jesson

Alla inlägg under mars 2011

Av Jessica - 31 mars 2011 17:00

Städningen är avklarad, ansiktsbehandlingen är avnjuten och nu väntar nyföretagarkursen och entreprenörsskolan! Kul! Jag hinner med ett kort litet inlägg innan det är dags att bege sig.


Det ringde på dörren tidigare idag och ett paket med nedan avbildat innehåll levererades. F-n vet om det är värt det - över fyrahundra spänn kostade de här förpackningarna med kaffe och choklad! Inte vet jag hur länge de räcker heller, men det känns som att vi sörplar i oss mer kaffe än vad som är ekonomiskt försvarbart när man brukar en Tassimo och jag sörjer vår gamla kaffemaskin enormt! Känns som att inköp av en ny likadan kommer att dröja, speciellt med tanke på utgiften jag nämnde i föregående inlägg


Dessutom tar de här lådorna med kaffekapslar oerhört mycket plats. Ja, jag är riktigt gnällig just nu, men eftersom det händer så sällan låter jag mig stanna i den känslan ett kort ögonblick. Snart blir det som sagt andra saker att tänka på... ;o)



  

Av Jessica - 31 mars 2011 09:41

Så var det dags igen! Ska inte gå in så mycket mer på det, ni vet ju själva vad det innebär!  Tråkigt som attan är det innan man kommer igång, men sen brukar det gå bra.


Annars idag har jag tänkt boka en tid för ansiktsbehandling och sen ikväll bär det av till Entreprenörsskolan tillsammans med AMC. Jag har längtat efter att få komma igång med det här! Vi anmälde oss till Business Region Göteborg för längesen och det var en kurs som startade i Göteborg precis då. Vi fick dock frågan om vi ville avvakta igångsättandet av kursen i Kungsbacka vilket vi accepterade. Nu är det alltså dags och det ska bli jättekul!


En annan rolig grej som hänt de senaste dagarna är att jag fått en förfrågan på att göra en logga och en hemsida åt ett nystartat företag, så det satt jag och pillade med en del igår på min egodag. Nu pratar vi Illustrator för logotypuppdraget och det behöver jag träna på. Det blir inte att jag sätter mig och grejar när jag inte vet vad jag ska greja med. Men nu fick jag ett konkret uppdrag, så då var det bara att köra igång! Jätteroligt!


Mindre skoj är det att jag råkade ut för ännu en krock häromdagen. Denna gång stod jag och väntade på att köra in i en rondell och plötsligt blev jag påkörd bakifrån så det small till i hela bilen! Jag blev förstås väldigt rädd och skakig men det hände inget med vare sig mig eller chauffören i den andra bilen. 


Efter en snabb koll på våra bilar trodde jag bara att det var hållaren till nummerplåten på vår bil som tagit skada, men det visade sig att skadorna var betydligt värre än så. Jag måste bort till Peugeot och få en uppskattning på vad det kan kosta att reparera. Förmodligen får de ta loss och lacka om eller byta hela kofångaren.


Även om det här inte är mitt fel kommer vi ju att få punga ut med självrisken på 3000 kr - åtminstone tills skuldfrågan är utredd av våra försäkringsbolag - och det känns surt tycker jag. Jag kanske hade tänkt att använda de pengarna till något annat - högst upp på min önskelista står det inte direkt "ny kofångare", if you know what I mean... 

Av Jessica - 30 mars 2011 12:02


Hallå alla goa bloggläsare!


Nu kan jag inte längre stilla min nyfikenhet - vem är du egentligen som läser min blogg? Jag ser ju att besökarna är ganska många varje dag, men jag vet inte vem som besöker mig. Det är väl lite av tjusningen i och för sig - att få vara en anonym läsare - och jag ska absolut inte tvinga någon att lämna spår efter sig, men faktum kvarstår; det hade varit väldigt roligt att få veta. :)



Varför jag är så nyfiken är för att jag vill veta vilken min målgrupp är. Är du tonåring? Pensionär? Medelålders - precis om jag - man eller kvinna? Vad är du intresserad av att läsa om här på bloggen? Vill du se mer bilder? Lära dig Photoshoptrick? Bara läsa om vad jag gör (eller inte gör) på dagarna? Hålla koll på hur mycket jag tränar i veckan? Vad jag läser? Vem jag umgås med? ÄR det jag bloggar om intressant eller finns det något jag kan skippa, för att få dig som läsare att trivas ännu bättre?


Självklart är det JAG som bestämmer innehållet här på min blogg, det är mitt privilegium, men genom att lyssna på vad de jag skriver för egentligen vill ha, kan jag utveckla mitt eget lilla forum om jag vill locka fler läsare. Det är nog alla bloggares dröm, att många ska läsa vad man skriver, varför skriver man annars? ;o)


Ja, det här var en av tankarna jag hade kring min egodag, som jag skapat för mig själv idag. Jag gör precis det jag vill idag och då FÅR jag tigga om kommentarer och synpunkter! Ha en härlig eftermiddag i solen - om den nu skiner hos dig också vill säga. Nu ska jag UT! :)

Av Jessica - 29 mars 2011 20:08

Nu ikväll har jag suttit en liten stund vid datorn och funderat över hur svårt det egentligen kan vara att göra egna penslar till Photoshop... Inte alls, visade det sig! =) Om jag gjort helt rätt och "by the book" har jag ingen aning om, men jag tycker att mitt sätt funkade riktigt bra, när jag fixade till den här spetskantspenseln, vad tycker du?

Av Jessica - 29 mars 2011 09:59

Jepp, här är resultatet av en timmas sittning i solen igår. Jag trodde inte alls att den tog så bra som den faktiskt gjorde. Hade jag vetat det skulle jag nu naturligtvis tagit av mig halsbandet, för som ni ser blev det märke efter den lilla brickan. :)

Den förnuftige säger nog att jag borde tagit på mig solkräm istället för att exponera mig för mer sol, men sen när har jag varit förnuftig i solen? ;o)


Igår eftermiddag kom min yngsta kusin hem till oss. Jag hade lovat att hjälpa henne med lite Photoshoptips då hon har fått en bilduppgift att lösa på en praktikplats som hon är ute på just nu. Vi satt här tillsammans vid datorn och fixade några timmar och jag tror att hon blev nöjd. Jag tyckte det var jätteroligt att kunna hjälpa till och lovade ställa upp som support om hon behöver mer hjälp längre fram.

Av Jessica - 28 mars 2011 15:10

Strax innan det här ögonblicket i solstolen på baksidan i den värmande solens sken siktades årets första fjäril och fluga och jag blev alldeles glad i hela kroppen. Hur sjukt är inte det då; bli glad av att se en fluga?! Men jag står för det - det var en skön känsla. Nu är vi verkligen på rätt sida vintern! =)  


AMC och jag var ute på en nästan åtta kilometers promenad tidigare idag och det var helt ljuvligt! Vi såg snödroppar, videkissar och hörde fåglarna sjunga så vackert. Är inte det njutning, så säg...?

Av Jessica - 27 mars 2011 09:16


Jag tog cykeln ner till stan igår och det var kallt som attan om händerna - jag cyklar ju alltid så fort ;) - men det var ingenting emot hur kallt det var när jag cyklade hem! Ett par minusgrader då gjorde att det stack ordentligt i fingrarna. Men hem kom jag i alla fall...


Det var en rolig dag igår: 2,5 kilo lera var fick att leka med och det tummades skålar, drejades ljusstakar, kavlades hjärtan & fjärilar så det stod härliga till. Det var svårt men väldigt roligt! Om några veckor får vi komma och hämta våra saker och det ska bli skoj att se om jag fortfarande är nöjd med mina grejer då...


Efteråt fortsatte vi alltså till Esters där vi åt och sedan satt kvar vid vårt bord tills stället förvandlades till nattklubb och vi insåg att alla andra var ungefär hälften så gamla som vi! Det var dags för oss att återvända till Jurassic Park helt enkelt. =) Jag cyklade faktiskt hem då, men de andra skulle fortsätta till Pepes bar, där en av tjejernas bekanta skulle spela bluescovers. Jag är nöjd med dagen och kvällen och det var riktigt roligt att träffa alla kompisar från förr. Hoppas det blir fler gånger!

Av Jessica - 26 mars 2011 13:49

    


I det här hörnet i vårt badrum har jag förutom den här söta lilla ängeln - som jag fått av Sångerskan - ofta någon blomma ståendes. Här en tulpan som var alldeles skev från en av buketterna jag inhandlade igår. Dessutom har jag där en härlig vit vaxkakelykta med favoritdoften Clean Cotton. Mmm-ah... Hur ser din favorithörna ut? 


Nej, nu är det dags att göra sig i ordning. Jag har suttit ute i solen och njutit en stund och nu ska jag ta mig ner till stan. Har inte bestämt om jag ska gå, cykla eller köra än.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards