jesson

Alla inlägg under april 2009

Av Jessica - 22 april 2009 20:34


Stressade hem stax innan fem, bytte om och transporterade mig till Friskis. En timma senare var ett spinningpass avklarat och det kändes så gott i kroppen! Jag blir så glad av att träna, och är ganska nöjd med spinning faktiskt. Den har blivit en värdig ersättare för step-passen som jag ju egentligen, verkligen brinner för och längtar efter! Jag känner inte av muskelbristningen i vaden alls längre, men jag vågar ändå inte boka in mig på ett step-pass riktigt än.


Idag spelade sonen match. Det gick inget vidare, för de förlorade med 5-0. Resultatet speglar inte matchen riktigt, säger maken, men hur partisk är inte han då, som dels är hjälptränare, dels pappa?! ;o)


Man ska inte gå händelserna i förväg, men oj vilka roliga helger vi har att se fram emot nu! Denna helgen ska vi fira Blondies födelsedag och så har vi fått frågan om vi vill följa med Xtravaganza och hennes make till Liseberg på lördag.


Nästa helg är vi bortbjudna på grillkväll, tillsammans med Blondie och hennes man, till ett par gemensamma vänner och någon av dagarna den helgen ska Ability och jag spela. Yay!


Sen blir det St Jörgens - en spadag och därefter Pasta+ nästkommande helg, och om inte jag är helt felinformerad - hrm,  Eksjö - är det väl någon i era trakter som fyller 40 år tre dagar efter det att min kära svägerska fyller 45 (12/5 - grattis i förskott Husann)? Då måste det väl hända nåt skoj i Eksjö, eller? =)


Så blir det en helg där det inte är något inplanerat än, men helgen vecka 22 händer det grejer igen. Då tar svägerskans dotter - 19-åringen - studenten! Hipp hurra! Det ska vi fira!


Nån som vill bjuda in till nåt kul? Ta en kölapp! XD



Av Jessica - 22 april 2009 06:29


Någon har lagt beslag på min tidning! Lugn, det är bara maken. Han har den, eftersom han har lite "sovmorgon" idag. Jag får hålla till godo med en gammal Leva & Bo. Men det gör inget, för i det numret handlar det om utemöbler, och i år är vi i behov av just det. Det är förmodligen därför jag har sparat på tidningen.


Vi har pratat om att vi ska göra i ordning våra uteplatser i år, och när vi tog fram våra möbler för ett par veckor sedan hjälpte naturen oss lite på traven i beslutet att verkligen göra slag i saken.


Allting stod uppställt på baksidan, rengjort, ihopmonterat och välarrangerat. Men rätt som det var kom grannpojken hit och påkallade min makes uppmärksamhet - pojkens pappa stod på baksidan och höll i vårt parasoll! Det hade flugit upp och över på deras sida, och han hade fångat det i flykten. Med sig på vägen hade parasollet fått en del av bordet, en stor bit hade fläkts sönder, så nu ser det allmänt sjaskigt och tråkigt ut!


Det ska bli en ombonad och härlig känsla när vi är klara med fram- och baksidan hoppas jag. Framsidan är redan ganska mysig, men möblerna lite slitna, så där behöver vi bara fräscha upp lite.


Baksidan är lite klurigare.  Eftersom det är söderläge där och solen steker på rätt bra på dagarna är det inte mycket som trivs och klarar sig där i växtväg. Förr eller senare torkar det ihop och dör, allting som jag planterar, eller också ruttnar och drunknar det om vi har en riktigt regnig sommar.


En markis dit står högt upp på önskelistan. Så slipper vi kringflygande potentiella mördarprojektiler i form av parasoller och kan skugga/regnskydda växterna vid behov. För övrigt funderar jag på att pynta med betongkrukor blandat med naturmaterial, typ bambu, för att få till det riktigt mysigt. Ska plocka fram papper och penna vid tillfälle och börja skissa!






Av Jessica - 21 april 2009 21:36


Jag var så trött förut idag att jag helt ärligt övervägde att gå och lägga mig direkt efter jobbet. Vet inte var denna otroliga trötthet kom ifrån, men fy vad skitjobbig den var! Jag var alldeles såsig i huvudet. Visste inte var jag skulle leta efter filer jag skulle bifoga i mejl, trots att jag har väldigt bra struktur på min jobbdator.


När jag kom hem var jag helt inställd på att jag skulle avboka träningen, men efter många om och men bestämde jag mig för att åka i alla fall. Det funkade fint - nu är jag bara vanligt och behagligt trött.





Av Jessica - 21 april 2009 20:20


Tack för det hjärtliga skrattet, Susanne. Jag hör det klinga ända hit!
Nå, ska du med på tigerjakt nästa gång? XD



Av Jessica - 21 april 2009 07:10


Sänkta priser på ICA möttes jag av igår. Mjölken har t ex  blivit superbillig - 4,50 för 1,5 liter Klövermellanmjölk. Bra grepp där ICA, men om jag nu vill köpa mer än fem förpackningar, måste jag då gå till en annan affär eller kostar det sjätte paketet tre gånger så mycket kanske? Jag fördjupar mig inte i ämnet, för jag skulle bara ha en förpackning, men eftersom det ändå var så billigt köpte jag två. Jag är en riktig köpnörd!


Det är tisdag och efter jobbet idag ska jag gå på cirkelgym. Hoppas jag får träningssällskap, men annars går det bra ändå. Jag behöver ett par nya gymhandskar förresten. Eller ja, det räcker att tvätta de jag har, men det hinner jag inte innan kvällens pass. Som tur är behöver man inte köra "skottkärran" alla varv för ledaren som har kvällens pass - utan han brukar plocka in balansredsakp som ett alternativ till den maskinen. Jag har fått för mig att det är "skottkärran" som ger mig små, men dock fula, valkar i händerna.


Idag hoppas jag att det blir en spännande dag, och jag tror att bakom molnen finns en sol som väntar på, och längtar efter, att få sprida ljus och värme över vår lilla stad! God tisdag!



Av Jessica - 20 april 2009 18:15


Det blir familjelöst för mig även denna afton. Det är derby i Göteborg. Maken och sonen ska se matchen mellan IFK Göteborg & ÖIS. Jag har ingen biljett och får följaktligen inte hänga på. Inte för att jag dör av sorg för det, jag klarar mig nog. Jag är som Mowgli - får en smäll, ramlar omkull, kravlar mig upp igen och säger: "jag mår fint"!


Jag har det faktiskt bra och fint som jag har det. De kommer ju hem och matchupplevelsen får de nu dela med likasinnade. Människor som gillar och verkligen förstår (?) fotboll. 


Jag får istället ägna mig åt jakt. När slutade mannen jaga?  Ja, för här jagas det sannerligen inte föda av männen i hushållet. Det är jag som får vittja receptbanken, ladda bössan med kulor och ge mig ut på jägarstråt. Köra runt med gallervagn, lasta in i bagaget och släpa hem bytet.


Ja, det är inte mycket att be för - jag rattar väl iväg till ICA, så hörs vi sen! 

Av Jessica - 20 april 2009 06:29


Familjen kom hem igår kväll. Skönt, nu är vi samlade igen, och allt är som det ska. Tycker att sonen blivit lite vuxnare på dessa dagarna och både han och maken har blivit solbrända och ser så där härligt friska och fräscha ut. De har bra pigment, och bränner sig inte lika lätt som jag.


Kalaset igår var trevligt. Jag hade köpt presenter som uppskattades och jag tycker att det är så roligt när jag vet att jag  hittat rätt grejer - då bara längtar jag efter att få lämna över presenterna, se hur mottagaren öppnar dem och se reaktionen. Vilken glädje och tillfredsställelse!


Igår pratade jag med min musikkompis. Vi har bestämt att någon dag runt valborg, första maj, ska vi försöka träffas och spela tillsammans. Om det inte är "för fint" väder förstås. Det ser jag fram emot. Han behöver hjälpa mig med en refräng till mitt senaste alster - för jag får inte loss något mer själv verkar det som.


Nu väntar en ny arbetsvecka och förhoppningsvis blir vi full styrka idag. Jag är inte längre kökschef; jag abdikerade i fredags eftermiddag. Nu får någon annan ta över ansvaret, och det dröjer ett tag tills det är min tur igen.


Ingen träning ikväll för min del. Jag kom på igår att jag inte visste när jag senast haft en vilodag... Det är ju så roligt att träna och det finns så många bra pass att gå på så jag bokar in av bara farten, utan att tänka nästan. Men som sagt, ikväll blir det vila. 

Av Jessica - 19 april 2009 12:26


På kvällen igår kände jag mig lite ensam, så jag ringde till svägerskan och svågern och frågade om de ville ta hand om mig. Jag fick napp, så jag tilllbringade kvällen där. Vi spelade spel ihop med barnen och det var roligt.


"Med andra ord" spelade vi, och då fick jag bland annat lära mig av svågern att Barbapapa bor i Mumindalen. Faktafel, ja visst, men så länge associationerna leder fram till rätt svar spelar det ingen som helst roll! Så kul! Yay! XD


På natten sov en av tjejerna över hos mig, och det var så mysigt. Vi sov ganska länge i morse, men sen började det ringa i telefonen och på dörren, så då var det dags att äta frukost och komma igång med lite pianospelande. Hon är så duktig, och det är roligt att få lyssna på hur träning ger färdighet. =)


Nu sitter jag och lyssnar på henne och dricker vatten. Laddar för cirkelgym halv fem. Till kvällen kommer min lilla familj hem och det ser jag fram emot. Sonen ska spela match med B-laget i Laholm idag. Kul! Hade det inte varit så långt dit hade jag gärna velat titta på den matchen. Håller tummarna hemma istället, och hoppas att mina heja-rop når fram trots avståndet.


Sen ska vi på kalas! Vi har nämligen en nittonåring i släkten nu, så det ska vi fira ikväll. Har hört att hon stått och bakat nu på morgonen... Spännande!


Idag är det lite blåsigt ute, men jag tror att en halvtimma/timma i solen på balkongen kan funka. Inte läsa tidning då, utan tjock, tung bok, så inte sidorna fladdar så illa i vinden.



Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards