jesson

Alla inlägg under april 2009

Av Jessica - 29 april 2009 17:52


Jag väljer att tro på din tolkning, kära Susanne! Den låter positiv och till min fördel. Tack för analysen och kommentaren! :oX


Nu bär det strax iväg till Bovar & banditer-kvällen på Hembygdsmuseet. Spännande! Cykeln eller bilen, bilen eller cykeln - det är frågan. Äsch, vad tänker jag på? Självklart ska jag en underbar kväll som denna cykla - allt annat vore ju vansinne! Seize the day - eller hur?!

Av Jessica - 29 april 2009 07:02


Det är med en underbar känsla i kroppen som jag möter världen denna onsdag. Det känns som sommar ute! Jag har inte blommor i mitt hår, men väl på min klänning. Det får duga så länge. Sparar blomsterkransen till midsommar. Jag är glad och fylld av sprudlande engergi.


Har drömt lite konstigt i natt - om en haltande kollega som bad mig sätta in ett gäng tjugolappar på banken åt henne.  Weird to say the least. Varför ville hon inte berätta varför hon haltade, för det vägrade hon göra, och varför kunde hon inte sätta in pengarna på sitt konto själv? Hon visade mig också hemlighetsfullt lite bilder från ett eventuellt "framtida boende" eller nåt i den stilen. Någon som är bra på att tolka drömmar? Tyd då den här och återkom gärna till mig.


Ikväll ska jag bege mig till hembygdsmuseet här i Kungsbacka. Gustaf Görfelt ska berätta om den sista offentliga avrättningen i Kungsbacka, Galgbacken och under denna temakväll ska jag få höra om tjuvar & banditer i Kungsbacka förr. Spännande!


Jag tycker att det är intressant med historia. Framför allt den lokala, och eftersom jag sökt till guideutbildningen via Kompetenscentrum i höst känns det roligt och rent av nödvändigt att gå till museet ikväll!

Ska också ta med mig min svägerska en dag/kväll här framöver och kolla lite i området där Britta Lena Andersson, även kallad Kungsbackagumman, bodde...


Nu ska jag cykla till jobbet, känna vinden i mitt hår, njuta av friheten som jag upplever när jag cyklar och ha en riktigt härlig dag. Hoppas du får detsamma!

Av Jessica - 28 april 2009 21:26


Efter avslutad arbetsdag idag skjutsade maken mig till bilfirman och 3131 kr senare körde jag därifrån, med vad jag tror ökade chanser att slippa min tennisarmbåge. Jag tror bannimej att det kan ha varit att bilen varit svårmanövrerad som gjort att jag fått ont. Låter ju inte helt logiskt, men ju mer jag tänker på det desto rimligare tycker jag nog att det är, trots allt...


Skönt att reparationen gick på försäkringen, så vi inte behövde punga ut med 13 000 som vi först befarade.


Jag skjutsade sonen till Hamravallen vid halv sex-tiden och sen rattade jag bilen med  lillfingret hem, i stort sett. Vilken skillnad!


Körde igång en maskin tvätt (men nu kan jag inte få upp luckan på maskinen - GRRR) och sen cyklade jag runt lite i stan och tog lite bilder. Inte så många, men ändå. Körbärsblommorna här ovan fotograferade jag förra veckan - visst är de vackra?


Nu ska jag prata lite med min darling, och sen blir det nog en tidig kväll, för jag är trött och sömnig.

Av Jessica - 28 april 2009 07:34


Vilken åskskur det kom igår kväll! Dang! Sonen hade spelat match och när han och maken var i mataffären, på väg hem, brakade det loss ordentligt. Jag hade fixat lite varm choklad och mackor tills de kom hem, så det var en riktigt mysig stund vi fick där under regnskuren. Jag kom tidigt till jobbet idag. Klockan sju lämnade jag in bilen för att få servon lagad, och så tog jag en liten promenad till kontoret. Här är tyst och lugnt fortfarande, men det ramlar väl in folk allt eftersom. I kväll är jag bjuden på VIP-kväll hos min frisör. Har inte bestämt mig för hur jag ska göra, för tiden konkurrerar med kvällens cirkelgympass. Jag får känna efter under dagen hur jag vill göra, men jag tror det blir träning...  Igår efter jobbet var jag nämligen alldeles tung i huvudet och hoppade därför över träning. Trodde nästan att jag skulle få feber och bli sjuk. Men idag mår jag fint igen, så det var nog väderomslaget som påverkade mig.

Av Jessica - 27 april 2009 07:05


Som sagt, vi handlade present till Blondie i fredags och på kvällen var vi ditbjudna på gott grillat och firade hennes födelsedag. Kom väl hem vid halv tolv någonting, så det blev inte så sent.


I lördags morse satt jag här och knåpade ihop ett långt inlägg, men när jag skulle publicera det försvann det tyvärr. Tjugo i tio möttes i alla fall Blondie och jag upp i lördags och cyklade bort till Friskis. Vi hade bokat in oss på ett spinningpass. Bra start på dagen! =) Väninnan från grannområdet var också med - så vi tre satt på rad och körde järnet. Sen cyklade vi hem, bra nöjda med oss själva.


Maken hade börjat städa så jag ryckte in och hjälpte till när jag kommit hem. Rent och fräscht blev det. Halv ett var det samling på Hamravallen. Sonen gjorde A-lagsdebut, och även om han endast fick en minut på plan var det en stor händelse i vår familj!


Veckohandlade på ICA och sen åkte vi hem och tog det lite lugnt. Grillade på kvällen och sonen åt hemma, sen åkte han hem till flickvännen och sov över där. Vi fick besök av svägerskan och svågern. Satt ute på framsidan så länge vi bara kunde, sen gick vi in och satte oss i köket. Det blev inte så sent den kvällen heller.


Igår sov jag ut ordentligt. Vaknade dock tidigt som vanligt och hämtade tidningen, men efter att ha läst lite i den blev jag sömnig igen och unnade mig för en gångs skull att lägga mig ner och somna om. Riktigt härligt.


Tjugo över tio gick jag upp och sen bestämde maken och jag oss för att cykla till Kungmässan och äta brunch. Vi stämde träff med Blondie och hennes make, och eftersom det var mulet hela dagen gick vi runt och strosade i butikerna. Därefter cyklade vi till FreePort och sen vinkade vi av varann. Maken och jag stannade till på ICA Maxi för att köpa ett par grejer som jag glömt dagen innan. Sen var det grillning som gällde igen.


Vi tog en liten kvällspromenad och satt sen ute länge och njöt. Det hade slutat blåsa och spruckit upp. Underbart! Och vi är bara i början av säsongens alla grill- och utekvällar. Lovely!

Av Jessica - 24 april 2009 06:55


Så var det fredag igen, och arbetsveckan närmar sig sitt slut. Enligt väderprognosen ska det bli en underbart varm och solig helg. Tur att jag är ledig! Hoppas vi kan hitta på någon rolig utflykt i helgen. Vet inte om Liseberg är det som lockar och drar mest just nu men det kan ju ändra sig.


Kaffe, kolla mejlen, gå över de mest akuta uppgifterna och förbereda mig för dagens möten. Sjukgymnastik klockan nio - hoppas hon kan ge mig verktyg för att slippa besvären med armbågen. Ringa, mejla, ringa, möte kl 11, lunch kl 12, möte kl 13.30, troligen fredagsfika kl 14.30. Mejla, ringa, ringa. En förväntad och grov skiss av arbetsdagen, så vet ni var ni har mig! =)


Sen ska vi köpa present för Blondie fyller 43 år idag - GRATTIS!  Vi ska handla lite gott att äta och dricka också så jag ser fram emot att träffa maken för en shoppingdejt efter jobbet.


Det är märkligt, men det är något extraordinärt med att planera och handla inför helgen. Går runt bland mataffärens hyllor, burkar och förpackningar i ett slags lyckorus på fredagar. Det är ju förstås för att vi på helgerna har mer tid för matlagning som det är speciellt. Lyxa till det lite extra och göra de där mer komplicerade rätterna - det är grejer det!


Av Jessica - 23 april 2009 18:29

Sant Susanne, och åldern är bara en siffra, going!


Av Jessica - 23 april 2009 07:13


Känner mig så laddad idag! Dagen började inte så, utan jag vaknade med en känsla av att ha blivit överkörd av ett tåg! Kroppen kändes helt mörbultad! Ingen aning om hur det kom sig, faktiskt. Men nu, efter en dusch, lite mejk, frukost och påklädning kan jag inte annat än säga att det har rättat till sig! Jag är på topp! Yeehaa!


Men så skiner också solen igen över vår lilla stad - det ser ut att bli en fantastisk dag - och jag har rotat fram ett väldigt rosa plagg, som jag ska matcha med ett väldigt rosa halsband, svarta byxor, svart top och ett par svarta lackskor idag!


Känner på mig att det kommer att bli en exceptionell torsdag, med massa härliga, roliga, intressanta möten med andra människor och spännande händelser. En dag värd att minnas helt enkelt!


Det är med den känslan jag nu väcker min söte tonåring, ställer in frukostporslinet i diskmaskinen, laddar på ett extra lager rosa läppstift, drar på mig solglasögonen och intar Storgatan!


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards