jesson

Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica - 29 juni 2009 06:39


Slut på ledighet, tillbaks till vardagen - men åh, vad lätt det känns ändå efter en sån här kanonvecka! Jag är så nöjd och tacksam för att det varit så fint väder och för alla timmarna jag kunnat tillbringa på stranden.


Det var inga problem att somna igår alls faktiskt och inga problem att vakna och stiga upp i morse heller för den delen. Pigg som en lärka känner jag mig, och än så länge är det svalt och behagligt - perfekt morgon med andra ord.


Det ska faktiskt  bli kul att komma tillbaks till jobbet, och det enda jag har lite ont av är att veta att jag inte kan åka ut till havet och ha en heldag där förrän tidigast till helgen igen - om nu vädret håller i sig.


Ikväll har jag planerat att jag ska gå på Friskis utejympa. Det är kanske lite väl varmt, men jag vill ju träna, och att gå in och träna i anläggningen är uteslutet just nu känner jag, så utejympan lockar enormt.


Måste handla lite efter jobbet också för i natt kommer familjen hem! Det är gott att vara ensam ibland, men nu räcker det tycker jag, så vilken tur att de kommer hem!



Av Jessica - 28 juni 2009 21:03


I cykelkorgen hade jag packat en flaska Ramlösa, kameraväska och pocketbok. Cyklade stadspromenaden och gjorde ett par stopp för att visa er hur vackert det är i omgivningarna där jag bor, och försöka förmedla sommarkänslan som hela naturen andas... Men vad stötte jag på utanför Fyren? Kolla på Facebook så får du se!


Avslutar denna dag med en iskall öl - jag som inte gillar öl särskilt mycket - men ikväll tycker jag att det passar bra - i kvällssolen, på framsidan, med "Den inre kretsen" så får jag se när jag är redo att gå till sängs. Har ju inte jobbat på över en vecka, kommer det att bli svårt att somna som det ibland kan bli när man varit ledig och ska komma in i de vanliga gängorna igen? Det blir som det blir, och hur som helst - upp kommer jag nog i alla fall!

Av Jessica - 28 juni 2009 18:49


Inget nytt från läkaren så vitt jag vet, då är det förmodligen inget brutet i sonens fot. Gott, för det hade varit synd om han skulle behöva gå med gips nu i denna värmen!


När jag hade kört ett par maskiner tvätt och hängt dem i förmiddags tog jag pendeln in till Göteborg. Klev av vid Liseberg och promenerade därifrån mot centralen via Avenyn och Trädgårdsföreningen. Knäppte ett hundratal bilder och njöt verkligen av hur underbart fint det är på Trädgårdsföreningen. Där finns det lugn och ro för själen att hämta. Se gärna några av mina bilder på Facebook.


Nu ska jag ut och cykla en sväng och njuta av denna underbart vackra sommarkväll!

Av Jessica - 28 juni 2009 08:19


Åkte till Smarholmen vid niotiden i går morse. Doppade mig med en gång och la mig därefter tillrätta på berget och njöt! Försökte läsa tidningen men oj vad det blåste. Det fick bli bok istället. En stund senare hörde jag att det kommit in massa brännmaneter, så jag är glad att jag tog ett dopp direkt!


Sen uträttade jag några ärenden och åkte hem. Planerade att åka in till Göteborg och knäppa lite bilder, men jag ångrade mig. Pratade med Blondie istället och vi bestämde oss för att sitta här på vår framsida och mysa. Vi cyklade bort till ICA och handlade snacks och sen satt vi ute och pratade och drack lite gott.   


Jag tog några bilder på henne, varav den ena går att beskåda på hennes Facebookprofil och på hennes alldeles nystartade blogg. Vi skapade grunden för den igår, men hon har inte börjat skriva än. Nu får jag en blogg till att följa. Snart får man väl säga upp sig från jobbet för att hinna med att läsa alla bloggar! *S*


Igår spenderade maken och sonen hela kvällen på ett sjukhus i Västerås. Detta på grund av att sonen skadat foten på sista matchen igår. Han kunde inte stödja på den och hade jätteont. Det var mycket väntan för dem, och när de trodde de skulle få besked om vad röntgenplåtarna visade var de tvungna att ta några bilder till; på den friska foten?! Hmmm...


Halv tolv tror jag att de kom ut från sjukhuset, och då med ett läkarutlåtande i stil med att "jag tror inte att något är brutet, utan en rejäl stukning är det nog, men jag har telefonnumret så jag ringer om det visar sig vara något annat". Ett par kryckor fick sonen med sig, och så tog de en taxi tillbaks till de andra. Har inte pratat med dem än idag, men jag hoppas snart få veta hur det har gått.


Idag hade jag nästan bestämt mig, redan när jag vaknade, att jag skulle ta en dag off beach. Men eftersom jag börjar jobba i morgon igen började jag vackla i mitt beslut. Men så gick jag upp och möttes av disig, halvmulen  himmel och beslutade att stranden får vara för mig idag.


Nu tvättar jag en maskin och ska hänga ut den när den är klar. Ska fixa mig en kopp kaffe och ett par mackor nu, sätta mig och läsa tidningen och bok en stund innan det är dags att ta hand om tvätten och därefter bestämma vad, om något,  jag ska göra med min sista lediga dag...

Av Jessica - 27 juni 2009 08:42


Så, nu har jag sovit några timmar, ätit frukost och packat mina väskor. Off to the beach! B-) Tar med mig Nikon:en idag! Första dagen ute tillsammans. Hoppas vi ska trivas i varandras sällskap.

Av Jessica - 27 juni 2009 00:35


Ja nu har det blivit lördag. Det är mitt i natten och jag har just kommit hem från Esters. Jag var där med Blondie, och det var fullpackat som vanligt. Inte så många som jag kände, men ändå. Jag fick dansa "gammeltjo" som jag kallar det och det var annorlunda...


Jag hatar att bli förd, jag vill dansa som jag vill - hålla min takt, snurra åt det hållet jag vill, skaka loss när jag dansar, inte vagga fram och tillbaks i någon annans tempo och åt det hållet som någon annan styr. Har lite ont i nacken nu, för det var inte avkopplande precis, att sitta fast som i ett skruvstäd i en främlings armar. Förmodligen borde jag gå en kurs, så jag lär mig annat än mitt eget sätt att dansa, men det är inte prio ett på det känner jag just nu. Jag sög verkligen när jag gick en buggkurs -94!


I morse vaknade jag vid åtta,  fisslade och donade lite och tjugo över nio körde jag ut till Smarholmen igen. Det är alltid lite stressigt innan man kommer iväg till havet, men när jag väl är där kopplar jag av fullständigt.

Jag hoppade i och doppade mig så fort jag installerat mig på min plats, och det var härligt uppfriskande i vattet. Det var mycket folk på stranden och nu idag, lördag, kommer det nog inte att bli mindre folk som vill sola och bada. De som jobbat i veckan är säkert sol- & badtörstiga!


Det blåste ganska mycket vid havet men vindarna var varma så det var helt idealiskt strandväder. Jag doppade mig flera gånger under dagen, gick runt och fotograferade lite och hade det allmänt gott. Jag hade inte med mig min nya kamera utan jag knäppte lite bilder med kompaktkameran.

När jag var nöjd med strandlivet för dagen åkte jag till Kungsmässan och bytte kameraväskan jag köpte igår - den var alldeles för liten och trång. Sen åkte jag hem och fixade pastasallad som jag åt till middag. Gjorde tillräckligt mycket så att det räcker till en portion att ta med till havet på morgonkvisten.


Så pratade jag med Blondie och vi bestämde att vi skulle till Esters. Där träffade vi hennes syster, som jag hört en del om men aldrig vetat vem det var. Vi bestämde att jag ska fotografera dem båda i morgon. Kul och lite nervöst.


Nu ska jag tvätta bort mejken, lägga mig och läsa och snart sova. Det har varit en bra dag! =) Ser fram emot en härlig lördag!

Av Jessica - 25 juni 2009 16:41


Ja! Idag har jag köpt den! Kameran jag längtat efter att få äga! Vilken glädje, vilken känsla! Hoppas jag blir en ännu bättre fotograf nu! ;O) Batteriet ligger på laddning, och ska så göra en 12-15 timmar, så det blir inget fotograferat med den nya kameran idag, men i morgon hoppas jag!


Så vad har hänt mer då? Jo, igår låg jag och Dockan ute och solade oss, badade och hade det gott vid Hanhalsholme. Det var mycket folk där, och det var väldigt varmt! Så mysigt!


Därefter åkte vi och handlade lite Aloe Vera till Dockan och lite annat smått och gott, innan vi åkte hem till oss och mötte upp med maken och sonen. Åkte till Skårsjön direkt, så maken fick hoppa i och svalka sig han också. Sonen avstod, Dockan och jag med, för det vimlade av tvåbenta grodyngel på botten. Yuck!


Sen lagade vi mat och därefter var det dags för fotbollsträning för grabbarnas del Dockan åkte hem och jag cyklade bort till Varlaskolan och körde Friskis utejympa. Härligt!


Sen bakade jag några muffins, duschade och inväntade Xtravaganza. Vi tog en snabbfika, men när maken och sonen kommit hem hälsade hon på en gång till och då i sällskap med sin make och hundarna. Det var en helt underbar kväll att sitta ute!


Idag har jag inte varit vid stranden. Nej, för bussen till Västerås skulle avgå från Freeport vid halv ett-tiden, och jag skulle köra dit familjen. Fotbollscup till och med måndag gäller för deras del, så jag är gräsänka, jag.


Fick idag ofrivilligt, men förmodligen välbehövligt, således vila huden från sol en dag och det har funkat det också. Efter tre dagar på stranden är jag ganska nöjd, men jag hoppas att det fina vädret håller i sig så jag kan åka ut igen i morgon och någon dag i helgen eventuellt.


Om några timmar är det dags för fotokurs igen. Jag tror jag ska ta med mig min lilla kamera (den "gamla"), cykla ut en sväng & njuta lite av det vackra vädret innan det är dags att bege sig till kursen.  Ja, så får det bli! Tjingeling!


Av Jessica - 24 juni 2009 08:08


Onsdag och dag tre med strandenbesök som största och viktigaste punkt på agendan. Ah, så gott!


Igår när jag varit ute vid Smarholmen var jag inte riktigt mätt på uteliv, vatten, sol och natur så jag cyklade ner till Hamntorget, satte mig på ett trappsteg på bryggan och läste. Underbart.


Ett gäng änder kom förbisimmandes, kväkandes mitt i alltihop, vinden susade och träden speglade sig så vackert i vattnet. Då tog jag en paus från boken och bara betraktade min omgivning. Såna stunder drar jag lite djupare andetag än vanligt, slappnar av fullständigt och fylls av ny kraft.


Handlade en flaska Kirsberry - danskt körsbärsvin - på systemet innan jag for vidare till Kungsmässan och därefter trampade jag hemåt igen. Familjen hade då hunnit hem och det var dags att börja med maten. Det blev vegetariskt, pasta med pesto och grillade paprikor. Gott.


På kvällen blev det ett pass spinning på Friskis i lilla spinsalen och oj, vad den är liten, trång och svettig. Men det gick bra. Makens systerdöttrar var på passet också - spinningpremiär för dem båda. De tyckte det var jobbigt men bra. Härligt, då finns det hopp om träningssällskap framöver! =)


Sverige - Serbien i fotboll visades på TV igår kväll, så där hängde vi, jag och maken i vardagsrummet tills det blev dags att gå och knyta sig. Jag avslutade dagen med några sidor i boken och somnade sen gott!


I morse vaknade jag innan makens mobillarm gick igång och låg sen i sängen och läste tidningen och småslumrade innan jag steg upp vid åttatiden. Snart ska jag packa strandväskan och väcka Dockan som har sovit här i natt. Det blir som sagt var en dag på stranden igen, men idag låter jag bli Smarholmen och väljer Hanhalsholme istället. Tjingeling - ha en fin onsdag nu!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards