jesson

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 8 september 2011 07:01




Var hos mamma efter jobbet igår och firade hennes 70-årsdag. Trevligt! Parfymen "Trésor in love" gick hem, och jag tror att mor kommer lukta godast på hela avdelningen nu!  =) Blev faktiskt själv sugen på doften, men jag får nog hejda mig lite, parfym är ju trots allt en färskvara.  (:


Mamma blev hur som helst rejält uppvaktad med massa blomster, kort och gratulationer från alla de håll och även om det var en russlig dag tror jag nog att hon är nöjd. Älskad och firad, det är min mamma det. =)

Av Jessica - 7 september 2011 20:27

På allmän begäran kommer här så det efterlängtade receptet på Nutellabakelserna jag skrev om i det här inlägget i söndags. (Publiken jublar - woaahhhhh...)



 
Det här behövs för att göra 4 st av dessa superenkla och barnsligt goda bakverk:




4 smördegsplattor

4 – 6 msk rumsvarm Nutella
1 uppvispat ägg
Flagad mandel

Florsocker


Så här gör du:
 

1. 
Sätt ugnen på 225°.

2.
 Kavla smördegsplattorna något. 
3. På ena sidan brer du ut en klick med nutella.

4. Vik ihop till ett paket och pressa ihop kanterna med en gaffel.

5. Pensla med uppvispat äggoch strö över flagad mandel.

6. 
Ställ i mitten av ugnen och grädda c:a 10 minuter
(
tills de blivit frasigt gyllenebruna)


Pudra över florsocker innan servering.


Av Jessica - 7 september 2011 06:00

 

Av Jessica - 6 september 2011 21:57



Innan vi vänder blad helt, och bläddrar bort sommaren på allvar måste jag få lov att reflektera över en sak... En kväll som den här, då regnet piskar mot rutan, blåsten sliter tag i allt som kommer i dess väg och det är mörkt, kallt och ruggigt ute - då ter sig även den allra enklaste lilla maskros helt ljuvlig och underbar... Håller du inte med? 

Av Jessica - 6 september 2011 07:16




...är jag allt, men jag har inte försovit mig. Nej, anledningen till att jag hamnade här så sent är att maken satt vid datorn ganska länge i morse och sen när jag fick tillgång till den gjorde jag lite ändringar i nyhetsbrevet som jag jobbade med igår kväll (istället för att träna...). Det blev ganska bra, tycker jag. Känner jag mig själv rätt kommer jag att utveckla det vad det lider, men det är en bra början, och jag tror att beställaren är nöjd också.


I kväll har jag hur som helst planerat att gå på Dans fuego-passet tillsammans med Agge och Extras dotter. Jag blir glad bara jag tänker på det. Weehoo!


Av Jessica - 5 september 2011 06:53


 


"Raindrops keep falling on my head..."


Jodå, idag är det en grå regnig morgon här i Kungsbacka och jag ska kränga på mig regnstället och cykla iväg till jobbet om en halvtimma ungefär. Maken har börjat jobba igen och behöver bilen, så det är bara att vänja sig vid att cykla i ur och skur. Det som inte dödar en härdar en, eller vad är det man säger?


Funderar dock på hur det funkar att cykla med dubbdäck när vintern kommer...? Hjälper det, eller kommer jag att riskera livet varje dag på väg till och från jobbet? Jag kör ju lite galet redan som det är menar jag... (Maken brukar fråga mig hur många tävlingscyklister jag kört om när jag varit ute på en cykeltur; så ja, jag gillar att cykla fort!) =)

Av Jessica - 4 september 2011 08:43




Uppdrag ett för dagen är avklarat. Lite florsocker på de här Nutellabakelsernna vid servering och sen är det bara att njuta... Nu dags för nästa syssla!

Av Jessica - 4 september 2011 07:59


  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards