jesson

Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica - 26 mars 2009 07:06


Jodå, gårdagens blyertsskiss resulterade i ett färglagt original kan man säga. Det blev som det var tänkt helt enkelt. Jobbade, tränade på lunchen - härligt - åt sushi, jobbade vidare, åkte till bowlinghallen, åt hamburgare och spelade. Mina bowlingomgångar har jag redan förträngt resultatet på, men jag kan väl sammanfatta det hela med att jag presterade allt från strike till "rännboll" och mitt lag förlorade. Ja, vi var fyra stycken i laget, så det var inte bara mina resultat som gjorde att vi losade, men ändå.


Idag är det torsdag och jag ska ut och åka en del i jobbet har jag planerat. Spännande. Till kvällen är det träning som gäller igen. Jag värdar på styrka/medel som vanligt på torsdagar. För övrigt skiner solen, himlen är molnfri, jag har fått frukost i min mage, kaffet smakar förträffligt och livet känns allmänt gott att leva. Seize the day!

Av Jessica - 25 mars 2009 06:44


Hade svårt att somna igår. Låg och tänkte på allt och ingenting. Men när jag väl somnat var natten bra och jag vaknade utvilad vid femtiden. Ska bli skönt när vi ställer om till sommartid, för då, när jag vaknar klockan fem, som vanligt, är ju klockan sex och det är dags att gå upp på riktigt... =)


Fick roliga nyheter från svägerskan och svågern igår. Vet inte om det är hemligt, så jag säger bara grattis utan att gå in närmare på vad det gäller!


Idag är det kanonväder igen! Himlen ler, solen skiner och jag med den. Det känns så himla bra! Vilken go känsla att ha så här på morgonen. Jag har säkert sagt det förr, men jag lider verkligen med dem som är morgontrötta och inte kan njuta av allt vad det innebär med att vakna en tidig morgon och ha hela dagen framför sig som ett tomt ark papper, redo att fyllas av färger och bilder... Magiskt!


På lunchen ska det bli träning idag! Det ser jag fram emot, för ikväll blir det inget Friskis för min del. Det blir istället bowling med jobbarkompisarna. Äta en bit mat och spela lite. Trevlig! Jag är ingen stjärna på bowling direkt, men det är roligt att umgås, och alla kan ju ändå inte vinna...


Ja, det var min dag så långt - nu får vi se hur väl den här skissen stämmer överens med hur dagen väl blir. Det är lika spännande varje dag!

Av Jessica - 24 mars 2009 18:26


Tack för kommentarerna Eva och Susanne! =)
För det mesta tassar det in några läsare här om dagen
och de tassar ut lika ljudlöst igen... ;o)Puss


Av Jessica - 24 mars 2009 06:57


There is sunshine in my part of the world today! =) Igår var det en fantastiskt vacker dag här i Kungsbacka, och trots att marken är lite snövit här idag på morgonen ser det ut att bli en härlig dag idag också!


Jag solade och tränade igår. Körde cirkelgym och fick tyvärr problem med vaden igen. En station på passet är en pulshöjare på step-brädan. Jag kände direkt i vaden, när jag körde lite tripplar och så där, att det inte var ok med min vad. När jag väl kom hem hade jag rejält ont och kände mig spänd i hela vaden. Smorde på Voltaren gel och nu känns det hyfsat idag. En stilla undran;  varför går det inte över? Ska jag aldrig bli helt bra i min vad igen? Kommer jag aldrig att kunna köra ett step-pass igen? Sorg och bedrövelse... =(


Till kvällen har jag bokat in spinning, men jag är inte alls sugen på att träna som det känns just nu. Jag vill skapa något istället - fotografera, redigera, måla, spela piano, skriva - anything! Dagen är lång och jag hinner ändra mig, så vi får se vad jag hittar på för något. Maken ska hur som helst på fotbollsföräldramöte, så jag får inte sällskap av honom förrän sent, vilket innebär att jag kan göra precis vad jag vill tills han kommer hem! >=0>


Av Jessica - 23 mars 2009 07:23


Ny vecka igen - nya utmaningar och nya bakslag! Bakslagen gäller tydligen för vädret enligt vad jag hört i morgonens nyhetssändningar. Men det ser onekligen väldigt lovande ut, när jag tittar ut, så jag hoppas att SMHI har fel. Det ser varken särskilt kallt ut eller som att det är nederbörd på väg.


På lunchen idag har vi pratat om att vi eventuellt ska träna, några stycken på jobbet. Men jag har redan bokat in mig på cirkelgym på Friskis ikväll, och det känns mindre tidspressat att träna efter jobbet, än mitt på dagen - på lunchen - så jag tror att jag hoppar det.


För övrigt är jag oerhört nöjd med min helg. Jag har varit ute mycket, promenerat och fotograferat - andats. Att vara ute i naturen och framför allt vid havet har en rogivande effekt på mig. Fulladdade batterier! =)

Av Jessica - 22 mars 2009 19:44


Idag har jag varit ute och fotograferat igen, trots att det inte var världens vackraste väder. Och kallt var det också - tur att jag körde bil mellan ställena så jag kunde sitta på händerna, för att värma upp fingrarna emellanåt. Trodde inte att det skulle vara sååå kallt. Nåja, bilder blev det i alla fall och här ovan har jag satt ihop ett snabbt litet collage. Kolla gärna på Facebook för fler bilder.

Av Jessica - 21 mars 2009 21:10


Cmaj7                                       Fmaj7
Känns som jag har alla känslor utanpå
Cmaj7                                        Fmaj7
nudda vid min hud så ska du förstå
      Dm                G       Dm                        G                E
att jag vill bli berörd, jag vill bli sedd och hörd av dig
                           Am              F              Gsus4  G
vill känna din andedräkt, så len emot min kind

Cmaj7                                 Fmaj7
Är som en present i bara cellofan
Cmaj7                                         Fmaj
7
som gör att du kan se rakt igenom mig
Dm                               G         Dm                     G                     E
Har inga hemligheter kvar, står här helt utan försvar mot dig
                               Am                    F                            C/G      G
Jag vill känna din hand i min, bli smekt som av en sommarvind


Av Jessica - 21 mars 2009 20:07


Igår efter jobbet körde jag ett pass cirkelgym på Friskis. Det var vår gymansvarige som höll i passet. Han är bra, han går runt och hjälper till genom att erbjuda lite extra motstånd på maskinerna. Vissa gillar det inte alls, men jag blir extra taggad av det!


Röda mattan låg utrullad när jag kom till Friskis, och det var extra fint och ordnat där inne. Inte för min skull, utan för att vi firar 20-årsjubileum denna veckan. Efter passet tog jag chansen att mingla lite. Det bjöds på spett, snacks, dryck och levande musik. Två killar satt utanför lilla salen, sjöng och spelade gitarr. Jättemysigt!


Men allting har en ände, utom korven, den har två... Begav mig hemåt och åt lite tillsammans med maken. Sonen var ute på vift, som vanligt. Vi började titta på "Let's dance", och sen gick vi ner till svägerskan och svågern en stund. Där tittade vi på slutet på "Så ska det låta", slutet på "Let's dance" och "Hjälp". Fastighetsskötaren Sture är ju helt underbar; och hans lilla mamma! XD


Sen pratade vi lite och strax efter elva gick vi hem och spelade en omgång Gin Rummy. Jag vann - yeah! Sonen kom hem och vid halv ett gick vi och la oss för att sova. En bra dag hade nått sitt slut.


Vaknade vid sextiden i morse, gick och hämtade tidningarna, satte mig vid datorn för att boka in träning till i morgon, och drack kaffe. Så vaknade älsklingen och vi kollade lite på Hemnet tillsammans. Kul att se på hus!!!


Halv tio i morse var jag på Friskis igen och körde ett tvåtimmars spinningpass. Härligt! Var lite seg i benen efteråt, så jag bokade av danspasset som jag hade tänkt gå på. När jag kommit hem åkte maken och sonen på fotbollsträning. Idag fick killarna köra ett konditionstest... Pust, jobbigt det måste vara.


Jag tvättade lite och satte mig vid pianot. Idag var jag inspirerad och det blev början på en låt! Två verser är klara. Nu ska jag bara ha en refräng och lite mer text. Jag har redan bett min musikkompis "Ability" om hjälp. Men har jag tur kommer jag på en refräng själv i morgon eller någon annan dag.


Det kändes helt fel att sitta inne och spela piano när det var så underbart väder ute, men kommer inspirationen så gör den, och då blir jag lätt sittandes - passar på! =)


Sen körde jag maken till stationen och vinkade av honom. Han skulle på Frölundamatchen i Scandinavium och "representera". Fint ska det vara - VIP-lounge och allting. Jag körde därefter till Varlaskolans gympasal, där sonen befann sig och lämnade hans mobil till honom. Sen körde jag och handlade på ICA, begav mig hemåt, packade upp varorna och hängde lite tvätt.


Så var det dags att ta med sig kameran ut på en liten promenad, innan solen hann gå ner. Underbart väder idag! Mycket folk och rörelse. Fågelkvitter, sol, vååår! Yeehaa!


Lagade god middag till mig själv. Sonen hade ätit med laget på Tio Pepe, så det fanns inte plats i hans mage för den goda fläskfilén. Desto mer till mig med andra ord...


Nu har jag sett på Postkodmiljonären, och sonen har anlänt med tre kompisar. Det spelas musik i hans rum, men jag ska nog snart köra en trudilutt på pianot, så de tystnar. =D

Har på TV-ljudet i bakgrunden här när jag skriver, och det är Robinsonstart ikväll. Jag är inte intresserad, så jag ska se om jag hittar något annat att se på, annars tror jag att jag surfar lite och om en stund ska jag gå och möta älsklingen vid tåget har jag planerat, så får vi en liten kvällspromenad.


Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards