jesson

Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 11 maj 2009 07:12


Solig måndagmorgon i Kungsbacka. :D


Idag ska jag på introduktionen till turism/bas, och det ser jag fram emot. Håller på att styra upp fotokursen som jag vill gå på också. Ska sammanställa vilken veckodag som passar oss som är intresserade bäst, och kontakta vår eminenta kursledare för att försöka komma igång snart!


Inga andra projekt på gång förutom att jobba, handla och laga middag, som vanligt. Halv åtta har jag bokat spinning - det ska bli skönt. Har inte tränat sen i torsdags nu. Sonen spelar match ikväll igen, jag hoppas att jag hinner med en kik på honom också.


Men först - dags för jobb. Hey ho, hey ho, and off to work we go...

Av Jessica - 10 maj 2009 16:20


Sov ut ordentligt i morse. Gott! Sen cyklade maken och jag till Kungsmässan, åt brunch och handlade presenter till Blondies man, som fyller år idag. Hipp hurra & grattis! Cyklade hem till honom och gratulerade, och sen var det dags för samling med Tölö P92 för makens del.


Själv blev jag kvar hemma med strykning, tvätt, disk, dammsugning, handling och middagsförberedelser. Sonen blev inkallad i sista minut till matchen, för det saknades folk, så det var bara att köra till Anneberg och hämta upp honom hos flickvännen för vidare transport till Hamravallen. Innebar tyvärr att jag fick boka av mitt eget träningspass idag - cireklgym. Det fanns helt enkelt inte tid för det! =(


Nu ska jag ta tag i resten av tvätten som ska hängas, sen ska jag dammsuga av och därefter ska jag försöka få en stund med en bok i lugn och ro. Är sugen på att förlora mig i fantasins värld ett slag. Verkligheten knackar dock snart på igen, det är jag säker på .


Av Jessica - 9 maj 2009 17:34


Så skönt vi haft det idag! Helt ljuvligt! Fyra timmar med bl a tvagning, olika masker, scrub, rubs, bastu, bad, dusch, relax, varma och kalla källor både inomhus & utomhus. Lovely! Ren & len som en barnrumpa känner jag mig nu.


Fick ett fnitteranfall under andra sessionen i Caldariet, så att alla andra där inne också började fnittra. Jag kunde inte sluta skratta, utan jag var tvungen att gå ut en stund. Minns inte ens vad det var som var så kul, men en spänd kommentar från maken, första omgången i Caldariet för dagen - "ursäkta mig, en dum fråga, är det meningen att man ska titta på det?" om ljusregnet på väggen - och hur han andra omgången satt med ett hur tjockt lager vit ansiktsmask som helst tros vara orsaken.


Nu har jag gjort mig klar för kvällen - mejkat, klätt och fixat till mig. Sitter och väntar på att vi ska åka in till Göteborg igen. Vi fyra SPA:are har bokat bord på Pasta+, och det ska bli riktigt mysigt att gå ut och äta. Vädret är ju kanon för en kväll på stan!


Min älskade son har spelat match med B-laget idag när vi varit borta. Typiskt, men det här med SPA-dagen har varit bokat sen länge. Maken och Blondies man, som har en son i samma lag, var nere en sväng och kollade när vi kom hem från Sankt Jörgen. Tyvärr förlorade de. Så blir det ibland...


Idag har jag hört en så fantastiskt rolig historia om en kille som på allvar trott att han fångat ett troll och låst in det i sitt badrum! Det är helt galet, underbart och påstås vara sant! Jag tror jag dööör! *S* 


Av Jessica - 9 maj 2009 06:25


Efter jobbet igår åkte jag och kompletteringshandlade inför kvällens middag. Jag hade glömt ta ut fläskfilé ur frysen på morgonen. Det kom jag på direkt på morgonen på jobbet, så då ringde jag hem och bad sonen göra detta. När maken kommit hem från jobbet ringde han mig och meddelade att även tonåringar kan vara glömska och disträ.


Nå, det blev hur som helst  vitlöksdoftande fläskfilé i senapssås med tagliatelle till fredagsmiddag. Mmm. Cotelli är en pastasort - det åt vi inte igår - men det är svaret på din fråga, kära Susanne. =)


Kvällen blev lugn och stillsam. Maken och jag bänkade oss vid TV:n och skulle precis börja titta på Talang, men fick besök av Blondies make, och tillsammans kom vi fram till att vi skulle titta på Sverige-Kanada i ishockey. Vår älskade son var hos en kompis på kvällen och sov över där på natten.


Ingen jättesensation till fredagkväll igår alltså, men Gud vad skönt det är med slappa fredagkvällar! Att få landa efter arbetsveckan, med en extra omsorgsfullt lagad middag, ett glas vin, helt utan stress eller tider att passa. Får man till det en ruta mörk choklad eller två finns inte mycker mer att önska här i livet! =) Très bien!


Idag står SPA-dag på Sankt Jörgen på agendan. Maken och jag ska åka dit ihop med Blondie och hennes make och gå igenom en sparitual på fyra timmar. Jag har verkligen längtat efter det här! http://www.sanktjorgenpark.se/bilder/aktivitet/pdf/sparitualen.pdf


Nu ska jag läsa morgontidningarna, dricka en kopp kaffe och mjukstarta den här lördagen, som ser ut att bli perfekt även vädermässigt. Livet är gott att leva!



Av Jessica - 8 maj 2009 06:50


Överraskningspass blev det igår på Friskis... Det kom ingen ledare till "mitt" pass. Ordinarie ledare var bortrest, så det skulle komma en vikarie, men det måste denne glömt av. När klockan var halv åtta och ingen ledare dykt upp fick jag fråga ledaren som hade passet innan om han kunde tänka sig att köra dubbelt. Han ställde upp på det, så alla som kommit för att träna styrka/medel fick istället köra ett medel puls-pass. Det var ett härligt pass!


Han är helt underbar den ledaren! Jag har aldrig varit på detta passet förut, i och med att han kör det precis timman innan mitt styrka/medel-pass. Har dock gått på hans spinningpass och han är så himla rolig och duktig! Gör lite oväntade saker och så har han en helt underbar fysik - han är två och en halv meter lång, säkert, och med sina långa armar jobbar han intensivt genom hela passet. Obeskrivbart, men jag blir glad bara av att se honom! =)


Åh, idag är det fredag igen. Känslan i kroppen är alltid lite annorlunda en fredagmorgon än vilken annan morgon som helst. Det suger liksom till i magtrakten, glädjen yr omkring i mig och hela jag bubblar som ett glas champagne! Idag blir det en riktigt bra dag, det känner jag i varje Jessica-atom.


Måste kolla upp lite kurslitteratur idag. Kort varsel - antagning igår, kursstart på måndag. Visserligen står det vilken kurslitteratur som gäller, men det verkar finnas fler böcker av samma författare med samma titel och det kan ju dessutom finnas olika editioner. Jag ska kika runt idag så jag ser vad som står till buds, och på måndag, när jag träffar handledaren får jag se till så jag får rätt material inhandlat. Spännande!


Ska snart förflytta min gråklädda gestalt till det grå motorfordonet för en kort färd under den grå himlen till min arbetsplats som är fylld av färgstarka kollegor! =) God dag!



Av Jessica - 7 maj 2009 18:10


Nu är himlen åter klar, solen skiner och av ruskvädret från i morse syns inte en skymt. Synd att det regnat hela dagen, eftersom det var marknad på torget idag. Det kan inte alltid vara kul att vara knalle; köra långa vägen till marknadsplatsen, ställa upp sitt bord, plocka fram sina varor och så regnar hela försäljningen bort!


Det har tyvärr varit väldigt lite folk på torget idag. Annars brukar maj månads marknad vara välbesökt. När marknaden var slut, alla knallar packat ihop och gett sig av hemåt sprack himlen upp och solen tittade fram... Tänker på Depeche Modes text:

-------------------------------------------------------------- 

"I don't want to start any blasphemous rumours
But I think that God's got a sick sense of humor
And when I die I expect to find Him laughing
-------------------------------------------------------------- 


Jag körde sonen till fotbollsträningen efter jobbet, sen åkte jag hem och lagade till ljummen pastasallad med marienrad cotelli, blandade bönor, rödlök, broccoli och stekt middagskorv som tillbehör. Mumsigt!


Fick intagningsbesked idag - på måndag börjar jag läsa Tursim/bas!  =o)

Av Jessica - 7 maj 2009 06:34


Regntung torsdagsmorgon och idag kan jag efter jobbet bl a se fram emot mitt värdpass på Friskis - styrka/medel. Terminen börjar närma sig sitt slut nu, och jag tror att sommarschemat kommer igång i slutet av maj, så jag har nog inte så många gånger kvar att värda på just det passet, sen får jag se vad det blir under sommaren. Till hösten skulle jag gärna vilja värda på afrodans, danspass eller något annat "annorlunda" pass. Jag har varit värd på rygg-, bas- & medeljympa, skivstång samt medel/styrka-pass de åren jag varit funktionär på Friskis så det hade varit kul med något helt nytt.


Känns nästan som höst ute idag, men det är ju maj - väl?! - månaden då det händer så mycket! Vi har en del födelsedagar i släkten och vänkretsen samt två studentuppvaktningar som vi ska närvara vid. Hoppas framför allt att det blir fint studentväder, för det är ju en dag som man ska minnas hela livet. Bildmässigt ser det så mycket trevligare ut om studenterna står i gassande solsken i sina ljusa, skinande rena outfits än hopkurade under paraplyer i gråsunkiga, leriga tygtrasor... Champagnefrukost i det fria när det hällregnar - nej tack, det hoppas jag att de slipper!


Snart är det helg och jag ser verkligen fram emot lördag! Men vi ska ta en dag i sänder, så jag återkommer med vad som då händer. ;o)


Av Jessica - 6 maj 2009 21:36


Ja! Så har jag varit och tränat! Skönt. Efter duschen åkte sonen och jag iväg till ICA och köpte Lejonet & Björnenglass, SIA-glass, apelsinchokladpinnar, nogatkuleströssel och nougatsås. Jag åt lite, lite av allt utom SIA-glassen, men sonen lassade på både det ena och det andra. Men a-ja, han behövde väl lite extra energi för att orka sitta i soffan och heja på Chelsea.


Tur att vi inte har VIASAT fotboll på TV:n i sonens rum. Då måste han ju sitta här ute, vilket innebär att jag från min plats här i fåtöljen, bakom laptopen, emellanåt kan snegla till på den här vackre, underbare, unge mannen utan att han märker det och opponerar sig. ;o)


Nu börjar snart andra halvlek och maken ska få se också. Han har varit iväg med laget på match i Halmstad. Sonen var inte uttagen ikväll, men är man ledare får man åka ändå... Jag ska gå och hänga tvätt, sen ska jag nog krypa ner i sängen och läsa. Mmm, inte helt fel.


Men om jag får som jag vill är jag snart tillbaks här och skriver lite om ditt och datt, för snart är det morgon igen. God kväll, god natt och sov gott!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards