jesson

Alla inlägg under februari 2009

Av Jessica - 13 februari 2009 06:33


Vaknade utvilad någon gång efter fyra. Låg kvar i sängen en bra stund och försökte somna om, men det gick inte, jag var klarvaken. Tassade därför in i duschen tjugo i fem och nu har jag redan hunnit läsa G-P, dricka kaffe, packa träningskläder, mejla mamma och vika lite tvätt förutom allt det vanliga.


Jag har också hunnit leta upp påsen med saker till mamma, som jag inhandlade för ett tag sedan. Tänkte jag skulle åka dit i helgen. Påsen hade jag i köket fram tills i lördags när vi skulle få middagsgäster. Då städade jag undan den. Jag hade gjort det så himla bra, för igår när jag började leta efter den kunde jag inte hitta den någonstans! I morse gick maken också ett varv och öppnade massa skåp och lådor, för att se var hans förvirrade hustru gömt undan påsen... Inte heller han fann den.


På stället där jag började mitt sökande i går spårade jag till slut upp den här i morse. Det var inte i klädkammaren, inte i frysen, inte i dressingroomet, inte i sovrummet eller i badrummet. Tänkte ett tag att jag kanske lagt den i sonens rum, men det kändes verkligen helt osannolikt. Frysen borde varit ett mer sannolikt gömställe i så fall, om man sådär helt inne i sina egna tankar och lite disträ gömt undan den... Men, nej, i klädskåpet i hallen hade jag hängt upp påsen på en galge - jag hade en känsla av galgen hela tiden - men galgen hade ramlat ner från klädstången och bakom massa jackor. Skam den som ger sig - rotandet gav utdelning.


Idag är det fredagen den trettonde. Spelar ingen roll vilken fredag det är, tycker jag, för de är härliga som de är! Oavsett om det är den trettonde, en fredag i början av november eller midsommarafton. Fredagar är lite utöver det vanliga. Lite krispigare än andra dagar på något sätt.


Tänker köra ett lunchpass spinning idag. Det ska bli skönt! Det gick förresten okej med träningen igår också. Vissa rörelser var jag tvungen att låta bli, men oj vad skönt det var att gå på ett jympapass igen!


Till kvällen ska älsklingen gå ut med de övriga fotbollstränarna. Jag tror att jag vill åka upp till mamma och pappa några timmar ikväll redan, så slipper jag sitta här själv. Vad sonen ska göra är jag lite osäker på än, men är han och kompisarna här hemma hos oss blir jag extra glad när jag kommer hem!

Av Jessica - 12 februari 2009 18:19


Oh, what a day!

Mycket att göra på jobbet! =) Kom dit halv åtta, hann knappt med någon lunch och hann inte heller riktigt klart med allt som skulle göras. Klockan fem gick jag i alla fall hem, nöjd med mig själv och min dag. Resten KAN vänta tills i morgon.


Nu har jag ätit lite och väntar på att klockan ska bli sju, då jag ska åka bort till Friskis och värda på mitt styrka/medel-pass. Får se hur det känns med det passet idag. Om inte ledaren har nytt pass sen sist jag värdade för henne tror jag att det bland annat är en del upphopp och utfall framåt som kanske kan komma att kännas i vaden, men är det så får jag hitta på något

annat. Vippa lite från tå till häl kanske?!


Just nu kom min käre make med en kopp rykande het espresso till mig. Mmm. Snällt! Det är verkligen något helt annat än bryggkaffet på jobbet, det. Lite extra koffein innan träningen, så jag blir riktigt laddad och peppad! Yeah!


Nu ska jag släppa fram min man till datorn, det var alldeles för länge sedan han bloggade, och jag tycker att han behöver skriva av sig lite! Jag har skrivit nog för idag, inte sant?  ;o) C ya!


Av Jessica - 12 februari 2009 06:37


Begav mig till Kungsmässan på lunchen igår. Dags att titta efter "The Shoes". Vet ni vilka jag menar? Jo, de där skorna som bara råkar stå där på hyllan i skoaffären och liksom självlysa när din blick faller på dem. Skorna, vilkas existens du inte hade en aning om innan du steg in genom butiksentrén, men plötsligt vet att du bara MÅSTE ha!


Några såna hittade jag INTE. =( Annars brukar jag ha ganska lätt för det. Trots att jag hade ett väldigt öppet sinne igår, och tittade på allt från stövlar/stövletter till sandaler kammade jag alltså noll. Nå, det är ju inte sex kilo som är borta än, så jag har lite tid på mig, och nyheter dyker väl upp allt eftersom.


Men lite shoppingsugen var jag allt, så efter jobbet styrde jag bilen bort till Kungsmässan än en gång. Besökte andra butiker, fällde ut jag-behöver-kläder-tentaklerna och spände jag-vill-ha-smycken-blicken i allt bling-bling jag kunde finna, men nej, jag fick inget napp där heller.


Vad är det som händer? Är det så fula/konstiga saker som erbjuds i butikerna att man inte hittar någonting man blir sugen på? Är det för mycket vinter kvar för att man ska kunna tänka rätt, när man ser alla ljusare färgerna som kommer?


Jag vet inte, men jag tror att det beror på att det fortfarande hänger kvar en hel del REA-skyltar och att det står flera ställ/hyllor i butikerna med rödlappade varor. Det påverkar helhetsintrycket, och rea-grejer känns lite sunkiga redan på reans andra dag tycker jag. Nu är det februari - hur gammalt kan det bli, liksom? Dessutom tycker jag att jag sett alla smycken redan - har köpt/fått dem jag vill ha och behöver inga dubbletter, eller "same thing, different color"...


Jag vill ha nytt och fräscht! Allt ska liksom kännas lite för dyrt för att man ska kunna köpa det - för när man väl slår till upplever man en fantastisk sensation! Ett lyckorus...


Hittade dock en söt klänning på Lindex, som jag blev lite förtjust i, men den var en aning skum i skärningen, så jag får se. Finns den kvar nästa gång jag går dit, i rätt storlek, kan jag prova den igen och besluta då, om den får följa med hem till mig eller inte. Jag MÅSTE inte ha den nu.





Av Jessica - 11 februari 2009 06:45


Huvudvärk & trött. Inte alls en vanlig morgon med andra ord. Jag är frusen och känner mig allmänt hängig. Beror kanske, eller förmodligen, på mindre sömn än jag är van vid. Det gick dock att somna ganska snart efter att jag avslutat föregående inlägg, som tur var. =)


Idag är det onsdag och det betyder sola och vila. Ska nog tvätta lite till kvällen också, så jag inte har så mycket tvätt till helgen.


I morse vägde jag mig och nu har det hänt grejer! Minus 5,6 kg sedan den 26 januari - det vill säga c:a 2,5 veckor! Det går undan! Undrar om jag verkligen hinner med mentalt i det här?


Snart dags för belöning nummer två på min lista. Efter sex tappade kilo har jag lovat mig själv att jag ska få köpa nya skor! Dags att gå ut och titta efter vad som finns, så jag vet vad jag vill ha. Hoppas vinterskorna som reats ut är borta och att vårens nyheter fyller alla hyllor. Jag älskar skor!

Av Jessica - 11 februari 2009 01:01


Här sitter jag, mitt i natten. Det är ju lite ovanligt för att vara mig. Jag som oftast lägger mig tidigt på kvällen, gärna halv tio, tio och direkt när jag lagt huvudet på kudden somnar. Så var det faktiskt även tidigare ikväll. Men som sagt var, det är sportlov nu, och jag har en stor son, som rör på sig, ofta under annorlunda tider på dygnet. Oftast Inte på morgonen då. 


Han hade åkt iväg till en kompis som han skulle sova hos, men tjugo över elva öppnades ytterdörren och sonen och någon mer (?) grejade med något i köket. Maken gick upp och bytte ett par ord med honom, och då vaknade jag, och sen dess har jag inte kunnat somna om. Har räknat får, rabblat en avlsappningsramsa och nynnat på låten "Mr Sandman, bring me a dream..." men ingenting har hjälpt, sömntåget har gått. Får vänta på nästa helt enkelt.


Tråkigt nog kan jag inte turlistan, eftersom detta så sällan händer mig. Jag brukar alltid hinna med rätt tåg, så jag har ingen aning om när jag kan förvänta mig nästa avgång. Har inte sett till någon turlista heller, så jag väntar här, i ert sällskap. Härligt att slippa sitta här själv och har jag tur går det åtminstone något mer tåg innan morgonen.


Kan avlägga lägesrapport gällande tisdagen när jag nu ändå sitter här. Jag jobbade fram till fem, åkte hem och åt ett kokt ägg, sen åkte jag iväg till Friskis. Hade ju först tänkt mig att jag skulle träna skivstång, men det fanns platser kvar på cirkelgym-passet, så jag bokade in mig där istället. Det var tufft idag ska jag säga! Uj uj. Kände efter första varvet att jag nog fick dra ner lite på motståndet, men jag försökte hålla tempot. Kände mig bra trött efter passet, och när jag kommit hem och parkerat bilen undrade jag stilla för mig själv hur jag skulle orka ta mig upp och in hemma.


Väl inne fick jag lägga mig på golvet en stund och vila, för jag var helt färdig. Kan alltså inte rekommendera att äta så här lite som jag gör och sedan köra cirkelgym. Men när jag frågade Cambridge-konsulenten vid första tillfället angående hård fysisk träning, så skulle det inte vara några problem med det, enligt henne. Då litade jag ju på det, och step klarade jag ju av en hel timma första "kurdagen". Men två veckors träningsuppehåll och så ett spinningpass igår och nu detta. Även jag har mina begränsningar, alltså... Bara att inse.


Jag ska verkligen ha onsdagen som en återhämtningsdag, och så får jag se hur mycket jag orkar och kan ge på torsdag. På det passet kan jag "maska" lite om jag blir tvungen, det är det betydligt svårare att göra på cirkelgymmet.


Jag återhämtade mig efter att ha druckit en del vatten och tagit sista påsen pulver för kvällen, så det är absolut ingen fara med mig längre. Ska dock bli skönt med vila imorgon.


Jag sitter här och känner doften av de ljuvligt vackra vita liljorna som älsklingen köpte hem i fredags. De står här vid sidan om mig och sprider sin fantastiska väldoft. Det känns hemtrevligt och ombonat. Snart dags för en ny omgång - veckorna går fort. Strax helg igen!


Vi brukar köpa hem färska blommor så gott som varje helg. Det är en rolig uppgift inför helgen att stanna till i blomsteraffären och köpa "smågodis". Att riktigt välja och vraka vad man vill ha, och nöjd gå därifrån med ett knippe blomsterpaket under armen.


Oftast kommer det hem åtminstone några liljor och får jag bestämma helt och hållet landar det mestadels vita blommor i våra vasar. Jag tycker att vita blommor är otroligt vackra. Både när det gäller snittblommor och blommande krukväxter. De är så rena, så enkla och lätta att placera - så lätta att älska. Men en och annan färgklick är också välkommen naturligtvis. Den röda hibiskusen vi har i fönstret här i vardagsrummet har varit fantastisk ända sedan jag köpte den i somras. Den blommar och blommar, och sätter lite extra färg på vårt hem.


Nu tror jag minsann att tåget är på ingång! Jag stänger ner här och hoppas på att det är rätt tåg som kommer, så ses vi om några timmar. Klockan är nu tjugo i två... Kom ihåg tiden åt mig, ifall jag återkommer en annan natt. ;o)


Av Jessica - 10 februari 2009 06:35


Puh, jag överlevde spinningpasset igår! Det gick faktiskt riktigt bra till och med! Inga större problem vare sig med med konditionen eller vaden. Kände dock av den något när vi körde tempoväxlingarna, men då var det bara att hålla igen lite i just de partierna.


Nu är det en ny dag och jag satsar på skivstång till kvällen, vilodag imorgon och så "mitt" styrka/medelpass på torsdag. Here I go again, planning my life. Men hallå, några önskemål har man ju alltid, och även om det inte blir precis så sedan, kan man ju försöka styra åt det hållet så gott det går.


Ha en härlig tisdag, allihop! =)


Av Jessica - 9 februari 2009 18:34


Yes! Ikväll blir det spinning! Jag sitter just och förbereder mig mentalt! Det ska bli så skoj! Jag håller tummarna för att allt ska kännas bra, och är inte bara rädd för att det ska göra ont i vaden... Tänk om all kondition är som bortblåst och jag bara inte orkar med ett helt pass spinning!? Tänk om jag ramlar ihop som en liten våt fläck där på golvet för att sedan torka ihop och går upp i rök - poff! Hujedamej! Det får vi inte tro och hoppas!


Jag ska visa min kollega runt lite på Friskis också, för hon har aldrig tränat där. Hon har tränat på massa andra ställen, men jag vill gärna att hon ska tycka om Friskis, så jag får en träningskompis; någon som jag vet är lika stört beroende av träning som jag, när hon väl är igång...


Nu ska jag köra sonen hem till en kompis och sedan ge mig av till Friskis. På återhörande, eller inte... ?!

Av Jessica - 9 februari 2009 06:51


I lördags promenerade jag ner till stan och solade. Lars gick efter mig, så vi träffades vid Solhuset. Då hade han handlat färskt bröd. Doftade ljuvligt...

Väl hemma bestämde vi oss för att kolla om ett par kompisar ville komma hit, äta lite och titta på melodifestivalen på kvällen. Det ville de gärna, sa de. Därför åkte vi och handlade räkor och lite annat smått och gott.


Det blev en trevlig kväll, och jag som nomalt inte äter räkor hade bestämt mig för att jag ville prova att äta det, när pulverdieten skulle trappas upp. Jag tänkte att det skulle vara gott att göra en liten grönsallad med räkor till mig själv, men först kunde jag inte äta den.


Räkor är inte så gott som jag hoppades. =( Droppade dock massa citron på dem, och se då smakade de genast mycket bättre. Jag åt dessutom ett kokt ägg - ingen besvikelse där. Efter melodifestivalen spelade vi spel - först "Med andra ord" och sedan "Så kan det låta". Roligt! =) Det blev en sen kväll.


Igår skulle min musikkompis kommit hit, men jag mådde inte bra, så jag fick ställa in. Jag hade jätteont i magen! Det känns idag också, men jag tror det är lite bättre nu. Får se vad jag kan äta idag, igår blev det bara två påsar pulver, mer kunde jag inte för mitt liv få i mig!


Sportlov för barnen är det denna veckan. Skönt för dem! Vi fick två nattgäster, och jag tror att de satt uppe ganska sent i natt. Jag hörde musik från någons mobil mitt i natten. Klart man ska passa på att vara uppe länge och hänga med kompisar när man är ledig!


Nu är det ny arbetsvecka och jag ser fram emot den som vanligt. Förhoppningsvis ska det även bli lite träning i kväll, för första gången på två veckor. Min kollega ville gärna att vi skulle åka och träna tillsammans, så vi ska se om vi kan få till något ikväll. Jag är lite orolig för att vaden ska göra ont, men jag vill verkligen komma igång med träningen igen, så jag måste prova på! Får se hur det går...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards