jesson

Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Överraskning!

Av Jessica - 24 januari 2009 16:41

Så annorlunda dagen igår blev... Uj uj, jag vet inte var jag ska börja!
Allting gick enligt planerna på morgonen och förmiddagen. Men från lunchen blev det annorlunda gentemot vad jag hade förväntat mig.


Jag blev som sagt bjuden på lunch igår, och med vid bordet var min närmsta chef, mina två säljkollegor, vår kreatör, vår chefredaktör och vår receptionist. De hade specialbeställt kyckling till mig, för på menyn stod egentligen fisk, och de vet att jag avskyr fisk.


Så fick jag en present av dem - ett underbart armband med orden Love, Faith och Hope! Jag blev så rörd så jag började gråta! Vilka underbara jobbarkompisar jag har! Fick till detta ett kort där de utlovade att jag skulle få en alldeles egen stund från klockan tre...


Vår receptionist och jag samkörde fikat som planerat och jag hade å våra vägnar inhandlat två stycken semletårtor till övriga kollegor. Själv festade jag loss på en chokladbiskvi, för jag är inte så galen i semlor...


Klockan tre blev jag serverad ett glas champagne och så blev jag instängd på mitt kontor med en hemlig gäst. Hmmm... Låter skummare än det var; det var chefens dotter som kommit för att lägga en make up på mig och fixa till mitt hår. Hon går stylistlinjen och är verkligen jättegullig och duktig. Hon sminkade mig fint och plattångade mitt hår, och efteråt kände jag mig som, och såg ut som, en annan människa. Gud så gulligt och omtänksamt!


Halv fem dök så maken upp, finklädd och ursnygg. Fara å färde, tänkte jag, men han intygade att vi bara skulle hem. Visst, hem åkte vi, men där väntade en överraskning! Hela vardagsrummet var fullt av folk som började sjunga "Ja, må hon leva" så fort jag kom innanför dörren. Helt tagen på sängen blev jag! Jag hade faktiskt ingen aning om att det skulle hända något speciellt denna helgen och särskilt inte i går!


Gästerna var många - vi var totalt 12 personer - 6 par som vi umgås med ofta eller mer sällan beroende lite på varifrån de kommer. Mest långväga gästerna kom från Eksjö - det var nog den största överraskningen och det allra mest oväntade.


Vi satt i vårt vardagsrum och pratade, drack lite vin, knaprade på nötter och efter en stund bar det av in till Göteborg. Tre chaufförer körde in oss till Kajskjul 8 och där bjöds det på:

Just det, Cabaret Cartwright! Wow! Fasen vad kul!

Middag var det också, och underhållningen varvades med inslag från scenen och som synes ovan kom även herrarna fram till  mig och Lars fick låna deras polaroidkamera för att föreviga stunden. Skitkul! Så bra show, och alla kunde vi som var där spela munspel - det visste vi inte ens själva! Det var så bra, och kvällens nostalgitripp kom alldeles i slutet av showen då de drog några gamla "Macken"-låtar. Those were the days!


Nu ska vi alldeles strax få gäster för att fira min födelsedag igen - det verkar inte finnas någon hejd på det! Men ikväll vet jag om det!

 
 
Ingen bild

Mor

25 januari 2009 00:52

Jag hade velat vara med i fredags!
När jag läste hur fint du blivit uppvaktad och firad så grät även jag...förstås. Underbart att dina vänner och arbetskamrater tog så väl hand om dig när jag inte orkar.

 
Ingen bild

Susanne

26 januari 2009 17:24

Hej Jessica ;)
Det var helt underbart! gott sällskap & kul show ! Tyvärr mådde jag sådär ( jobbig hosta,som bara blev värre, hjälpte inte ens med vin...... ) så jag & maken drog hem efter showen. Kram i massor & tack för en mysig helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards