jesson

Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica - 31 mars 2009 20:25


Tack för kommentarerna!

  • Jag skrattade högt åt din kommentar AMC - tur att ingen annan var hemma! XD
  • Sandra, jag tackar och bugar! ;o) (22/3)

Av Jessica - 31 mars 2009 17:52


Ja, så har jag lekt lite med en bild på mig själv.

Nå vad är jag snyggast som? Indian, kines, marsian eller smurf?

Omröstningen avslutas på lördag kl 12. ;o)


Nu är det cirkelgym - tja!

Av Jessica - 31 mars 2009 06:56


Var på spinning igår - bra pass! Det är lustigt, att jag, som för fem  år sen inte tränade någonting alls, har blivit så biten av det här! Jag är glad att jag har hittat träningen för det gör att jag mår bra och så är det roligt!  Skulle bara vilja bli hundra i vaden igen också, så jag kunde gå på lite step-pass, men var sak har sin tid... Och ikväll har jag bokat in mig på cirkelgym! =)


Sonen blir hemma från skolan idag igen - han har mer ont i halsen idag än igår. För övrigt är det mesta sig likt från igår, men det är ju en helt ny dag och vad som helst kan hända! Så jag går ut och fångar den här dagen nu! =)







Av Jessica - 30 mars 2009 06:44


Har sovit väldigt dåligt i natt. Vaknade vid tretiden och sen dess har jag inte sovit någonting. Vet inte varför, men det var helt omöjligt att somna om. Halv sex fick jag nog och gick upp, duschade och gjorde mig i ordning. Nu håller jag på att ladda upp bilder på Facebook, har precis druckit en kopp kaffe och sitter här och undrar vad den här dagen har att erbjuda.


Jag har bokat in att jag ska sola i eftermiddag och sen köra ett spinningpass till kvällen. Så ser planen ut just nu i alla fall. Sonen ska vara hemma från skolan, för han har åkt på en förkylning igen. Han hostade och hostade igår kväll och mådde inte alls bra, stackarn. Det blir ingen fotbollsträning för hans del ikväll, det är ett som är säkert.


Idag ser det ut att bli en grå dag i Kungsbacka. Tur att vädret beter sig så artigt att det ser till att vara strålande vackert på helgerna när jag är ledig, så jag kan vara ute och fotografera! Det är jag tacksam för. =)


Nej, nu ska jag bläddra klart i min G-P, ordna frukost, ringa skolan och sen är det snart dags att åka till jobbet. Där förväntar jag mig att få höra massa roliga saker från mina kollegor. Vet åtminstone att en varit ute och åkt motorcykel i helgen, en har varit i Tylösand och ytterligare en har varit på skidresa i Sälen... Spännande!


Av Jessica - 29 mars 2009 21:01


Det sprack upp igår, så det blev inget bad med bok och tända ljus för min del. Jag hoppade in i bilen och körde ut med min kamera istället. Landade i Kullaviks hamn, vidare till Särö, Vallda Sandö, Smarholmen och Gottskär. Det var härligt att vara ute och jag är så glad åt att jag har fått min kamera! =)


Igår kväll åt vi tacos ihop med sonen och hans flickvän. Riktigt trevligt. Hon är en riktig docka! Hur gullig som helst och så trevlig! Inte blyg för fem öre - en riktigt kalaspingla! Efter det var det fotboll på TV - Sverige-Portugal. Då dök Xtravaganzas make upp, vilket ju innebär att darlingen fick sällskap vid TV:n och jag kunde gå och lägga mig med gott samvete. Somnade som en stock efter att jag ställt om alla klockor till sommartid.


I morse läste jag tidningen, låg kvar en stund i sängen men sen såg jag att det var fotoväder igen! Fantastiskt! Maken skulle med ett av fotbollslagen på match, så jag drog iväg med bilen själv till att börja med.


Jag inledde denna dags fotosession vid Hamntorget. Därefter begav jag mig till Smithska udden, Näset, Askim, Hovås, Billdal, Kullavik, och stannade till lite längre vid Särö Västerskog. Där har jag aldrig tidigare varit. Jag har kört förbi naturreservatet, mot Särö Hus men aldrig stannat till. Det är jag glad för att jag gjorde idag, för oj, vad vackert det var där ute!


Så dags på dagen var maken på väg hem och jag frågade honom om han ville ut och åka med mig en sväng, och det ville han. Vi styrde kosan mot Lygnern, åkte runt hela sjön, hamnade i Sätila och Ramhultafallet. Wow! Där hade vi aldrig tidigare varit heller. Underbart vackert!


Vi körde lite längre söderut efter det och gick en tur i naturreservatet i Åsa samt stannade till vid Gårda brygga. Naturreservatet kändes konstgjort, var lite kargt och jag tycker inte att där fanns så mycket att fotografera, men jag är ändå glad att jag varit där.


På vägen hem köpte vi med oss thaimat - gott! Sonen och flickvännen gjorde oss sällskap vid middagsbordet. Så körde maken hem "dockan" och nu har kvällen plötsligt bara lagt sin svarta mantel över hela den del av världen där jag befinner mig. Får ladda upp lite bilder på Facebook i morgon, men här ovan ger jag - så länge - ett smakprov på allt det vackra jag sett i helgen, Ramhultafallet.

Av Jessica - 28 mars 2009 12:14


Mizz i nazzen var det när jag stängde ytterdörren om oss efter det att jag burit in morgontidningarna efter gårdagskvällens partajande! Gubbarna åkte som planerat in till konserten på Scandinavium och jag fick sällskap av en av fruarna; Blondie. Sonen med kompis stängde in sig på rummet med varsin dator och en hundralapp var som de skulle köpa pizza för, men jag såg aldrig röken av någon pizza - däremot såg jag rester efter godisfrossan som de ägnat sig åt.


Blondie och jag åt hemmagjord kycklingsallad - mmm - drack lite vin och pratade. Senare på kvällen tog vi en taxi till Esters. Där slöt grabbsen upp och det var mycket folk som var där för övrigt. Kul! Jag dansade mycket, och det gillar jag. Träffade en hel del folk och det var bra drag från början till slut. Det är ju numera öppet till kl 3 på Esters, men det räckte att komma hem strax innan två tycker jag. Jag är ju inte 20 längre... =)


Idag har det varit gråmulet hela dagen hittills, det har regnat och jag sitter här inne och kurar vid datorn. Pillar lite i bildredigeringsprogrammet - kolla nya bakgrundsbilden - ska snart köra en omgång Alfapet, men sen ska jag ta med mig en bok, tända ljuskronan i badrummet och sjunka ner i ett härligt bad. Åh, den här dagen är som gjord för det!


Maken och sonen åkte nyss till Göteborg. Det är match på gång. Tyvärr är det inget Jessica vill gärna följa med och stå ute flera timmar-väder, så jag får cheerleada hemifrån istället - Go, go Tölö, go go go Tölö - Töö-lööö!




Av Jessica - 27 mars 2009 07:06


Snö! Blev lite förvånad i morse när jag tittade ut. Hela världen är vit - igen! Fram med stövlarna, halsduken, handskarna och vinterkappan! Inte så roligt, men det finns inget jag kan göra åt det, jag får liksom gilla läget bara.


Det funkade bra att träna igår kväll. Jag var ju så trött hela dagen, men precis som jag misstänkte var tröttheten som bortblåst när jag väl kom igång! Sen åkte jag till Älvsåker och hämtade sonen hos flickvännen. Hem och duschade för att sedan fylld av förväntan bänka mig vid TV:n för att se Medium. Det var bara det att det inte var något Medium...


Istället kollade vi på ett program om Joseph Fritzl. Det var mindre mysigt kan jag säga! Jävla gubbe!  Hur störd i huvudet kan en människa bli? Man kan ju inte påstå att hans agerande varit en impulshandling, utan han verkar ha gått och småmyst när han planerat det hela. Skissat på källarutrymmets utformning lite smågnolandes. Usch!


Nu är det veckans sista arbetsdag och det ska bli skönt med helg. Ska ju träffa en väninna ikväll, och i morgon bitti har jag bokat in spinning kl 10. För övrigt har jag inga planer för helgen mer än att jag ska ta hand om lite tvätt och strykning - vara ledig och bara finnas till.


Sonen berättade igår att han och en kompis ska sova här både i natt och i morgon natt. Då blir en moder glad och varm i hjärtat , det är så gott att de vill vara här! =)

Av Jessica - 26 mars 2009 18:32


Melodi: "Röd, röd, röd är mössan på mitt huvud"

(Trad. lekissång från 70-talet?!)


Trött, trött, trött, jag är så trött och sömnig,

trött, trött, trött jag är så himla trött...


Idag har jag gäspat så stort att jag varit nära att svälja mitt eget huvud hur många gånger som helst! Jösses, jag kan inte komma ihåg när jag var så här trött senast. Känner mig alldeles kladdig på ögonlocken (?!) och skulle ge vad som helst för att få gå och lägga mig just nu. Men nej nej, snart ska jag bege mig till Friskis och ge järnet på träningen.


Maken är på väg hem från jobb i Lidköping och sonen är hos flickvännen. Jag har handlat lite efter jobbet idag, men bara det allra nödvändigaste, för jag var inte alls inspirerad i mataffären. Men i blomsteraffären var jag i mitt esse! Där inhandlade jag vita liljor, björngräs, en röd solitärros, vita rosor och vita tulpaner, så nu har jag fina blomster omkring mig minsann.


Jag har hunnit handla på Systemet idag också. Gubbarna ska på Hammerfall/Sabaton i morgon, så en av "hårdrocksgräsänkorna" och jag har bokat in en dejt. Hon jobbar till sju, sen ska jag bjuda på lite att äta och gott vin. Får se om vi stannar här hemma eller om vi ger oss ut på något äventyr på kvällen... =)


Nu ska jag göra en kraftansträngning - byta om och göra mig redo för kvällens träning. Därefter planerar jag att duscha och sen bara krascha i soffan. Visst är det Medium på TV ikväll? Det är lite småspännande/-mysigt att kolla på. Man kan upplägget och grundstoryn - då behöver man inte tänka så mycket själv - och det är bekvämt & behändigt en trött torsdagskväll som denna. C U  L8R!





Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards