jesson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jessica - 31 oktober 2011 06:29


     


Tölögrodan har rövats bort och hans sten står nu ödsligt tom. Någon som sett honom eller har några ledtrådar till vart han kan ha tagit vägen? Han sågs med säkerhet senast fredagen den 28 oktober och var då som vanligt endast iklädd guldkrona.


Lördag morgon var han spårlöst borta och grodnappningen förmodas därför ha skett någon gång sent under fredagseftermiddagen, under fredagskvällen eller möjligtvis på natten mellan fredag och lördag. Ingen har ännu tagit på sig ansvaret för försvinnandet eller hört av sig angående några krav.


Hör gärna av dig om du har några tips, om du hört eller sett något misstänkt som kan sättas i samband med försvinnandet. Om du som tagit grodan läser det här, vänligen sätt tillbaka honom på hans plats!


P.S Kanske dags att döpa om den här bloggen till "The Frogblog"?

Av Jessica - 30 oktober 2011 19:45




Ordningen är återställd. Klockorna är tillbakadragna en timma, det är normaltid, och jag kommer säkert att vilja gå och lägga mig redan klockan nio ikväll... Gäääsp! Sommartid är mer min grej, men jag vänjer mig så småningom. Tycker det är lättare att förlora en timma på vårkanten än att få tillbaka en timma så här på hösten.




Av Jessica - 30 oktober 2011 17:45




Idag har det varit ännu en dag i shoppingens tecken. Maken, sonen och jag har varit ute och gått i butiker i flera timmar... Mitt mål har under dessa två dagar varit att hitta ett par nya fräcka låga boots, men jag har kammat noll. Tills nu! Ikväll hittade jag de här läckerbitarna på have2have där jag även lånat bilderna. De är sååå Jessica! Svarta, med nitar, kedjor, dragkedjor och spännen. Jag MÅSTE nog klicka hem de här. Det kliar i hela kroppen på mig av habegär...

Av Jessica - 30 oktober 2011 07:19




Igår när jag kom hem från stan låg den här lappen i brevlådan. Jag blev jätteorolig och undrade vem av våra trevliga grannar som klagat på oss och varför. I fredags kväll gick vi nämligen och la oss ganska tidigt, maken och jag; strax efter elva. Precis när vi lagt oss kom sonen hem - ensam, utan kompisar. Att han därefter skulle dragit igång musik på hög volym och ett gäng grabbar i 18-årsåldern skulle dundrat in här obemärkt för att parta loss verkade helt sinnesrubbat. Eller ännu värre att sonen skulle haft fest för sig själv mitt i natten...?! Detta helt utan att vi skulle ha märkt det?! Nej, jag fattade det helt enkelt inte.


Jag var dock inte den enda som gick på det, för grannen under hade kommit upp till maken och sonen tidigare under dagen med en exakt likadan lapp i handen och undrat om det var vi som lagt den i hennes låda. (Hon hade minsann INTE spelat någon musik...)


Att det längst ner på lappen stod Rix FM tolkade jag inte som något annat än att den som skrivit lappen haft ett block med deras logga på. Sånt förekommer ju hela tiden. Jag kopplade inte att det var reklam! Nu så här i efterhand tycker jag att det var en kul idé! Men hur många oroliga grannar fanns det därute igår, tro? RixFM har här bett om ursäkt för lapparna. (Tack för tipset, Footie). Tillägg: Så här står det om utskicket på aftonbladet.se. Jisses!

Av Jessica - 29 oktober 2011 18:26


Nytt inslag här på bloggen - dagens outfit:



Nej, jag skojar förstås, men Fru M och jag har haft en underbar dag i ett Halloweenutsmyckat Göteborg idag, tycker jag. Mässan var dock inte så mycket att ha (vi lämnade den ganska snart) men vi gick på stan, shoppade, lunchade och uppdaterade oss angående varandras liv och leverne. Nu har ju Fru M ganska bra koll på mig redan, tack vare - eller på grund av - den här bloggen, men ändå. Riktigt, riktigt mysigt...


   


Och när jag kom hem från stan var Mark här, och mellan två matcher klämde han och maken in lite kortspel med mig, så jag är väldigt glad och nöjd hittills med denna dag. Nu ser jag fram emot "Så mycket bättre". Till det börjar passar jag på att gosa lite med de söta hundarna Liza och Alice, eftersom gubbarna tittar på ännu en match...

Av Jessica - 29 oktober 2011 08:30



Bakom diset och dimman kan jag skönja en ljusblå, klar himmel. Undrar vem som vinner väderkampen idag - grådiset eller den blå himlen?  Det återstår att se. Ett jag vet säkert är att idag ska Fru M och jag in till stora stada Göteborg och gå på Hem & Villa-mässan. Det ska bli jättekul!

Av Jessica - 28 oktober 2011 06:57





Efter en lång mötesdag på jobbet igår avslutade vi med middag på Esters. Så himla trevligt och lyxigt att gå ut och äta en vanlig vardagskväll. Guldkant! :o) 


Och idag har jag lite "sovmorgon". Fast sover gör jag ju inte, förstås. Nej, jag har stigit upp som vanligt. Jag brukar cykla iväg till jobbet någon gång mellan kvart över sju och fem över halv åtta. Men idag har jag en tid bokad klockan åtta hos sjukgymnasten så jag börjar jobba först efter det. Tror att jag ska ta och promenera idag faktiskt istället för att cykla. Så kan jag lyssna på ljudbok... Låter som en skön start på den här fredagen, tycker jag.


Av Jessica - 27 oktober 2011 06:35








Häromdagen när jag var ute och gick fick jag världens glädjekick när jag fick syn på grodan här ovan. Varför då, kan man ju kanske undra då. Men det finns alltså fler än den vid Tölö kyrka! Och inte så värst långt härifrån heller... (Nu kanske du som är ny här på bloggen undrar vad jag surrar om, men du kan läsa mer om den första grodan här.) 


Den här nyupptäckta lille kamraten sitter hur som helst på en sten bredvid vägen innan man svänger av från Hällingsjövägen mot Gåsevadholm, härifrån sett. Undrar om groddekoratören är densamma? Finns det fler grodor därute, som väntar på att bli upptäckta tro? (My next mission?) Rondellhundar, släng er i väggen - här kommer väggrodorna!


Filmen igår var sådär tycker jag. Efteråt kände jag mig bara tom - den gav mig ingenting. MEN! Jag tryckte inte upp dörren från bion med handen på väg ut; det var min jackbeklädda armbåge som fick sköta den uppgiften. Kvällen var dock trevlig som helhet, med god mat på Naam innan filmen och massa tjatter och skratt.

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards