jesson

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Stavar och inköp

Av Jessica - 1 februari 2009 08:18

Kul! Se kommentar från gårdagens inlägg; "Mr Geocaching himself" gav sig till känna! Tack för det Johan! =) Nu finns det ingen anledning att låta bli geogaching längre - kompetensen och erfarenheten har uppenbarat sig!


Igår blev det ingen stadspromenad på morgonen, utan vi tog "sjukhusrundan" istället.  Jag klarade inte mer just då. Jag hade med mig kameran ut (åh, vad jag är glad för den!) och vi knäppte en del bilder - en del sämre, en del bättre. Har lagt upp några stycken på FB, så gå gärna dit och kolla vid tillfälle. Överst i detta inlägg ser ni på bild hur det just nu ser ut på väg från vårdcentralen ner mot Beijer och den numera stängda järnvägsövergången på Storgatan. Vackert tycker jag!


Jag skulle ju köpa ett nytt smycke igår, men jag  HITTADE inget som jag föll för. Fattar va? Jag som är galen i smycken. Nu när jag verkligen "FÅR" köpa ett smycke hittar jag inget.


Vet ni vad jag kom hem med från Kungmässan istället? Något helt oväntat - ett par walking-stavar och ett par träningströjor. Träningströjorna var väl inte så oväntade kanske, men stavarna... Det var maken som ville köpa ett par till sig och då blev jag också lite sugen. Man kan ju inte promenera vanligt med en som stavar sig fram!


Min käre make hade dock  lite panik i butiken när han skulle köpa stavarna. Han skämdes nästan, för han tycker att det är lite "pensionärsvarning" över stavar. Jag håller inte med - jag vet många som har stavar, som ofta går med dem, och jag är övertygad om att det är ett jättebra sätt att få upp lite mer puls under promenaderna.


Vi tog en tur på kvällen - med stavarna - i skydd av mörkret. Det var inte helt lätt att veta hur man skulle göra, men efter en stund kändes det riktigt bra. Vi tog oss runt stadspromenaden, och jag haltade nästan inte alls när jag hade stavarna. De hjälpte till att underlätta för vaden! Härligt!


Idag är det riktigt vackert väder ute - himlen är i det närmaste molnfri och den skimrar i ljusblått och lite gulrosa. Vimpeln varjar i vinden utanför fönstret och det är tre minusgrader ute. Perfekt väder för en morgonpromenad med andra ord.


I natt har sonen och tre kompisar till honom sovit hemma hos oss. Det vet man aldrig hur det blir med det. Igår på dagen sa han att han inte skulle sova hemma, men vid tiotiden på kvällen  sms:ade han att han och en kompis skulle sova här. När vi sedan pratade med honom i telefon lite senare visade det sig att det istället för en skulle bli tre nattgäster. Vad jag ville komma till är att det är lite svårt att planera inköpen när man har en tonåring hemma...


Ibland köper vi massa mjölk, bröd, juice och pålägg - middag för sex personer etc. Det kan sluta med att vi får mat över till fyra lunchlådor. Andra gånger, när vi tror att vi ska vara själva hemma, handlar vi och tillagar  lite mindre mat, men då får man vara beredd på att, som idag, ge sig ut på morgonkvisten och handla mer. Fyra tonårskillar äter betydligt mer än en.


När maken kommer upp ur sängen här nu idag får han hänga på sig ryggsäcken så att vi kan stava iväg till stan och handla. Förena nytta med nöje helt enkelt. Tror att vi har fram till elva, halv tolv på oss - för det är då det brukar börja röra på sig i tonårsrummet...


Nu, dags för en omgång Alfapet på Blip...

 
 
Ingen bild

lollo

1 februari 2009 12:40

Vi tog en tur på kvällen - med stavarna - i skydd av mörkret. Det var inte helt lätt att veta hur man skulle göra, men efter en stund kändes det riktigt bra. (undra vad ni köpte för stavar låer lite porrigt))))):):)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards