jesson

Alla inlägg under juli 2010

Av Jessica - 30 juli 2010 17:37

  

Idag har det regnat heeela långa dagen...

Jag har läst bok, tänt lite ljus, tittat på friidrott på TV, druckit Loka & kaffe, spelat Alfapet och låtit latmasken i mig riktigt ta plats. Härligt, men lite ovant. Maken å andra sidan har jobbat på och jag får nästan dåligt samvete. Men ibland får jag såna här protestdagar - dagar då jag strejkar och gör absolut ingenting! Jag behöver det emellanåt. Kan hända har boken här ovan redan börjat påverka perfektionisten i mig, vem vet? Det kanske finns hopp även för mig?


Sonen med flickvän körde jag i alla fall till Café Karma för nån timma sen; de skulle fika med några kompisar. Snart är det dags för andra svängen friidrott, så nu ska jag gå och ta en snabbdusch och sen fortsätta njuta av livet i lättja. Ikväll blir det tacos till middag - det var längesen, så det ska bli så gott, så gott.  

Av Jessica - 29 juli 2010 07:05

Ah, vi hade en så skön dag i Varberg igår, Sångerskan och jag. Vi åkte ner vid tiotiden, solade och badade, och det var precis så bra där vid kallbadhuset som jag hade fantiserat om, till och med lite bättre. Så skönt i vattnet, ingen tång och bara en pytteliten bäbisbrännmanet som mötte mig i vattnet när jag skulle doppa mig första gången. Är så glad att vi äntligen kom iväg.


På kvällen fixade jag en skål pastasallad, maken köpte kräftor och räkor och så åkte vi två tillsammans med Sångerskan hem till svägerskan och svågern. Där blandades våra skaldjur med deras, kompletterades med rostade brödskivor, rökt makrill, romsås, salladsblad och majonnäs och så mölades det. Jag kastade mig förstås över pastasalladen medan de andra sörplade på kräftstjärtar, grävde i kräfthuvuden, byggde räkmackor och njöt för fulla muggar. Det var en härlig kväll!


Idag ska vi troligtvis åka iväg på någon utflykt med sonen och hans flickvän. Till Helsingborg och vidare till Helsingør är ett förslag, men vi har inte riktigt bestämt oss. Jag väntar på att alla ska vakna, så vi kan konferera färdigt angående dagen. Det såg ut på väderrapporten som att det skulle regna en del idag, så jag vet inte. Vill helst ha sol och uppehåll när man ska göra Danmark på en dag. Kanske hamnar vi någon helt annan stans och det är väl lite det som är semester; att bara göra det som faller en in, när man har lust?



Av Jessica - 28 juli 2010 07:04

Det blev jättebra i sonens rum igår! Men någon utflykt kom vi aldrig iväg på. Först tvingades maken jobba någon timma, sen skruvades, städades och grejades det i tonårsrummet ända fram tills det var dags för träningsmatch. Jag pressade några omgångar i baden baden-stolen på baksidan, men det var så galet varmt att jag höll på att få solsting! Åtminstone lyckades jag snika åt mig en gnutta huvudvärk, trots intagandet av stora mängder vatten och den svalkande blöta badhandduken jag satt på i stolen...


  
Idag blir det dock en tur till Varberg med Sångerskan för min del. Äntligen! Det ska bli så härligt. Maken, som ju som sagt var inte är så trakterad av strandliv, planerade igår att han skulle sätta igång och röja i förrådet idag.


Vi har ju ständigt massa små förändrings- och förbättringsprojekt på gång här hemma, och nu har jag fått för mig att jag vill ha en arbetsplats, ett skrivbord, på vilket jag ska ha min ännu oinförskaffade MAC.


Detta innebär att den omtvistade baren måste flytta ut ur vårt dressing room. För att slippa att helt göra sig av med den föreslog jag för darlingen att hans bar kunde få bo i förrådet. Men då måste det alltså röjas riktigt ordentligt där ute, för att det ska gå överhuvudtaget. Han tyckte det lät som en bra idé och är nu alltså mogen att skrida till verket.


Hur man kan föredra en förrådsrensning framför en lat och ledig dag på stranden övergår dock mitt förstånd. Men det är väl tur att vi är olika, alla människor, för tänk om alla ville samma sak som jag jämt. Det hade blivit väldigt tråkigt och framförallt katastrofalt överbefolkat på Smarholmen, på Friskis, i Kungsbacka, i Sverige och Europa, ja överallt. Det hade ju fått oerhörda konsekvenser om hela världens befolkning skulle befinna sig samtidigt på dessa platser och göra samma saker som jag.

  


Av Jessica - 27 juli 2010 09:19

  

för era kommentarer, Susanne och AMC.


Det blev ingen tur till havet igår. Helt apropå och jätteakut blev jag kass i magen. Fick hålla mig nära toaletten några timmar och sen gick jag faktiskt och la mig och sov en liten stund. Typiskt! Familjen Eksjö passade då istället på att åka till Freeport och shoppa lite innan de packade ihop och begav sig hemåt. Det blev en kort vistelse denna gång, men det får vi ta igen vid ett senare tillfälle.


På eftermiddagen åkte sonen med flickvän, maken och jag till IKEA och handlade nya kuddar och täcke samt en byrå till sonens rum. Han köpte sig en 42" platt-TV häromdagen, och nu vill han möblera om och ändra lite i sitt rum, så att TV:n kommer till sin rätt. Det kommer att bli toppenbra, tror jag.


På kvällen bjöd vi hit AMC och hennes familj. Vi grillade och satt ute och pratade till sent. Jättemysigt! Skönt att få en dos AMC innan de ger sig iväg på sin campingsemester, vilken hon ju är lite spänd inför. Det kommer säkert att gå jättebra, min vän. :)


Inga planer för dagen än. Maken sover fortfarande och Smarholmen är väl därmed nästan helt uteslutet. Parkeringsplatserna tar ju slut så fort därute såhär i semestertider. Men jag skulle verkligen gärna vilja åka till havet, för några timmars sol och bad idag. Wejki, wejki, darling...? 


Han är nog dock faktiskt gladast om han "slipper" åka till havet; stannar nog hellre hemma och hjälper till att fixa i sonens rum. Jag ska noggrant studera alla väderprognoser för imorgon, och redan ikväll bestämma med honom hur vi ska göra ifall det blir badväder och han sover länge i morgon också. Jag kan ju tassa upp, göra mig en liten matsäck och åka iväg själv om han inte alls är sugen på strandliv. Men helst vill jag ju förstås att han åker med.


Kanske ska försöka komma iväg på nån liten utflykt idag i alla fall. Efter möbelskruvandet och fixandet. Dagen är lång, och det finns faktiskt mycket annat man kan göra tillsammans än att åka till stranden. Sägs det... Nåja, vad är väl en bal på slottet? ...Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!...
   

Av Jessica - 26 juli 2010 06:23

Det är måndag morgon och maken och jag har varit vakna sen kvart i sex, då vi väcktes av att det knackade på dörren. Det var Kakel som behövde komma in. Jag skickade upp honom till husvagnen igen, efteråt, för jag tänkte att vi skulle somna om. Men icke. Lika bra att kapitulera, tömma diskmaskinen, köra igång tvättmaskinen och komma igång med den här dagen. G-P:n är nu genomläst av oss båda, och morgonens första koppar kaffe är intagna.


Vädret verkar bli fint, till skillnad från igår, då det var grått och regnigt. Förhoppningsvis kan det bli en liten tur till stranden idag, och då hoppas jag ju förstås även att familjen Eksjö vill följa med. Samtidigt som jag mycket väl kan förstå om de vill rulla hemåt efter en veckas campingliv på västkusten, som nu även alltså inkluderar en natt på en parkeringsplats, granne med en pizzeria, i Kungsbacka. Utan uppsatt förtält, och med hela vagnen full av familjemedlemmar, cyklar och saker. Troligen inte ett campingminne de kommer att dra upp som ett av de allra bästa, i framtida semesterskildringar inför vänner och bekanta. Tåliga vänner vi har, ändå. =)


Middagen igår blev dock en succé. Jag gillar ju när det är mycket folk kring matbordet, och igår var vi åtta personer som nöjt mumsade söndagsstek, kokt potatis och läcker senaps- & rosmarinsås.


Igår pratade jag även med AMC, som jag saknat en hel del sen semestrarna drog igång. Hon sa bland annat att hon och hennes familj ska till Bohuslän på tältsemester, tisdag till fredag. Kul! :) Vidare berättade hon att hon och Krig samt ett par vänner till dem ska till Varberg på lördag, för en helkväll med Stefan Andersson... Hmmm, undrar om det finns biljetter kvar? Blir ju lite sugen alltså. Messis matte och husse har sagt att det inte finns mycket som slår Stefan Andersson på Carlstens fästning, men Varbergs fästning måste väl ändå vara en miljö som något sånär kan tävla med Marstrand?


Nå, nu ska jag se om jag kan välja ut ett par bilder från i fredags, och på Messis husses begäran lägga ut dem på fb.

Av Jessica - 25 juli 2010 08:07

  

för kommentarerna, AMC och Susanne. P!NK-konserten var helt okej. Showen var kanon, men ljudkvaliteten lämnade en hel del kvar att önska, tyvärr. Jag hörde inte ett ord av vad hon sa mellan låtarna. Mest besviken blev jag dock över att hon bröt "I don't believe you" två gånger för att medhörningen inte fungerade. Och hon körde inte om låten heller, utan fortsatte mitt i, när hon väl kom igång igen, båda gångerna.


Som helhet var ändå kvällen kanon. Vi samlades ju här hemma hos oss, umgicks och åt innan vi tog en taxi in till Ullevi och efter konserten tog vi en taxi hit igen för lite eftersnack. Mycket bra! :)


Igår hade vi en helt oplanerad dag, maken och jag. Han hängde framför TV:n många timmar och själv var jag hos mamma några timmar, pratade, fixade och grejade.


Någon gång under dagen idag får vi kärt Eksjöbesök; Mica, Kakel och barnen. De ska checka ut från Askims camping, sen kommer de, med husvagn och allt. Vi vill gärna hitta på något roligt med dem, så jag får försöka leta upp några bra vuxen- & barnaktiviteter här i närheten. Vädret inbjuder inte direkt till strandliv och Liseberg var de på igår, så det är inte aktuellt. Hmm, låt mig fundera...

  

Av Jessica - 23 juli 2010 07:59

Igår kom sonens flickvän hit efter en lång bussresa från Marstrand. Hon ska bo hos oss tills hennes föräldrar avslutar sin seglarsemester, om någon vecka eller så. Vi grillade och sen tittade vi på film tillsammans allihop. Mycket trevligt.


I eftermiddag blir det lite grillat här hemma tillsammans med Messis matte & husse samt P&P innan vi ska ge oss av in till Göteborg.
     







Yep, det är P!NK-konserten som gäller ikväll! Takida och Good Charlotte är förband och det kommer att bli kalas tror jag! :)


Vi träffade inte Mica och Kakel igår, för de kom så sent till campingen, men vi hoppas kunna träffa dem i morgon istället. Den som spar han har, dock sällan roligt enligt talessättet, men i det här fallet stämmer inte det, för jag ser verkligen fram emot att träffa dem.


Nu ska jag bege mig till affären och inhandla ett gäng vitlökar. Jag ska göra en specialsås, förutom Mangorajan, till det vi ska grilla. Hoppas den blir god...

Av Jessica - 22 juli 2010 13:21

När jag vaknade i morse var det riktigt busväder. Men istället för att dra täcket över huvudet och sova vidare gick jag upp, åt frukost, började tvätta och städa. Nu är det rent och fint här hemma och det doftar så gott. Maken och jag hjälptes åt med städningen och nu känns det extra superbra att ha klarat av det, för himlen börjar spricka upp och solen visar sig så smått.  
  


Just nu är jag och sonen ensamma hemma, för maken fick ett samtal från Anneberg och åkte dit. Svågern ville gärna ha hjälp med att fixa med isoleringen på altanen. Darlingen hade lovat honom det för längesen, så det passade ju bra att det inte varit något strandväder hittills idag.


För övrigt har vi inga färdiga planer för resten av dagen och kvällen. Men vi vill gärna hälsa på mamma en sväng och så hoppas vi att vi ska få träffa vännerna från Eksjö. :)

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards