jesson

Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 26 februari 2010 19:53

Kära lilla mamma, du blir den första som får mitt sprillans nya egendesignade tackhjärta, som tack för kommentaren. Puss, jag älskar dig, men det vet du ju redan! =)

Av Jessica - 26 februari 2010 18:42

Hann inte skriva i morse, och det här är vad som hände:


För en gångs skull, när jag gick och la mig igår, tänkte jag tanken: "Hmm, undrar om älsklingen - som slocknat redan halv tio igår - ställt klockan som vanligt". Men äsch, det är klart att han har - det har han ju jämt; måndag till fredag går hans mobillarm igång kvart i sex...


Jag somnade och sov gott fram till fyra, då jag vaknade till, vände på mig och somnade om. Vaknade till lite senare och kollade klockan som då plötsligt redan var sex! Ingen klocka som ringt alltså, så vilken tur att jag har den där inbyggda väckarklockan i mig! Upp och duscha, gjorde mig i ordning, och det var absolut ingen ko på isen.


Så förklarade maken, precis när jag skulle sätta mig och skriva ett inlägg, att hans kollega inte skulle komma till jobbet idag, eftersom han kände sig kass, och ingen annan av gubbarna skulle hit till Kungsbacka och jobba heller, så han hade ingen möjlighet att ta sig till dagens arbetsplats. "No problem, jag kör dig" sa jag, och när jag väl bestämt detta kände jag att jag lika gärna kunde köra direkt till jobbet därefter och sätta igång med dagens arbete.


Sagt och gjort, runt sju trampade jag in på jobbet, startade upp datorn, laddade kaffekannorna, tände mina kollegers lampor och gjorde arbetsplatsen extra välkomnande för alla goingar. Så var fredagen igång, maskineriet startades upp och hjulen rullade på - kickstart på dagen!


Efter jobbet hämtade jag upp maken som körde mig hem för att därefter åka på ett sista jobb för dagen. Han kom precis hem nu, och då stod jag här med maten puttrandes på spisen, sterainljusen tända & Stefan Anderssons "Skeppsråttan" flödande ur högtalarna. Nu ska vi fira fredag. Yippie! Tuff vecka, så välkommen fantastiska fredag! Sonen och två av hans kompisar är på väg hit från gymmet, vi blir fem till bords ikväll och jag mår så gott, så gott.

  

Av Jessica - 25 februari 2010 06:27

  

Mica och Susanne, tack för era glada kommentarer. =)


Igår kväll åkte maken som sagt var iväg för att jobba. Han kom hem tjugo över fem nu i morse, duschade och hoppade i säng för ett par timmars sömn. Vilket slit!


Själv har jag sovit gott hela natten, fram till fem. Jag satt och tittade på OS och vårt fantastiska herrstafettlag i går kväll innan jag kröp till kojs för en stunds läsning. Heja Sverige - bra avslutning på en hektiskt dag.


Idag är det ännu en tidningslös morgon här i det Rambäcksa hushållet. Kaffet smakar annorlunda utan tidningsläsandet, och jag är lite förvånad, för det har inte kommit någon mer snö i natt, så jag undrar vad som håller vårt bud borta från vår brevlåda denna morgon?

Av Jessica - 24 februari 2010 06:45

Onsdag morgon och det har inte snöat mer i natt. Yay! Jag har sovit som en klubbad säl och känner mig lite piggare än igår, som tur är. Fattar inte vad det tog åt mig igår kväll, tröttheten bara hoppade på mig, slet tag i varje atom av min kropp, ruskade om den och vägrade låta mig fungera fullt normalt. Det var bara till att kapitulera, lägga mig ner och låta sömnen invadera min kropp. Överkörd!


Jag ska försöka ta mig i kragen ikväll och släpa iväg mig själv till Friskis för en stunds träning. Maken ska ändå gå och lägga sig efter jobbet i eftermiddag för att försöka sova, då han ska ge sig iväg för nattarbete vid niotiden ikväll. Stackarn, säger jag bara!


Skolan är fortfarande stängd och sonen är nöjd med det. Värre blir det nog när han återvänder till skolan och de kanske meddelar att terminen förlängs med motsvarande antal dagar i juni... Jag var inte så poppis igår när jag drog upp det som ett tänkbart scenario, men de måste ju på något sätt ta igen det de missat dessa dagar, tänker jag. =)



Av Jessica - 23 februari 2010 18:04

  

Mica, snälla gör några änglar åt mig också... Jag beställer direkt! Verkar som vi behöver ett gäng extra änglar här på västkusten; både skyddsänglar och änglavakter. Hela västkusten rasar samman - Valldahallen i lördags och ishallen i Kållered idag. Istappar som slog sönder glastaket på centralen i Göteborg igår. Man vet aldrig vad som kan komma farandes uppifrån i dessa tider: snö, istappar, glas eller hela tak... Glad att de håller alla anläggningar stängda här i kommunen nu i alla fall - biblioteket, ishallen, simhallen, biblioteken, gymnasieskolorna o s v.


Ikväll hade jag bokat in mig på cirkelgym, men jag bokade av för jag känner mig överkörd, helt dränerad på energi och är supertrött. Ingen idé att ens försöka ge sig på ett sånt pass ikväll. Det blir vilodag idag, så hoppas jag att jag är fit for fight i morgon igen. C'mon tiger, wake up! Jag känner inte igen mig!

Av Jessica - 23 februari 2010 07:23

  

Vända på dygnet passar ju bra att man kan när det ändå är så mycket bra på TV. Du sover när vi andra jobbar... =)


Skolorna och alla kommunens sporthallar håller stängt av säkerhetsskäl. Det är skottat på vägarna så att man kan ta sig fram, men det är väl den senaste tidens alla takras som oroar. Skolan är alltså stängd även idag, och jag tror ungdomarna är glada för det extra långa sportlovet.


Friskis hade skottat av sitt tak och alla pass kördes som vanligt igår kväll. Gobbanna och jag var på step; hennes första steppass någonsin. Jag var noga med att förklara att man ska koncentrera sig på benen och strunta i armarna i början, men att de flesta ändå känner sig som idioter första gången. Det var ett ganska klurigt pass och jag hoppas att hon inte blev avskräckt utan att hon hänger på någon mer gång.


Vet ni vad? Det snöar här idag... Känner inte alls för att ge mig ut, men ska snart göra det ändå naturligtvis. Undrar hur det här ska sluta - och hur mycket snö som ska falla idag? AMC blir väl glad, för hon hävdar fortfarande att hon gillar att skotta, den tokan.

Av Jessica - 22 februari 2010 06:30

  

till mor och AMC för lämnade kommentarer. Nu är texten i föregående inlägg fixad, mamma, så nu kan du lägga ifrån dig förstoringsglaset. =)


Just nu är det hockey som gäller här hemma; Sverige-Finland. Maken och hans kollega sitter bänkade sen start - de valde att gå upp extra tidigt idag för att hinna se en del av matchen.


Sonens skola håller stängt idag på grund av snön, så han sussar nog länge och väl denna måndag. För min del är allt som vanligt. Jag hade lite svårt att sova på morgonkvisten, men det är inte så konstigt för jag gick och la mig jättetidigt igår kväll. Som vanligt med intentionen att jag skulle läsa länge och mycket, men när jag väl gått och lagt mig i sängen blev jag så himla trött att jag inte orkade hålla ögonen öppna.


Om allt blir som jag tänkt mig blir det step ikväll klockan sju. Planen från Friskis håll var att öppna halv tio idag, så jag får kolla deras hemsida då för att se om de fortsätter hålla stängt eller om de bedömer att de kan hålla öppet.

Av Jessica - 21 februari 2010 18:47

  

Uppskattar kommentarerna, mor och AMC - tack så mycket! =)

 

Vi har varit iväg på en liten fotorunda med bilen idag. Kollade till det inrasade taket på Valldahallen och åkte därefter vidare ut till Lerkil och Kungsbacka innerstad. Här är några av dagens bilder:

 

Vintervila
Foto: Jessica Rambäck

Kall hall
Foto: Jessica Rambäck  

    

Mobbarmås
Foto: Jessica Rambäck

 

Jag hade tänkt träna något ikväll, men jag såg på Friskis hemsida att de höll stängt idag på grund av eventuell takrasrisk. Så det blev en skön eftermiddag/kväll i hemmets lugna vrå för min del istället.

 

Vi hade inte fått någon tidning i morse och de har stora problem på VTD efter de senaste dagarnas snöfall. Men vi åkte till ett utlämningsställe och fick tag i gårdagens Kungsbacka-Posten och dagens G-P. Så dem har jag läst nu i eftermiddag. Kröp upp i fåtöljen och gottade till det ordentligt. Vid åttatiden blir det OS-tittande, efter att Tabatha har styrt upp ännu en salong. I like her!

 

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards