jesson

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Brännmaneter, tjejmys och skadad fot

Av Jessica - 28 juni 2009 08:19


Åkte till Smarholmen vid niotiden i går morse. Doppade mig med en gång och la mig därefter tillrätta på berget och njöt! Försökte läsa tidningen men oj vad det blåste. Det fick bli bok istället. En stund senare hörde jag att det kommit in massa brännmaneter, så jag är glad att jag tog ett dopp direkt!


Sen uträttade jag några ärenden och åkte hem. Planerade att åka in till Göteborg och knäppa lite bilder, men jag ångrade mig. Pratade med Blondie istället och vi bestämde oss för att sitta här på vår framsida och mysa. Vi cyklade bort till ICA och handlade snacks och sen satt vi ute och pratade och drack lite gott.   


Jag tog några bilder på henne, varav den ena går att beskåda på hennes Facebookprofil och på hennes alldeles nystartade blogg. Vi skapade grunden för den igår, men hon har inte börjat skriva än. Nu får jag en blogg till att följa. Snart får man väl säga upp sig från jobbet för att hinna med att läsa alla bloggar! *S*


Igår spenderade maken och sonen hela kvällen på ett sjukhus i Västerås. Detta på grund av att sonen skadat foten på sista matchen igår. Han kunde inte stödja på den och hade jätteont. Det var mycket väntan för dem, och när de trodde de skulle få besked om vad röntgenplåtarna visade var de tvungna att ta några bilder till; på den friska foten?! Hmmm...


Halv tolv tror jag att de kom ut från sjukhuset, och då med ett läkarutlåtande i stil med att "jag tror inte att något är brutet, utan en rejäl stukning är det nog, men jag har telefonnumret så jag ringer om det visar sig vara något annat". Ett par kryckor fick sonen med sig, och så tog de en taxi tillbaks till de andra. Har inte pratat med dem än idag, men jag hoppas snart få veta hur det har gått.


Idag hade jag nästan bestämt mig, redan när jag vaknade, att jag skulle ta en dag off beach. Men eftersom jag börjar jobba i morgon igen började jag vackla i mitt beslut. Men så gick jag upp och möttes av disig, halvmulen  himmel och beslutade att stranden får vara för mig idag.


Nu tvättar jag en maskin och ska hänga ut den när den är klar. Ska fixa mig en kopp kaffe och ett par mackor nu, sätta mig och läsa tidningen och bok en stund innan det är dags att ta hand om tvätten och därefter bestämma vad, om något,  jag ska göra med min sista lediga dag...

 
 
Ingen bild

AMC

28 juni 2009 19:15

Visst är det härligt när man får klara besked:)
hoppas det inte är något allvarligt.
Du har verkligen haft en toppen vecka, och jag hoppas att du njöt av denna dag.
ses imorgon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards