jesson

Alla inlägg under februari 2009

Av Jessica - 28 februari 2009 16:14


Ah, men då dumt! Det var inte alls min gamla klasskompis som ledde spinningpasset. Det hade han inte heller sagt att han skulle, det var bara jag som antog det. Hur kan jag anta det så där bara? Jo, för ett tag sedan fick jag reda på att han är spinninginstruktör på Friskis i Göteborg, precis som jag skrev i tidigare inlägg. Med anledning av han låtit mig veta att han ibland kör pass hos oss i Kungsbacka, och dessutom har ett ganska ovanligt förnamn, så utgick jag helt enkelt från att det var han som skulle komma till Friskis idag. Nåja, det spelar ingen som helst roll, det gick lika bra att spinna för hans namne. =)

Nu håller vi på och göra oss i ordning för kvällen. Det ska bli roligt att få klä upp sig riktigt ordentligt och gå på fest. Sonen ska vara hos en tjejkompis, men jag undrar om han verkligen orkar det. Just nu är han i Örby och spelar fotboll, och i morgon bitti är det samling kl 7.30 för avfärd med laget till Vårgårda på en fotbollsheldag. Nå, den som lever får se.


Nu ska jag gå och pudra näsan och göra mig vacker. Eller ja, jag gör så gott det går med det jag har, så får det bli som det blir och det får hålls. Ha en go kväll!

Av Jessica - 28 februari 2009 10:29


Det var jättegott med tacos igår. Mmm, det är så lätt att göra och så gott att äta. En klar favorit. Efter maten tittade vi på "Så ska det låta". Det var underbart bra tycker jag. Sibel, Brolle, Sonja och Markoolio är så musikaliskt begåvade så jag blir grön av avund.


Sen ringde en av våra kompisar och ville att vi skulle komma hem till honom och hans fru och dricka lite vin och umgås. Det ville vi gärna, så vi tog en kort promenad bort till dem och blev kvar där till närmare klockan tolv. När vi kom hem hade sonen och hans kompis kommit hem till oss, gått och lagt sig och somnat, så dem fick vi inte umgås med alls i går kväll.


Nu är maken iväg på sin i stort sett obligatoriska kombinerade lördagsförmiddagspromenad och frukosthandlingsrunda. Vi hade fått indikationer på att vi skulle vara utan ungdomar i natt, så medvetet gjorde vi oss inte till inför dagens frukost igår när vi var och handlade, utan vi höll det mycket simpelt. Vi själva klarar oss nämligen utan tre liter mjölk, juice, skinka och vitt bröd, men killarna vill gärna ha sånt till frukost.  


Jag ska också motionera idag. Jag ska köra ett spinningpass på Friskis klockan två. Det ska bli riktigt roligt. Extra roligt för att det är en gammal klasskompis till mig som är instruktör på Friskis i Göteborg som kommer till Kungsbacka och kör sitt pass idag. Kul att se hur hans pass är och hur han ser ut nu för tiden - jag tror inte jag sett honom sedan vi gick ut nian. Nej, det var inte på artonhundratalet någon gång, men det var längesen! Typ 24 år sen eller nåt sånt... Jösses!


Innan dess ska jag sola. Klockan ett har jag bokat en tid, så det börjar dra ihop sig. Ska bli skönt att lägga sig i solariet. Jag tycker det är väldigt skönt och avslappnande. Jag hinner tänka väldigt mycket de tjugo minuterna en solsession tar. Har kommit på en del texter till egna låtar i solariet. Ibland gör jag upp shoppinglistor i huvudet när jag ligger i solariet. Ibland gör jag menyer, funderar över vad som hänt under dagen, tänker på någon trevlig resa jag skulle vilja göra eller så.


I vardagen tycker jag annars att jag väldigt sällan har tid att bara låta tankarna vandra iväg fritt. Det sker några gånger i veckan bara. Antingen när jag solar eller när jag är ute och promenerar själv. Nu när jag tänker på det låter det fruktansvärt. Vad gör jag annars? Agerar utan att tänka? Kör på autopilot? Läskigt. Jag ska oftare tänka på vad jag tänker!


Ikväll blir det baluns i Göteborg. Vi ska åka med svägerskan & svågern till Göteborg. Gala med klädkod kavaj står på programmet. Kul att gå på så fin fest. Svågern berättade att det blir en väldigt bra konferencier ikväll. En kille som även har ett band som ska uppträda under kvällen. Spännande ska det bli.


Nu har jag satt på en kastrull med ägg som ska kokas, och så ska jag gå ut i köket och duka upp till långfrukost/brunch. Härligt!

Av Jessica - 27 februari 2009 07:10


Morgon+fredag+sol+frost = Underbart! Sitter här och har ätit frukost precis. Det är ljust ute, och livet känns lätt att leva. Det är gott att vara!


Jag hoppas att det blir en bra dag på jobbet, och sedan ser jag fram emot en mysig kväll hemma. Ikväll ska vi festa loss med tacos. Det var längesen vi åt det, så det ska bli riktigt gott! Hoppas sonen gör oss sällskap vid middagsbordet ikväll.


Funderar över hur det känns för alla dem som fått biljetter till "Män som hatar kvinnor" ikväll. Hur tänker de kring sin dag/kväll idag? Jag lär aldrig få veta...



Av Jessica - 26 februari 2009 21:08


Tro det eller ej, men i morse hade jag laddat för att skriva ett inlägg här på bloggen som hette duga, eftersom jag varit så kortfattad sen i söndags. Tassade upp tidigt, tidigt, duschade och gjorde mig klar för jobbet. Var färdig för att sätta mig och börja skriva redan klockan halv sju ungefär. Vad händer då? Jo, internetanslutningen fungerar inte! Jag blev så frustrerad, och besviken... Men, nu är jag här!


Efter jobbet idag gick jag direkt till min frisör. Så skönt att bli av med luggen som hängt och irriterat mig i ögonen länge! Och så "klippte hon upp håret lite" också. Hon vill gärna göra det, för hon säger att då kommer mina lockar fram. Visst, hon har rätt, men ibland när man klipper upp håret för mycket är det en omöjlighet för mig att sätta upp det, som jag gärna vill göra när jag tränar. Idag är jag dock nöjd.


Jag handlade lite mat efter frisörbesöket och sedan åkte jag och värdade på styrka/medel-passet som jag brukar göra på torsdagar. Det funkade med tofs! =) Träffade en ledare som jag värdade för mina två första terminer som värd på Friskis. Hon skulle träna på "mitt" pass. Roligt att få träffa henne igen! Vi ses sällan, för vi har olika dagar/tider på Friskis.


Imorgon är det fredag, dagen jag längtat efter - eftersom det är premiär på "Män som hatar kvinnor". Men, JAG HAR INGA BILJETTER! Snyft! Hur hemskt är inte det? Jag fattade inte att man kunde boka biljetter långt i förväg, och när jag fick det klart för mig häromdagen och gick in på nätet för att kolla om det fanns biljetter kvar gick det endast att få tag på spridda platser längst fram i salongen! Jag är så besviken! Jag ville verkligen se den i morgon! Jag har väntat sååå... Jag måste försöka lösa biljetter till nästa helg istället!


Nu har jag ätit mat i flera dagar och min mage har "rättat till sig". Känns jättebra! Jag räknar MåBra-poäng och det funkar fint, förutom att jag tycker sajten är seg och långsam - det tar en jädra tid att registrera det man ätit och tränat m.m Visserligen kanske det ligger en tanke bakom, för om man är upptagen med att registrera mat hinner man inte äta, och innan man hinner kolla hur många poäng något "kostar" vågar man helt enkelt inte äta. Kanske är en del av deras affärsidé?!


Jag tror jag ger mig för nu, för klockan börjar bli mycket, och jag tror det är TV-dags en stund innan det är dags att sova. God natt!



Av Jessica - 24 februari 2009 07:23


Frukost! Ja, det har jag ätit hemma idag. Nu får det vara bra med det här pulvret! Jag har fortfarande ont i magen idag, men det är bättre än igår, så jag ska ge mig av till jobbet om en liten stund.


Det ser ut att bli en vacker dag idag. Härligt! Har planerat att jag ska träna ikväll. Skönt att vara på banan igen...


Igår blev det ingen vägning med Xtravaganza, men jag vägde mig själv och fortsätter från och med nu med MåBra-metoden för att tappa de sista fyra kilona som jag planerat att bli av med och för att vänja mig vid att äta vanlig mat igen, utan att drabbas av magsmärtor.


Ha en riktigt härlig tisdag, det tänker jag ha! =)

Av Jessica - 23 februari 2009 17:17

I lördags snöade det jättemycket här på västkusten. Efter ett par timmars snölek blev resultatet denna snögubbe. Vi rullade snö, och rullade snö... Å hej och hå... Nej, jag bara skojar, den här lille gubben var bara 15 cm hög, och en prydnad som sonens tjejkompisar ställde på räcket här utanför. Visst är han söt?


Idag har jag inte varit på jobbet. Jag har haft så ont i min mage hela dagen! Hade det igår också. Jag gick inte utanför dörren förrän sent på eftermiddagen igår, men då gick jag å andra sidan en promenad på en mil ungefär...


Vet inte riktigt vad jag ska göra för att få bukt med magen, men lite yoghurt kanske hjälper? Får be maken handla det på väg hem från fotbollsträningen sedan... Det blir ingen träning för min del ikväll i alla fall, det är ett som är säkert.


Jag hoppas på vägning och lite prat med Xtravaganza sen.


Av Jessica - 21 februari 2009 09:54


We made the front page! Ja, vi på jobbet alltså. Vi är på förstasidan av vår egen tidning idag för vi har fin-fina upplagesiffror trots att många andra tidningar i Sverige backar. Riktigt roligt!


Igår efter jobbet lagade jag middag medan maken låg i badet. På kvällens meny stod fläskfilé med klyftpotatis, morötter och palsternacka i ugn. Till grabbarna gjorde jag grönpepparsås och så gjorde jag en fräsch sallad med blandade salladsblad, tomater, gurka, sugar snaps och avocado. Gott!


Vi fick en fin present av makens syster och hennes man igår; ett sånt här high tech Trivial Pursuit-spel.


TP

Roligt! När man ger mig en sån här fin present vill jag ju spela direkt, så vi bjöd hem svägerksan och svågern på en match. Det var riktigt kul och jag är nu alltså stolt ägare av mitt första TP någonsin. Jag har bara spelat det hemma hos andra tidigare, och när jag var yngre ägde mamma ett Master Quiz - det är ju inte riktigt samma sak, för där får man inga tårtbitar. Nu äntligen är jag med i TP-gänget! Tack snälla ni, för den fina presenten!


Idag är himlen gråvit, och det är ingen större skillnad mellan himmel och jord. Allt flyter liksom ihop. När jag tittar ut känns det som att det är kallt och ruggigt ute, så jag är tacksam för att jag är ledig och kan sitta här inne och mysa i min morgonrock ock dricka kaffe.


Har inga planer för dagen mer än att jag nog ska ta hand om lite stryktvätt och att vi måste iväg och handla lite mat. Vid femtiden är det "Det okända" på TV och sen är det ju förstås Melodifestival som lockar till kvällen. Härligt med en kravlös, ledig, slapp lördag!


Av Jessica - 20 februari 2009 06:44


Igår kväll var mycket riktigt ordinarie ledare på styrka/medel-passet tillbaks på Friskis. Roligt att se henne igen, men fy, jag hade glömt hur tufft hennes pass var! Det var nästan en nära döden-upplevelse, som hon själv uttryckte det. Missförstå mig inte - det är verkligen bra att hon är tillbaks igen att så det blir ordning och reda. Om fyra veckor kanske jag inte känner mig spyfärdig halv nio på torsdagkvällar. Då är jag förhoppningsvis i form igen efter mitt eget och hennes uppehåll. =)


Snön ligger kvar ute, och det är så vackert. Igår när jag körde till Friskis snöade det fortfarande och marken framför bilen glittrade som av miljoner diamanter. Så vackert! Det är inte typiskt västkustskt med glittrande snötäcke, men visst, det händer att det snöar och att snön faktiskt ligger kvar, och  när det gör det blir jag väldigt glad.


Idag ska jag ut och åka i jobbet - det kommer nog att bli en jättebra dag! Jag ska in till kontoret först och hämta lite material, men sen ska jag vara ute på fältet hela dagen! Är säker på att det bli en spännande dag idag!


Vad som händer i helgen har jag ingen aning om, men ikväll är jag i alla fall sugen på en god middag med familjen och en kväll i TV-soffan. Jag är oftast seg på fredagkvällar, och börjar gäspa sådär vid åtta, halv nio. Då är det skönt att ha nära till sängen...


En riktigt härlig fredag till dig som läser det här!


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards