som skulle på bal ikväll. Som brukligt är samlades de vid stationen i eftermiddags. Tur att de slapp stå där i regn och rusk! Vilken magisk kväll de kommer att få.


Makens systerdotter var iväg på bal i fredags - vacker som en dag var hon på bilderna jag fått se - och även de hade tur med festvädret. Det hela blir så mycket bättre när vädrets makter är med en en sån kväll!


Nu ska jag kolla lite mejl, läsa vänners bloggar och surfa runt lite. Snart kommer nog maken hem. Han är med laget på match. Sonen spelar inte, för han har ont i ljumsken och får vila ett tag. En god kväll till dig som läser det här, kom gärna tillbaks i morgon! =)



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards