jesson

Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 30 september 2009 07:23

Sonen blev firad ordentligt igår. Dockan hade bl a gjort massa pappershattar med foton på som flera kompisar hade på sig, presenter och pengar till Dreamhack fick han av sina kompisar och så bidrog jag med önskad Tacolasagne och Budapestlängd, som sagt var. Idag har han studiedag, och kan passa på att vila ut efter festligheterna.


Själv vaknade jag strax efter fem och var utvilad. Kröp nämligen i säng väldigt tidigt igår. Maken och Mark hade fotbollskväll här hemma, vilket brukar innebära att jag drar mig till en annan del av bostaden och pillar med datorn. Så även igår, då datorn fick följa med in i sängkammaren. Det dröjde inte länge förrän jag kände att ögonlocken blev tyngre och tyngre och till slut var det bara att kapitulera för John Blund.


Kall morgon har vi här på västkusten idag, liksom igår. Men idag är jag inte lika oförberedd på det som igår. Det var en chock att komma ut till bilen igår morse och upptäcka att jag behövde skrapa rutorna. I morse strax efter klockan sex tittade jag ut och såg att det var liknande väderförhållanden idag och därför gick jag ut till parkeringen, plockade fram kupévärmaren och kopplade in den. Så dag ska jag få en isfri vindruta och uppvärmd kupé när jag ger mig av till jobbet.


Av Jessica - 29 september 2009 07:09


Mår bättre idag, men fy vilken jobbig dag jag hade igår, usch. Så tung i huvudet, ont i mina knän (!), i ansiktet och fy vad jag mådde ruttet. Vilken lättnad det var att få vakna idag och må lika bra som normalt! Skumt, men bra - jag väljer att inte analysera vidare, utan bara acceptera och njuta av idag.


Väckte sonen strax efter klockan sex, maken och jag. Vi sjöng "Ja må du leva", och hade med oss en bricka med goda rostbiffsmackor, ett glas mjölk och tända ljus samt presenten. Det blir ju inte så många presenter när man är vuxen, men han blev väldigt glad över detta enda paket. Ett par superexklusiva hörlurar till datorn - med inbyggd mikrofon och grymt ljud. Låter inte mycket för världen kanske, men glad blev han och det är ju huvudsaken. Har även spelat upp ett Congratulations-klipp på Youtube för honom nu på morgonen, på mors begäran.


Efter jobbet idag ska jag laga god middag till födelsedagsbarnet och så köper jag med mig favoriten Budapestlängd hem till honom också. Dockan kommer hit och firar med oss ikväll, och jag antar även att en och annan kompis dyker upp, men annars har vi valt att fira honom på lördag.

Av Jessica - 28 september 2009 06:50

pussmun  

Tack min mycket stolta mor för komplimangen. Jag är nöjd med bilderna och hoppas att C och M också kommer att vara det.


Regnig måndag idag, och jag känner mig inte helt hundra. Klagade över halsont redan igår, och det känns inte riktigt bra idag heller. Hoppas inte detta utvecklas till något värre, utan att det snart ska vara över. Ingen träning igår i alla fall, men jag skulle gärna vilja träna idag, så jag håller tummarna för att jag ska piggna till under dagen och att halsen ska kännas mindre rosslig och taggtrådig allteftersom tiden går.


I morgon är det sonens födelsedag. Tänk, 16 år redan! Helt galet, jag känner mig fortfarande som 24, men när jag tittar på honom förstår jag att jag omöjligt kan vara så ung längre. Det är på sina barn man märker att man själv blivit äldre...

Av Jessica - 27 september 2009 18:32

  


Igår var det bröllop, ja. En blåsig och småkall dag, men inget regn föll över brudparet. Jag fotograferade och fotograferade, hela dagen och kvällen och åh, vad det är roligt! Jag hade vip-plats längst fram i kyrkan eftersom jag fotade och sen efter vigseln åkte vi till havet och tog massa härliga bilder! Det var full rulle i kyrkan, för deras lille son hade inte fått Valium igår, utan var precis som han brukar. Kolla bilderna på Facebook så ska du se att han busade på som vanligt. Ena stunden var han på väg in under C:s brudklänning, i nästa stund stod han i predikstolen. Sen kröp han runt dopfunten och för att lätta upp stämningen ytterligare något klinkade han lite på pianot, som stod så lockande framför första bänkraden.


Sen var det fest och det var väldigt trevligt. Duktiga toastmadames, god mat, gott vin, bra musik, trevligt sällskap vid bordet, fint sånghäfte, roliga lekar och ja, en kanonrolig fest helt enkelt! Vi åkte hem fram på småtimmarna och då hade brudparet blivit skjutsade till Gothia towers där de skulle spendera bröllopsnatten.


Idag har jag inte gjort mycket annat än grejat med bilderna. Jag var lite nervös efter strandutflykten, då jag upptäckte en stor fettfläck på linsen och var naturligtvis livrädd för att det skulle ha förstört alla bilderna som vi tagit ute vid havet... Så fort jag vaknat i morse gick jag upp, laddade i minneskortet i datorn och kunde till min stora lättnad slappna av. Bilderna blev bra!


Sen har jag redigerat ett antal bilder. Inte alla för jag tog en bit över 600 kort igår, så det hade jag aldrig hunnit! Men jag valde ut några av mina favoriter, så får vi se vilka brudparet väljer när de får se dem. BIlden här ovan är ett fuskjobb. C hade på sig en guldring på höger ringfinger, vilken störde hela bilden. Man vill ju fokusera på vigselringarna och då stämde det inte med ytterligare en guldring i bild - det blev liksom en för mycket. Så jag monterade dit några blomblad för att dölja den.


Vidare hade C tappat en lösnagel - hrm, det får man kanske inte säga - på vänster pekfinger, så den fick jag ju klona in och avslutningsvis fixade jag till hennes nagelband en aning. Är ganska nöjd med resultatet själv, faktiskt.


Av Jessica - 26 september 2009 10:21


Lördag förmiddag, snart ska vi på bröllop och jag ska agera bröllopsfotograf vid Vita Sand efter vigseln. Det känns lite nervöst, men hey, jag kan bara göra mitt bästa och hoppas att åtminstone några bilder ska bli bra!


Igår jobbade jag halva dagen sen åt maken och jag lunch tillsammans på Kungsmässan och därefter körde vi ett riktigt shoppingrace! Kläder till maken och sonen inhandlades, skor till sonen och mig, armband till mig, lite skönhetsartiklar till maken och mig samt några förnödenheter från mataffären. Sen åkte vi till Borgås och köpte en spetsunderklänning och en sjal till mig, in på Freeport och handlade shampoo, hälsade på svågern och svägerskan i butiken och sist men inte minst hann maken med ett tandläkarbesök medan jag köpte några öl och en flaska Kirsberry på systemet innan jag strosade runt i några butiker i innerstaden.


När vi kom hem var klockan nästan fem. Vi satt och pustade ut ett par timmar innan vi cyklade bort till Blondie och Merca som bjöd på pasta carbonara och vin. Gott! Vi tittade på Idol och Kändisdjungeln och avslutade kvällen med ett parti Chicago. Vi var hemma vid midnatt någon gång.

Av Jessica - 25 september 2009 07:09

pussmun  

Helt okej att du länkar till min blogg, mor, och jag ska naturligtivs länka till din också, men jag har inte hunnit. Man har ju fullt upp nu, när man ska läsa så himla många bloggar innan man kan ge sig iväg till jobbet på morgonen. Knappt man hinner skriva i sin egen blogg, juh. Puh! Tungan ute Skämt å sido, jag ska se om jag kan fixa till det i helgen.


Dagens fråga är: Hur kan man vakna efter åtta timmars härlig och bekymmerslös sömn, i en jätteskön säng och känna sig som överkörd av ett tåg? Man rör sig en del på natten, jag vet, men inte så mycket så att det ska kännas som efter ett superhårt träningspass, väl?

Av Jessica - 24 september 2009 07:08

pussmun  

Inget besked än, men jag tror att jag har hittat kläderna till på lördag, mor, så ta det lugnt. Flört

Jag visste vart jag skulle för att leta, och jag blev inte besviken denna gång heller. Det blir en längre tunika som jag kommer att kunna ha användning för även efter bröllopet. Med petrolfärgade ben till det och svarta stövlar alternativt skor ska jag nog bli bröllopsfin, hoppas jag.


Tog en vilodag från träning igår, för Blondie hade fått förhinder, så då kände jag att jag inte "måste" träna. Däremot blir det träning ikväll, innan jag ska med Xtravaganza på, vad jag tror, roligheter. Spännande!

Av Jessica - 23 september 2009 07:07

pussmun  

Mor, Lollo och Karina - tack för era kommentarer, all hjälpsamhet och support! Härligt att ni finns! <3


Igår jobbade jag som vanligt, sen åkte jag hem och åt middag. Därefter väntade jag på att klockan skulle bli halv åtta, då Blondie och jag skulle spinna ihop. Passade på att kolla om det fanns något att träna direkt innan och det fanns plats kvar på cirkelgympasset som började halv sju, så jag bokade in mig, åkte till Friskis och körde dubbla pass.


Det var inte riktigt att rekommendera cirkelgym först och sen ett spin medelpass även om jag körde lite lättare vikter än jag brukar, för att spara på krafterna. Mjölksyran i benen var ganska påtaglig direkt när vi körde i position två och tre på cyklarna... Men jag är envis och uthållig, så jag klarade av det och kände mig trots allt ganska nöjd när jag kom hem och sjönk ner i TV-soffan strax innan nio. Idag har vi tänkt köra cirkelgym igen, men jag är inte säker på att min kropp verkligen känner för det. Jag får se hur jag gör.


Borde kanske ta en tur på stan istället, för att se om jag kan hitta några kläder till bröllopet vi ska på på lördag. Jag har inte hunnit kolla alls än, och vet inte vad jag vill ha över huvud taget. Maken behöver också lite nytt att ha på sig, men det är ju några dagar kvar, så han känner säkert ingen brådska. Där har vi en som verkligen kan skriva under på Carpe Diem och Hakuna Matata...


Igår kväll var audition nummer två till Friskiskören. Inte nummer två för mig alltså, utan det fanns två olika dagar och tider att välja på. Jag gjorde ju redan min audition i lördags - igår var det ett nytt gäng som fick sjunga inför Anita. Jag såg dem sitta och vänta utanför "minsta salen" medan jag väntade på Blondie. Det är ju nu, när alla som ville provsjunga, har fått göra det, som Anita ska gå igenom vilka "talanger" hon vill ha och inte. Därefter mejlar hon ut ett besked - så håll tummarna igen, gärna! If it's not too much to ask.


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards