jesson

Alla inlägg under juli 2011

Av Jessica - 31 juli 2011 15:29








En timma vid havet fick vi i förmiddags. Det var 25° i luften när vi åkte ut till Smarholmen, solen sken och vi började med att doppa oss i det nästan tjugogradiga vattnet så fort vi kommit fram och packat upp våra grejer. Jag satte mig att sola i solstolen någon halvtimma och sedan la jag mig på mage på filten, löste korsord då plötsligt regnmoln rullade ut över havet. Det gick hur fort som helst!


Vi satt i våra stolar, lite förbryllade, och såg andra göra likadant. Skulle det dra förbi och klarna upp igen? Eller var det lika bra att packa ihop sig och rulla hemåt? Efter en stunds funderande och väntande beslutade vi oss för att göra det sistnämnda och tur var väl det, för när vi hade tjugo meter kvar till bilen kände jag den första regndroppen på min arm...


Väl hemma duschade vi av oss, tittade på filmen "Lucky number Slevin" som vi lånat av Polisen och sen gick jag faktiskt och la mig och tog en liten skön tupplur. Vaknade nyss och såg att vädret blivit något bättre, så nu är jag sugen på att gå ut och gå stadspromenaden. Så får det bli! Vad som händer till kvällen vet jag inte än, men något skojigt ska vi väl försöka komma på... =) 


------------------------------------------------------------------

   

Nu har jag som buzzador testat Doves Express Intensivbalsam drygt en vecka och jag tycker om det. Istället för mitt vanliga balsam använder jag det här och jag upplever att doften är fräsch, håret går lätt att reda ut och det känns som att det fungerar minst lika bra som det vanliga. Om det gjort någon nytta eller inte kan jag dock inte uttala mig om för jag märker ingen skillnad - än, i alla fall.

Av Jessica - 31 juli 2011 08:39




Åh, vi hade en härlig dag på en klippa ute på Smarholmen igår. Solen värmde och vinden svalkade. Vattnet var till att börja med riktigt kyligt men sedan kändes det bara uppfriskande att doppa sig. Äntligen har jag fått en sol- & baddos och jag känner mig betydligt lugnare inombords...


Kvällen var också den härlig. I det närmaste vindstilla och alla ljus vi tände på baksidan när det började mörkna kunde stilla brinna och lysa upp sommarkvällen utan att blåsas ut av några som helst vindpustar.


Maken grillade kyckling och fläskfilé, rödbetor i foliepaket, paprika och majs, jag fixade ugnsrostade potatisklyftor med palsternacka, morötter och lök. Till det serverade vi mangorajasås och en curryailoli samt sallad. Riktigt gott faktiskt om jag får säga det själv. Till dessert hade jag fixat vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar. Sååå gott! =) Tackar R & V för receptet som jag fick av dem efter deras bjudning i tisdags.


Idag är det varmt. Riktigt, riktigt varmt! Vimpeln på flaggstången utanför hänger rakt ner, blickstilla, och det kommer att bli en olidlig dag på balkongen. Därför blir det till att styra kosan ut mot havet även denna dag.


Vi fick erbjudande igår om att följa med AMC och hennes familj ut med båten, men med tanke på att jag lyckades bränna mig lite i solen igår är det kanske bättre att hålla sig på land så man kan åka hem närhelst man vill... 

Av Jessica - 30 juli 2011 07:18



Nyligen hemkommen från en morgonpromenad sitter jag här med en kopp kaffe framför mig. Tvättmaskinen brummar och jag ska alldeles strax ge mig i kast med lite stryktvätt och därefter fixa lite inför kvällen, då vi får gäster. Det är sol och idag bara MÅSTE det bli en dag vid havet. Det är därför jag är igång så här tidigt - vill hinna med allt!

Av Jessica - 29 juli 2011 08:49



Fredag har vi idag, ganska mulet väder och det känns som det är dags för en riktig hemmadag så här när två veckor av semestern har hunnit gå - geee, vart tog dagarna vägen?! Här finns tvätt att tvätta, räkningar att betala, mat som ska handlas, kläder att stryka och säkert en hel del annat att pilla med. Vad gör du idag?


Kanske blir det en sväng ner till torget för oss ikväll, där det hålls Kungsbackakalas i dagarna två. Björn Rosenström spelar klockan tio ikväll och jag hoppas att det finns biljetter kvar att köpa om vi nu får oss ett ryck och vill gå ner på stan, vill säga...

Av Jessica - 29 juli 2011 07:52

 

Igår begav vi oss till Norvalla marknad. Där hade vi inte varit på ett antal år, men det kändes nästan som att tiden stått stilla när vi tittade på några av de saker som bjöds ut till försäljning...


     



Undrar hur  många skjortor av den här modellen knallen fick sålt igår? 

Jag kände mig faktiskt riktigt elak när vi skrattade åt den - men håll med mig, visst är den gräslig?! 


Såg inte en enda besökare som gick runt med någon sån här stor Marabouchokladvinst på marknadsområdet... Och damen här ovan gick inte heller hon hem med en förstavinst under armen av minen att döma.


Det här karusellbiljettförsäljningsbåset skulle kunna göra vem som helst klaustrofobisk enligt min åsikt...


Mycket udda saker kan man hitta på sådana här marknader men även en hel del fina, goda och bra grejer. Var rejält sugen på en sådan här sjal, till exempel, men det fanns ingen svart, så det blev inget köp.





 

                

Färska morötter, rödbetor, gul och röd lök samt delikatesspotatis handlade vi med oss hem - närproducerade och säkert alldeles fantastiskt goda. Ska bli spännande att smaka.


Efter marknaden åkte vi en sväng till Varberg där vi tog en lunchfika vid kallbadhuset, vandrade en en kort runda vid fästningen och fick känna på den hårda kustvinden. Brrr, det blåste riktigt kallt där nere, men i lä värmde solen ganska gott.





      

Av Jessica - 28 juli 2011 07:36

 

Här kliver vi i land på Koön igen efter en dag på Marstrand igår. Men låt oss börja från början... 




Först var vi tvungna att ta oss igenom bilköerna i Göteborg. Det gick långsamt fram ända tills vi kommit igenom Tingstadstunneln, som vanligt. 




Efter en lång tids letande efter en parkering var vi så framme vid Koön där vi tog färjan över till Marstrandsön. 




Land i sikte. Här står vi på färjan med Marstrand i blickfånget.  




Carlstens fästning tornade upp sig framför oss när vi stretade uppför backen mot entrén. Mäktigt!




Maken köpte en broschyr och innan vi började trampa runt, trappa upp och trappa ner, i fästningen tog vi en välbehövlig glass- & lekpaus.  




Sen började allvaret...

  

Kanske satt han i en sådan här cell, Nr 90 Kleist, som Stefan Andersson sjunger om?



Eller också kanske i en sån här flerfångscell...    


Läskigt var det hur som helst med en galge mitt inne på borggården...


Men kanonutsikt (!) kan man väl i alla fall snacka om, eller hur?









          

Av Jessica - 28 juli 2011 06:54


   




Kvällen hos R & V i tisdags blev mycket lyckad. Vi bjöds bland annat på utomhuslagade tacos, vin, öl, en sagolikt god dessert och snacks. Medan kvällssolen letade sig fram genom molntäcket spelade vi spelet Skip-Bo, vilket vi genast rusade iväg och införskaffade igår. Det är så trevligt att ha semester...

Av Jessica - 26 juli 2011 17:47

       


Någon som missat att jag älskar skor?


Här lite bilder av det jag jobbat med idag - snart klart! Ska bara åka och fixa en extra Billyhylla på IKEA i morgon, där alla väskor ska placeras inne i klädkammaren, sen är jag nöjd, tror jag. Med den här avdelningen åtminstone...


Jag funkar ju lite så att har jag väl börjat med något vill jag gärna slutföra det, så i morgon - om det fortfarande inte är sol - får sig nog TV-bänken, soffbordet och skrivbordet en omgång. Sideboarden var jag på tidigare idag. =)


 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards