jesson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 19 oktober 2009 15:14


Panodil  

Vid tretiden fick jag panik och kunde inte ligga kvar i sängen längre! Jag har kollat igenom hemnet.se, Parlamentet på tv4.se, bakat i Yoville(!) och gjort ett par Quizzes på FB, bloggat, tittat på foton, letat efter kul klipp på Youtube och Gud vet vad, för att hålla humöret uppe och göra mig själv glad... Men nu fick det vara nog med sängliggandet kände jag. Gick upp, vek ihop några rena handdukar som hängde på tork, bäddade sängarna och har nu istället intagit utsträckt magläge i soffan. Känner mig inte ett dugg bättre i magen, trots att jag försökt dämpa smärtan med Panodil. Ska se om det finns något på TV att fördriva tiden med...

Av Jessica - 19 oktober 2009 11:23

Efter mors kommentar om att vi har det gott, kommer typiskt nog det här:

Vaknade med världens magont i morse och gjorde inte ens ett försök att ta mig till jobbet. Bara kröp rakt ner i sängen igen och somnade om. Ligger fortfarande kvar i sängen, raklång, på rygg och har ont. Det blir inte många knop idag, kan jag säga. Är ingen doktor, som kan ställa diagnoser, men om jag skulle gissa beror magsmärtorna på att jag åt rostad vitlök igår. Inga vansinniga mängder i och för sig, men jag kan inte hitta någon annan orsak till smärtorna ... Jag har reagerat på vitlök förr, men gör det inte alltid, så det är svårt att säga. Jobbigt är det hur som helst. Hoppas verkligen att det går över snart, för det här känns inte alls bra !Gråter

Av Jessica - 18 oktober 2009 14:55


Ännu en strålande vacker höstdag idag! Solen skiner och värmer gott nu på dagen, i morse var det några grader minus och luften är hög och klar. Underbart höstväder. Det var likvärdigt väder igår, fast då blåste det lite mer. Världen är magiskt vacker just nu!


På dagen igår var maken och jag i Göteborg. Strosade runt i Haga och Trädgårdsföreningen, jag tog lite bilder och vi hade en jättemysig dag. På kvällen var vi på middag hos Blondie och Merca, tittade på Körslaget och spelade Chicago.


I morse låg jag kvar i sängen och läste GP medan maken gick en promenad... Gott! Strax efter elva promenerade vi tillsammans bort till Kungsmässan, där vi stämt träff med en av makens kolleger med sambo och son. Fikade på Espresso House och sen gick vi runt och tittade i affärer. Jag är på jakt efter en jacka. Vet inte vad jag vill ha, exakt, men nu har jag i alla fall börjat kolla vad som finns.


Nu kör jag en maskin tvätt, funderar på om jag ska baka något eller om jag bara ska sitta här och slappa tills det är dags att börja med maten. Idag blir det kyckling med piemento och potatis. Mmm! Maken är med Merca hos svägerskan och hämtar ett biljardbord som ska byta ägare. Sen ska nog "gubbarna" gå på Aranäs; herrarna spelar hemma idag. Jag tror inte att jag följer med. Kryper hellre upp i fåtöljen och läser en sväng, tror jag. Jag är lite trött på flyg och fläng just nu.

Av Jessica - 17 oktober 2009 08:39


Lördag morgon, solen skiner och det kommer att bli en vacker höstdag. Gick och la mig med en underbar känsla i kroppen igår; jag har så fina vänner. Under loppet av en vecka har jag fått tre fantastiskt fina och värdefulla gåvor av AMC; Xtravaganza och Sångerskan. Om jag inte tackat er nog vill jag därför här ännu en gång ge uttryck för min tacksamhet. Ni är underbara och jag är så glad att ni finns i mitt liv!

Av Jessica - 16 oktober 2009 15:42

pussmun  

Karina, tack för ditt stöd. Nu är det över, tack och lov. Det är riktigt jä-la jobbigt att gå på en begravning. Även när man inte känner den avlidna och alla anhöriga. Jag känner så mycket med de sörjande, och kan inte låta bli att själv gråta, när jag ser hur dåligt de mår... Åh, vad det är tufft!


Sångerskan och jag skulle sjunga alldeles i slutet och det gick ganska bra. Jag klantade dock till mig i första versen, men Sångerskan styrde upp mig, och alldeles strax kom jag på rätt text igen. Ingen av oss brast ut i gråt mitt i sången, men jag hörde på både Sångerskans och min röst att det var bra svajigt på sina ställen. Flera stycken kom fram efteråt och tackade för fin sång och det kändes gott i mitt hjärta. Hoppas att de får en så bra dag som det bara är möjligt nu, allihop. <3


Efter begravningen åkte jag och handlade. Det var kallt och regnigt ute, så jag längtade verkligen efter att få komma hem. Så fort jag packat upp varorna gjorde jag mig en kopp kaffe, på färskmalda Juncalitobönor, tände ljus och andades ut. Nu är jag ledig resten av dagen och ska bara njuta...

Av Jessica - 16 oktober 2009 07:59

Semester  

Kvart i sex vaknade jag i morse, som vanligt, då makens mobillarm gick igång. Men det var ingen vanlig fredag idag. Jag behövde nämligen inte kliva ur min varma, sköna säng, ställa mig i duschen och göra mig i ordning för att gå till jobbet denna morgon, utan jag kunde lugnt lägga huvudet på kudden igen och somna om. Semester idag. Ahhh, så skönt! Halv åtta vaknade jag nästa gång, då telefonen ringde. Det var Dockan som skulle väcka sonen så han kommer i tid till skolan. Då tyckte jag det var ganska lagom att gå upp.


Nu sitter jag här med ett tänt ljus i det för övrigt mörka vardagsrummet och njuter av att snart kunna gå och lägga mig igen och läsa tidningen i lugn och ro. Ska läsa den länge och omsorgsfullt, och sen kanske även ett kapitel ur boken om fobier eller Mari Jungstedts "Den mörka ängeln". Jag är inte klar med hennes böcker än, för nu har jag inte läst så mycket på sistone. Det går i perioder, det där med läsandet...


Jag ska åka och handla lite idag, inför helgen, och så är det begravning i Tölö kyrka som gäller. Vi ska först träffa kantorn och sjunga igenom sången tjugo i tolv, sen går jag hem en sväng innan det är dags för ceremonin klockan ett. Hoppas att det går bra för oss idag...

Av Jessica - 15 oktober 2009 18:23

pussmun  

Tack för besöket annebertelsen, och för kommentaren! =)

Kul att du tog dig tid att skriva en rad!




Här har vi Nisse - sonens kompis hund - som vi passade förra helgen. Jag utlovade bilder på honom på Facebook, men det funkade inte att ladda upp dem där, när jag satt med det häromkvällen. Därför får han en egen plats här på min blogg. Dansk/svensk gårdshund när den är som bäst! <3


Nu är det kvällen, och dagen har varit bra på jobbet. Jag har fått reda på min nya lön, som ska börja utbetalas nu i oktober och en löneförhöjning sitter ju aldrig fel!  Nu ska jag vara långledig, och det ser jag verkligen fram emot, även om begravningen i morgon är själva anledningen till att jag har tagit ledigt...


Nu kom Sångerskan, jag ska fixa oss varsin kopp kaffe och sen ska vi sjunga lite. God kväll!

  
Av Jessica - 15 oktober 2009 06:51

pussmun  

Bekymrad mor, tack för tipset. Om jag inte får ordning på tröttheten ska jag följa ditt råd. Det är dock många, många som säger samma sak just nu; att de är så himla trötta. Det har blivit mörkt och kallt i en handvändning och kroppen börjar förbereda sig på vinter och vila. Vi har ju en period framför oss då vi ska växla ner och ta det lite lugnare.  Jag ger det denna veckan också, sen får vi se vad jag gör om jag inte kommit igång igen... 


Jag läste en artikel på gp.se igår om att det bästa man kan göra nu när man är så här trött är att träna och i viss mån unna sig en och annan energikick i form av godis då och då. Så det allra bästa  jag kan göra är nog att boka in ett träningspass i alla fall. Får göra det och i värsta fall släpa mig själv dit, så går det nog av sig själv sen. Jag är ju så van vid att träna och har ett stort behov av det - jag måste bara ta mig över den här tröskeln.


Igår var maken och jag hemma hos Xtravaganza och Mark en sväng. De har fått omtapetserat överallt förutom i vardagsrummet och så har de köpt massa nya möbler och garderober. Det var mycket grejer i vardagsrummet just nu, men när de väl är klara kommer det att bli så fint! Superfina tapeter och fondväggar!  Sen tog Mark en paus och joinade min make i TV-soffan för att kolla på Sverige - Albanien-matchen. Det gick ju tyvärr inte vägen, även om Sverige vann, men jag tror ändå att gubbarna är nöjda med att få ha tittat på fotboll överhuvud taget. Det kommer nya VM-kval och EM-kval och allt vad det är...


Sista arbetsdagen den här veckan för min del - i morgon har jag semester! Ahhh! Glad




Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards