jesson

Alla inlägg under juli 2012

Av Jessica - 31 juli 2012 09:07





God morgon. Vilken natt det har varit! Världens åsk- och regnoväder drog in över Kungsbacka och det har varit ganska svårt att sova. Men det har slutat nu och på himlen ser man små blå luckor i molntäcket. Good enough for me. :o)

Av Jessica - 30 juli 2012 07:39



God måndagsmorgon! Inte en semesterfirande kotte är väl uppe än, men här sitter jag - vaken tidigt som vanligt... Jag säger till mig själv på kvällen när jag går och lägger mig att "i morgon, då ska jag minsann sova till klockan halv nio, det är lagom när man är ledig och har semester". Men hur blir det?


Funderar på att montera fast en stor träklubba vid huvudändan av sängen som jag kan slå huvudet i om jag försöker resa mig upp ur sängen när klockan är för lite. Skulle det kunna funka tro?

Av Jessica - 29 juli 2012 17:56


Öser på med det sista i bildväg från veckan som varit


Avslutar så detta bildregn från vår minisemester med lite bilder från hotellet i Stockholm




"Fötter mot horisont brukar ge sjukt många likes" - här är mina fötter och min horisont idag:


Av Jessica - 29 juli 2012 10:57



Jag rös och tårarna rann medan jag tittade på den här showen i fredags. Delfiner är fantastiska!


 

Av Jessica - 28 juli 2012 19:22





Japp, då var vi hemma från Asien igen. Resan har gått bra och vi har stött på många fantastiska djur och människor på vår väg... Men nej, vi har förstås inte hunnit med en resa till Asien, jag skojar bara. Dock har vi faktiskt sett dessa tigrar på riktigt och träffat fantastiska människor. Fast på Kolmårdens djurpark i Norrköping dit vi begav oss igår efter att vi checkat ut från hotellet i Stockholm. Fler bilder kommer imorgon, men de här tigerbilderna ville jag gärna visa redan ikväll - jag tycker de blev bra och är jättenöjd med dem. 

Av Jessica - 26 juli 2012 19:00


 


Från huvudstaden kan rapporteras att allt står kvar precis som innan vi galna "göteborgare" kom hit igår; stadshuset, regeringshuset, riksdagens hus, slottet, tyska kyrkan, estniska skolan, hotell Amaranten, NK, PUB, centralstationen, Kungsträdgården, ja till och med gamla stan. Men vi har verkligen gått igenom allt detta idag, synat denna del av staden i sömmarna från Kungsholmen till Norrmalm. Gått och gått och gått. Vi nosade lite på gamla stan redan igår och jag kan säga att jag älskar det! Har varit här förr, men nu uppskattar jag det än mer. 

Nu vilar vi fötterna och svalkar struparna med ett glas bubbel på rummet. Snart ska vi ut och äta middag och efter en förhoppningsvis skön kväll på stan ska vi sova ännu en natt i den sagolikt sköna sängen här på sjunde våningen på Kungsholmsgatan 31 med utsikt över stockholmstaken. Mmmm, vi njuter. I morgon åker vi vidare. Men det är då...





Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards